wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.50 39,43   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KAPITAŁ LUDZKI A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW


RED. RYBAK M.

wydawnictwo: POLTEXT, 2003, wydanie I

cena netto: 41.50 Twoja cena  39,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Istotne znaczenie dla osiągania, podtrzymywania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku ma kapitał ludzki. Co więcej, wiedza i kompetencje uznawane są przez niektórych ekonomistów za ostateczne i jedyne źródło przewagi komparatywnej na progu XXI wieku. Najważniejszymi jej elementami są odpowiednio ustrukturyzowane zasoby, a zwłaszcza rzadkie, unikatowe umiejętności, które stanowią tzw. kluczowe kompetencje organizacji. Ich kształtowanie nie jest zadaniem łatwym, choć pilnym i koniecznym w sytuacji, gdy tylko 1/3 polskich przedsiębiorstw jest konkurencyjna na rynkach międzynarodowych. Autorzy tej książki - pracownicy naukowi Katedry Zarządzania Zasobami Pracy SGH - szczegółowo przestawiają problem budowania potencjału konkurencyjności opartego na unikatowej konfiguracji zasobów, zdolności i kompetencji; rolę zarządzania kapitałem ludzkim w tworzeniu kluczowych kompetencji; przesłanki efektywnego rozwoju pracowników; kształtowanie kariery jako instrument stabilizacji kadr; prokonkurencyjne instrumenty motywacyjne; kreację kapitału ludzkiego przez kulturę; wykorzystanie narzędzi inter-, intra- i ekstranetowych do zarządzania zasobem ludzkim. Rozważania ilustrowane są wynikami badań przeprowadzonych na próbie 300 przedsiębiorstw.


Spis treści

Wstęp

Rozdział I Budowanie potencjału konkurencyjności (Mirosława Rybak)

1. Pojęcie konkurencyjności
2. Budowanie przewagi konkurencyjnej na zasobach, zdolnościach i kompetencjach
3. Budowanie zdolności i kompetencji jako proces uczenia się przedsiębiorstwa
4. Kluczowe kompetencje jako zasoby wiedzy
5. Audyt wiedzy i kapitału intelektualnego

Rozdział II Zarządzanie kapitałem ludzkim a kluczowe kompetencje (Mirosława Rybak)

1. Definicja kapitału ludzkiego
2. Rola zarządzania potencjałem pracy w kreacji wartości i unikalności kapitału ludzkiego
3. Szkolenie i rozwój pracowników: aspekty teoretyczne i diagnoza badanych przedsiębiorstw

Rozdział III Ocena efektywności rozwoju kapitału ludzkiego (Joanna Górska)

1. Diagnoza kluczowych kompetencji
2. Outsourcing funkcji pomocniczych
3. Doskonalenie kompetencji
4. Projektowanie metod wspomagających doskonalenie kluczowych kompetencji
5. Ocena efektywności szkolenia

Rozdział IV Kształtowanie elastycznej struktury kapitału ludzkiego (Kazimierz Makowski)

1. Istota wewnętrznego rynku pracy
2. Radykalne ("twarde") metody równoważenia wewnętrznego rynku pracy
3. Ewolucyjne metody równoważenia wewnętrznego rynku pracy
4. Prognostyczno-zapobiegawcze kierowanie zatrudnieniem (PZKZ)
5. PZKZ a restrukturyzacja zatrudnienia

Rozdział V Kierowanie karierą pracowników instrumentem stabilizacji kadr (Beata Jamka)

1. Kapitał ludzki jako podstawowe źródło konkurencyjności przedsiębiorstw
2. Zmiana roli i cech charakteryzujących pracowników
3. Płynność kadr jako czynnik osłabiający kapitał ludzki firmy
4. Zarządzanie karierą

Rozdział VI Prokonkurencyjne instrumenty motywowania (Marta Juchnowicz)

1. Formy wynagrodzeń za efekty
2. Sposoby wynagradzania za efekty indywidualne
3. Zasady wynagradzania za efekty zespołowe
4. Zakładowe formy wynagradzania za efekty
5. Programy korporacyjne
6. Ograniczenia systemów wynagrodzeń za efekty

Rozdział VII Kreacja kapitału ludzkiego przez kulturę (Alicja Sajkiewicz)

1. Zależności pomiędzy kapitałem ludzkim i kulturą
2. Różnice w kulturze organizacji
3. Strategia zmian w kulturze organizacji
4. Kultura organizacji w świetle badań
5. Metody zarządzania kapitałem ludzkim zorientowane na kulturę

Rozdział VIII Narzędzia inter-, intra- i ekstranetowe w realizacji funkcji ZZL (Tomasz Rostkowski)

Literatura

159 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022