wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.00 51,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANTROPOLOGIA ORGANIZACJI METODOLOGIA BADAŃ TERENOWYCH


KOSTERA M.

wydawnictwo: WYD. NAUKOWE PWN, 2010, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czym jest antropologia organizacji? Antropologia organizacji jest metodologią badań empirycznych, która cieszy się ogromną popularnością w krajach zachodnich, lecz w Polsce nadal jest mało znana. Literatura, jaka dotąd była wykorzystywana do takich badań, jest przede wszystkim obcojęzyczna i trudno dostępna dla polskiego czytelnika.

Tymczasem antropologiczne badania organizacji umożliwiają ciekawe i istotne badania terenowe:

- opis organizacji w ich naturalnym kontekście,

- ukierunkowanie na proces, zrozumienie ludzi i ich zachowań w organizacji,

- badanie zjawisk nowych, nieznanych, nie dających się przewidzieć.

Książka została napisana z myślą o studentach (wydziałów nauk społecznych i humanistycznych) oraz badaczach pragnących przeprowadzić własne badania terenowe organizacji na poziomie pracy dyplomowej, magisterskiej lub doktorskiej. Jej celem jest, z jednej strony - zapoznanie polskich czytelników z mało w Polsce znanymi antropologicznymi badaniami organizacji, z drugiej zaś - pomoc w poprawnym przeprowadzeniu takich badań i napisaniu na ich podstawie pracy.

Książka powstała na podstawie doświadczeń badawczych autorki oraz badań dotyczących organizacji i literatury - tak pozycji klasycznych, jak i najbardziej aktualnych.


Monika Kostera - profesor tytularny nauk ekonomicznych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie oraz na Uniwersytecie w Växjö. Ukończyła Uniwersytet w Lund (1983) oraz Uniwersytet Warszawski (1988), gdzie uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych (1990) i doktora habilitowanego z dziedziny zarządzania (1996). Gościnnie wykładała i prowadziła badania na Uniwersytetach Erasmusa w Rotterdamie, w Newcastle, Växjö, Lund, Wissenschaftszentrum w Berlinie oraz na polskich uczelniach: Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest autorką 10 książek w języku polskim i angielskim oraz licznych artykułów naukowych w międzynarodowych czasopismach recenzowanych. Jest członkiem rady redakcyjnej pism naukowych, m.in. Journal of Organizational Change Management, Human Relations, Studies in Cultures, Organizations and Societies, Human Resources Development International, Management Learning, Organization, Organization Studies i Qualitative Sociology. Organizowała lub współorganizowała liczne konferencje naukowe. Obecnie zajmuje się metodologią jakościowych badań terenowych organizacji, studiami terenowymi przedsiębiorczości oraz samorealizacją w organizacjach.


Spis treści:

Podziękowania
Wprowadzenie

1. Tradycja etnograficzna a badania organizacji
1.1. Podstawy paradygmatyczne
Paradygmaty w nauce
Czym etnograf organizacji nie zajmuje się
Dlaczego etnografia?
Korzyści z etnografii
1.2. Jak opisać rzeczywistość organizowania? Kultura jako metafora rdzenna
Kultura jako sposób widzenia organizacji
Symbole i ich interpretacja
Kultura - możliwość komunikacji
Jak kultura dzieje się - dynamika kultury
1.3. Etnografia jako tradycja metodologiczna
Etnografia - sposób na badanie jakościowe organizacji
Zasady i cele
Metodologie pokrewne
Teren
Rola antropologa
Sformułowanie problemu badawczego
Proces badawczy: zasady, metody, techniki

2. Organizacje jako przedmiot badań
2.1. Organizacje i organizowanie
Poszukiwanie definicji organizacji
2.2. Główne typy organizacji
Organizacje formalne
Organizacje nieformalne
Szczególny typ organizacji: organizacje totalne

3. Metody badawcze
3.1. Wybór metody i triangulacja
3.2. Obserwacja
Typy obserwacji
Obserwacja nieuczestnicząca
Obserwacja bezpośrednia
"Bycie cieniem" czyli shadowing
Obserwacja uczestnicząca
3.3. Wywiad
Rodzaje wywiadu
Wywiad standaryzowany
Wywiad antropologiczny
Inspiracje etnometodologiczne
3.4. Analiza tekstu
Jak badać teksty
Analiza kultury
Analiza retoryczna
Analiza semiotyczna

4. Notatki z badań
4.1. Notatki z terenu
Notatki - osobiste zapiski z terenu
Co notować i w jaki sposób?
4.2. Transkrypcja wywiadów
Waga transkrybowania
Inspiracje z innych tradycji metodologicznych

5. Pisanie etnografii
5.1. Interpretacja
Interpretacja materiału
Czytanie antropologiczne
Czytanie narracyjne
Czytanie teatralne
Inspiracje z teorii ugruntowanej
5.2. Jak pisać etnografię?
Typowa forma i struktura
Pisanie jako proces
Kryteria pisania naukowego w etnografii
Style pisania
Plagiat - grzech śmiertelny i jak go uniknąć
Pisanie z myślą o Czytelniku

Bibliografia


219 stron, format: 16,5x24 cm, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022