Dr hab., prof. nadzw.
Uniwersytetu Łódzkiego Bogdan Gregor jest dziekanem Wydziału Zarządzania i
kierownikiem Katedry Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego dorobek naukowy obejmuje
ponad 150 publikacji. Był stypendystą Fundacji Humboldta i DAAD. Odbył liczne staże w
uczelniach zagranicznych (m.in. na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych, Niemczech,
Hiszpanii i Holandii). Jest wykładowcą na studiach MBA. Ma ścisły kontakt z praktyką.
Uczestniczył w opracowaniu strategii (głównie marketingowych) oraz ekspertyz dla wielu
przedsiębiorstw. Członek kilku rad nadzorczych spółek akcyjnych.
Mgr Marcin Stawiszyński jest
doktorantem w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Zajmuje się problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych zarządzania. Od kilku
lat związany jest z wiodącymi firmami Nowej Ekonomii. Pracował m.in. w portalu
Wirtualna Polska. Jest autorem artykułów na temat wykorzystania nowych technologii w
marketingu.
e-Commerce jest -
jak dotychczas - pierwszą publikacją na naszym rynku wydawniczym, która w sposób
interdyscyplinarny ujmuje problematykę handlu realizowanego przy wykorzystaniu Internetu.
Ma ona wiele cech monografii.
Autorzy podjęli przede
wszystkim próbę wykorzystania potencjalnych możliwości oraz rzeczywistych uwarunkowań
rozwoju handlu elektronicznego (głównie ekonomicznych, prawnych i technologicznych).
Praca ma walory poznawcze i
pragmatyczne. Stąd też adresowana jest do szerokiego grona odbiorców. Treści w niej
zawarte winny być inspirujące dla pracowników naukowych, podejmujących badania z
zakresu e-biznesu. Ma wiele wątków użytecznych dla przedstawicieli praktyki, i to
zarówno dla tych, którzy dopiero zamierzają rozpocząć komercyjną działalność w
Internecie, jak i tych, którzy wykorzystują już Sieć w sferze kontaktów handlowych.
Książka może być również wykorzystana do celów dydaktycznych na wszystkich
poziomach studiów z zakresu ekonomii i zarządzania, w ramach bloków zajęć
poświęconych e-commerce, czy też szerzej - e-gospodarce.
374 strony