Marzę, porównuję swoje
marzenia z tym, w co wierzę, mam odwagę podejmować ryzyko i realizuję swoją wizję,
tak aby te marzenia urzeczywistnić.
Walt Disney
Marzenia, przekonania i
odwaga Disneya zrodziły ujmujące postacie, emocjonujące atrakcje parków rozrywki i
zapierające dech opowieści, które zapłodniły wyobraźnię całych pokoleń dzieci i
dorosłych. Disney zbudował również imperium rozrywki i marketingu, którego wpływ
jest odczuwalny na całym świecie i którego sukcesy wyznaczają standardy
doskonałości w biznesie.
W książce Metoda
Disneya: Jak skutecznie wykorzystać tajemnice zarządzania Disneya do pracy w twojej
firmie Bill Capodagli i Lynn Jackson, konsultanci czołówki firm amerykańskich, z
klientelą rozsianą po całym świecie, analizują disneyowską filozofię biznesu i
wyjaśniają, jak można ją wykorzystać w dowolnej firmie dla osiągnięcia przewagi pod
względem pracy zespołowej, twórczości i innowacji. Autorzy wprowadzają cztery zasady
- marzyć, wierzyć, odważyć się, wykonać - i ujawniają, w jaki sposób te idee
stanowią siłę napędową dla dziesięciu zasad, stanowiących sedno każdej strategii
Disneya. Następnie każde zasada jest analizowana szczegółowo poprzez ilustrację
sposobu jej zastosowania u Disneya, a także w innych firmach, które odniosły sukces.
Capodagli i Jackson spędzili całą swoją zawodową karierę na studiowaniu Disneya i
nauczaniu innych tej niepowtarzalnej metody zarządzania. Jako konsultanci, w pracy z
wieloma firmami, od Illinois Power do Bristol - Myers, Squibb i Whiripoola, wykorzystali
zasady Disneya, obserwując, jak przynoszą one zadziwiającą poprawę wyników
ekonomicznych. Teraz przekazują tę wiedzę w książce: Metoda Disneya.
Niniejsza książka nauczy
was, w jaki sposób:
- dać każdemu
członkowi waszej organizacji szansę marzenia i poznania twórczej siły jaka tkwi w
marzeniach,
- traktować swoich klientów
jak gości,
- budować długofalowe
stosunki z kluczowymi dostawcami i partnerami,
- mieć odwagę podejmować
obliczone ryzyko w celu doprowadzenia innowacyjnych idei do fazy, w której wydadzą one
owoce,
- dopasować bieżącą
działalność do strategicznej wizji.
W Metodzie Disneya
czytelnicy poznają racjonalne zasady skutecznego zarządzania, wynikające z wartości,
wizji i filozofii. Wykaz pytań, jakie należy postawić i działań, które należy
podjąć, wraz z zaczerpniętymi z życia przykładami, pomogą wam dostosować Metodę
Disneya do potrzeb waszych firm. Od rekrutowania i szkolenia pracowników do realizacji
twórczej koncepcji wyjątkowej obsługi klienta, każdy aspekt Walt Disney Company
wiąże się z wizją Walta Disneya. Stosując metodę Disneya, każda firma może się
wznieść ponad szary tłum i osiągnąć wyżyny zamieszkałe przez firmy niezwykłe.
Bill Capodagli,
Zarządzający Partner Capodagli Jackson Consulting, wnosi doświadczenie kierownicze z
kilku czołowych firm doradczych i podyplomową praktykę dydaktyczną. Jest popularnym
mówcą na konferencjach krajowych i międzynarodowych, gdzie uczy słuchaczy zastosowań
metody biznesu Disneya.
Lynn Jackson, partner
Billa w Capodagli Jackson Consulting, ma szerokie doświadczenie w doskonaleniu
organizacji i z powodzeniem stosowała w trakcie swej praktyki zasady Disneya.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wstęp
Podziękowania
1. Metoda Walta
MARZYĆ
2. Niech ziszczą się
wszystkie marzenia
WIERZYĆ
3. Lepiej w to uwierz
4. Nigdy klient, zawsze
gość
5. Jeden za wszystkich,
wszyscy za jednego
6. Razem w świetle
reflektorów
MIEĆ ODWAGĘ
7. Mieć śmiałość
odważyć się
WYKONAĆ
8. Ćwicz, ćwicz i jeszcze
raz ćwicz
9. Spraw, by twój słoń
latał - planuj
10. Uchwycić magię przy
pomocy scenopisów
11. Nadaj stosowną rangę
szczegółom
Epilog. Magia trwa
Przypisy
Bibliografia
Indeks
221 stron