W każdej
branży ludzie obecnie są wartością najwyższą - stanowią najcenniejsze aktywa w
każdym przedsięwzięciu. A wspaniałe rezultaty osiągają jedynie wspaniali ludzie,
przekonani i pozyskani do działania.
Jednak, aby motywować kogoś
metodami bardziej wyrafinowanymi niż "kij i marchewka", należy poznać jego
indywidualną osobowość. Wiedzieć o tym powinien menedżer chcący być
profesjonalistą, aby móc motywować ludzi w taki sposób, by wydobyć z nich wszystko,
co najlepsze. W czasach ciągłych rotacji personelu i niepewności pracowników, co
przyniesie jutro, nie jest to łatwe.
To świetna książka,
pełniąca znakomicie rolę poradnika, jak opanować kardynalną umiejętność
zarządzania, jaką jest motywacja.
W oparciu o wnikliwe badania
nad motywacją J. Adair przedstawia szereg strategii skutecznego motywowania zespołów i
jednostek. Przykłady i ćwiczenia pomagają znakomicie uczynić praktyczny użytek z
zasad motywacji. Bardzo ważnym instrumentem są testy załączone do każdego rozdziału.
Autor serii
ANATOMIA BIZNESU, sprzedanej w nakładach przekraczających 500 000 egzemplarzy, jest
profesorem wydziału zarządzania Uniwersytetu w Exter. Jest także konsultantem wielu
instytucji związanych z edukacją i biznesem, doradcą rządu brytyjskiego. Został
zaliczony do czterdziestki ludzi z całego świata, którzy najbardziej przyczynili się
do rozwoju studiów nad teorią i praktyką zarządzania.