POZNAJ PREKURSORÓW
ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z KLIENTEM
W książce Interaktywny
menedżer obdarzeni wizją autorzy Don Peppers i Martha Rogers relacjonują
rozwiązania opracowane przez menedżerów kierujących programami 1:1 w takich firmach,
jak Xerox, General Electric, Oracle, First Union, Hewlett-Packard, USAA, Levi Strauss i
British Airways. Szczegółowe wywiady z prekursorami zarządzania biznesem, w którego
centrum znajduje się klient, i ponad dwadzieścia przykładów firm z całego świata,
borykających się z wdrożeniem i kierowaniem programami 1:1 - to zawartość tej
książki.
Interaktywny menedżer
dostarcza czytelnikowi okazji do poznania prawdziwych odkrywców nowego, lecz szybko
rozprzestrzeniającego się biznesu ukierunkowanego na klienta. Owymi fascynującymi
ludźmi, o których mowa w książce, są m.in.:
- Generał Robert McDermott,
prawdziwy wizjoner, który dokonał przekształcenia tonącej w stertach dokumentów firmy
ubezpieczeniowej USAA w wykorzystującą najnowsze technologie informatyczne instytucję
finansową, z oddaniem i błyskawicznie spełniającą indywidualne potrzeby klientów,
- Richard Vague, dyrektor
generalny First USA, twórca modelu "zaufanego agenta", zmierzającego do
budowania długotrwałych relacji z klientem,
- Nina Smith, dyrektor
ds. marketingu, której udało się odnaleźć drogę w labiryncie kanałów sprzedaży i
dystrybucji,
- Anne Lockie z Royal
Bank of Canada, która dążąc do relacji typu 1:1 z dziewięcioma milionami klientów
banku, łączy znajomość technologii z wnikliwą analizą ludzkiej natury,
- Bruce Varner, szef
straży pożarnej w jednym z miast w Teksasie, który wymaga od swoich podwładnych, by
traktowali pogorzelców jak najcenniejszych klientów.
Ci prekursorzy, skauci i
mistrzowie, a przede wszystkim ludzie nie stroniący od ryzyka, dostarczają menedżerom
bezcennych wskazówek do wytyczenia całkowicie nowych szlaków na mapie biznesu, w
którym firmy i przedsiębiorstwa zorientowane są na potrzeby klientów. Obecnie
konkurencyjność zależy od przewagi w stosowaniu strategii mających przynieść
lojalność klientów i zwiększenie zysków, bez uciekania się do masowej produkcji. Interaktywny
menedżer prowadzi ku przyszłości, w której biznes funkcjonować będzie niemal
wyłącznie wirtualnie, i to na całym globie.
206 stron