wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

STRATEGICZNE MYŚLENIE W FIRMIE


KRAWIEC F.

wydawnictwo: DIFIN, 2003, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"Rosnąca turbulencja otoczenia przedsiębiorstw, mająca swe źródła w przyśpieszonej ewolucji naukowo-technicznej, globalizacji procesów i struktur, coraz bardziej intensywnej konkurencji, koryguje paradygmat strategiczny w zarządzaniu organizacjami. Od planowania strategicznego, poprzez zarządzanie strategiczne, zmierzamy rzeczywiście ku myśleniu strategicznemu. Zgodnie z hasłem: myśl strategicznie - działaj operacyjnie, w biznesie przyjmuje się postawę uogólnionych, raczej ramowych wyobrażeń o przyszłości i bieżących działań. Te ostatnie są wynikiem codziennych zdarzeń, ale rozpatrywanych z punktu widzenia właśnie tych ramowych wyobrażeń o przyszłości. W ten współczesny nurt identyfikacji problemów strategicznych przedsiębiorstw doskonale dopasowuje się recenzowana praca(...) Jest to pierwsza w Polsce próba tak kompleksowego ujęcia zagadnienia, oparta na tak solidnych studiach literaturowych i wieloletnich doświadczeniach wynikających z pracy z wieloma menedżerami generalnymi w USA.(...) Autor bardzo dobrze zaprezentował (bogata i rzadko u nas cytowana literaturę przedmiotu) i ocenił treść poszczególnych nurtów im szkół planowania i zarządzania strategicznego. Przedstawił własną, oryginalną koncepcję struktury myślenia strategicznego w wyborze strategii firmy, która według mnie wzbogaca treść zarządzania strategicznego i może być wielce użyteczna w praktyce planistycznej przedsiębiorstw (...)."
Prof. dr hab. Rafał Krupski, Akademia Ekonomiczna, Wrocław

"W procesie globalizacji, gdy następuje stopniowa likwidacja instrumentów i sposobów ochrony przed konkurencją zewnętrzną o pomyślności gospodarki decyduje jakość przedsiębiorstw i ich zdolność do zdobywania przewag konkurencyjnych na otwartym rynku. Jakość przedsiębiorstw jest współcześnie pochodną jakości kapitału intelektualnego firmy i zdolności do jego wykorzystania. Tej kapitalnej w swej roli sprawie poświęca pracę Franciszek Krawiec.(...) Autor predystynowany jest do jej napisania, gdyż łączy znajomość teorii i doświadczenie akademickie z wieloletnią praktyką gospodarczą na rynku amerykańskim. Dowodzi, że podporządkowanie efektywności operacyjnej współcześnie nie tylko nie wystarcza, ale staje się powodem zjawisk destrukcyjnych. Myślenie strategiczne w firmie musi być dostosowane do zmienności i częstej nieprzedywidywalności następujących procesów. Wymaga więc stawiania na elastyczność i wydłużenia horyzontu mylenia zarządów zgodnie z wymogiem konkurencji nie o teraźniejszości, a konkurencji o przyszłości. Zaletą pracy jest próba precyzowania zachowań mikroekonomicznych w procesie kształtowania się cywilizacji wiedzy. Mało jest bowiem prac, które na cywilizację wiedzy patrzą z punktu wykorzystania kapitału intelektualnego firmy poprzez kreowanie nowych procedur tworzenia strategii. Ponad trzydziestoletni pobyt w Stanach Zjednoczonych owocuje nie tylko znajomością nowoczesnych przedsiębiorstw, ale i znajomością bogatej literatury anglosaskiej. Szeroka prezentacja tej literatury polskiemu czytelnikowi jest wartością sama w sobie".
Prof. dr hab. Władysław Szymański, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa


Spis treści

Od autora

Wprowadzenie

1. Koncepcja strategii

2. Wiedza w strategii wzrostu firmy

3. Tradycyjny proces formułowania strategii firmy

4. Sztuka i nauka strategicznego myślenia

5. Cykl myślenia strategicznego w wyborze strategii firmy

Podsumowanie

Bibliografia

228 stron

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ALIANSE STRATEGICZNE
CYGLER J.

- ZASADNICZA ZMIANA DROGĄ DO SUKCESU PRZEDSIĘBIORSTWA XXI WIEKU
KRAWIEC F.

- SKUTECZNE STRATEGIE BIZNESOWE. PRAKTYKA I TEORIA
POLOWCZYK J.

- STRATEGIA ORGANIZACJI. W POSZUKIWANIU TRWAŁEJ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ
OBŁÓJ K.

- CZAS REFORMATORÓW. DLACZEGO W BIZNESIE ZWYCIĘŻAJĄ NAJBARDZIEJ ORYGINAL
TAYLOR W.C. LABARRE P.

- STRATEGIC MANAGEMENT. THOUGHT AND ACTION
HUFF S.A., FLOYD S., SHERMAN H., CHAPPELL D.

- PLANOWANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
ROMANOWSKA M.

- WSPÓŁCZESNE PARADYGMATY NAUK O ZARZĄDZANIU
RED. KOWALCZEWSKI W.

- KONCEPCJE STRATEGII ORGANIZACJI
KRUPSKI R. NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E.

- TEORIE PRZEDSIĘBIORSTW
NOGA A.

- SYSTEMY INFORMACYJNE W ZARZĄDZANIU WIEDZĄ I INNOWACJĄ W PRZEDSIĘB
LOBEJKO S.

- INNOWACJE I TRANSFER TECHNIKI W PROCESIE TRANSFORMACJI
JASIŃSKI A.H.

- FUZJE I PRZEJĘCIA
RED. FRĄCKOWIAK W.

- NARZĘDZIA TWORZENIA STRATEGII ORGANIZACJI
BIAŁAS T. CZAPIEWSKI M.

- ORGANIZATION THEORY A STRATEGIC APPROACH
HODGE B., ANTHONY W.

- ORGANIZACJA FIRMY PROJEKTOWANIE BUDOWA USPRAWNIANIE
PAWLAK Z., SMOLEŃ A.

- PRAKTYKA ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
URBANKOWSKA-SOJKIN E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022