Jak poprzez nienaganne
maniery zjednywać sobie ludzi w stosunkach służbowych
Niezależnie od tego czy
pracujesz w małej firmie, czy w wielkiej korporacji, obsługujesz klientów, sprzedajesz
produkty lub usługi, niewątpliwie nieraz w swoim życiu zawodowym znalazłeś się w
sytuacji, kiedy zadawałeś sobie pytanie: jak powinienem się zachować? Ten nowoczesny
poradnik wyjaśnia w sposób klarowny, łatwy do zastosowania podstawowe kwestie związane
z kulturą osobistą i formami grzecznościowymi w biznesie, omawia również sytuacje
niecodzienne i delikatne:
- jak przedstawić się,
wręczając wizytówkę,
- jak ubierać się na co
dzień, a jak na oficjalną kolację służbową,
- jak prowadzić
korespondencję - listowną, elektroniczną, faksową,
- jak unikać najczęstszych
gaf popełnianych w rozmowach telefonicznych,
- co nakazuje dobre
wychowanie odnośnie telefonów komórkowych,
- jakie zasady współpracy
powinny obowiązywać w biurze, zwłaszcza gdy pracownicy dysponują tylko boksami,
- jak skutecznie i
delikatnie radzić sobie z kłopotliwymi współpracownikami,
- o czym rozmawiać na
biurowych przyjęciach,
- jak zachowywać się w
kontaktach z VIP-ami
- specyfika obyczajów
różnych krajów i rady, które mogą okazać się nieodzowne podczas służbowych
podróży zagranicznych:
-czego nie dawać w prezencie Chińczykowi,
- jak witać się z Arabem,
- o czym wypada rozmawiać z Niemcem,
- jak wręczać wizytówkę Japończykowi.
Ann Marie Sabath -
przewodnicząca firmy świadczącej usługi z zakresu protokołu biznesowego,
organizującej szkolenia dla m.in. takich firm, jak: Procter & Gamble, SmithKline
Beecham, Marriott Corporation.
125 stron