STRATEGICZNE MYŚLENIE W FIRMIE
KRAWIEC F. wydawnictwo: DIFIN, 2003, wydanie I cena netto: 49.00 Twoja cena 46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka "Rosnąca turbulencja
otoczenia przedsiębiorstw, mająca swe źródła w przyśpieszonej ewolucji
naukowo-technicznej, globalizacji procesów i struktur, coraz bardziej intensywnej
konkurencji, koryguje paradygmat strategiczny w zarządzaniu organizacjami. Od planowania
strategicznego, poprzez zarządzanie strategiczne, zmierzamy rzeczywiście ku myśleniu
strategicznemu. Zgodnie z hasłem: myśl strategicznie - działaj operacyjnie, w biznesie
przyjmuje się postawę uogólnionych, raczej ramowych wyobrażeń o przyszłości i
bieżących działań. Te ostatnie są wynikiem codziennych zdarzeń, ale rozpatrywanych z
punktu widzenia właśnie tych ramowych wyobrażeń o przyszłości. W ten współczesny
nurt identyfikacji problemów strategicznych przedsiębiorstw doskonale dopasowuje się
recenzowana praca(...) Jest to pierwsza w Polsce próba tak kompleksowego ujęcia
zagadnienia, oparta na tak solidnych studiach literaturowych i wieloletnich
doświadczeniach wynikających z pracy z wieloma menedżerami generalnymi w USA.(...)
Autor bardzo dobrze zaprezentował (bogata i rzadko u nas cytowana literaturę
przedmiotu) i ocenił treść poszczególnych nurtów im szkół planowania i zarządzania
strategicznego. Przedstawił własną, oryginalną koncepcję struktury myślenia
strategicznego w wyborze strategii firmy, która według mnie wzbogaca treść
zarządzania strategicznego i może być wielce użyteczna w praktyce planistycznej
przedsiębiorstw (...)."
Prof. dr hab. Rafał Krupski, Akademia Ekonomiczna, Wrocław
"W procesie
globalizacji, gdy następuje stopniowa likwidacja instrumentów i sposobów ochrony przed
konkurencją zewnętrzną o pomyślności gospodarki decyduje jakość przedsiębiorstw i
ich zdolność do zdobywania przewag konkurencyjnych na otwartym rynku. Jakość
przedsiębiorstw jest współcześnie pochodną jakości kapitału intelektualnego firmy i
zdolności do jego wykorzystania. Tej kapitalnej w swej roli sprawie poświęca pracę
Franciszek Krawiec.(...) Autor predystynowany jest do jej napisania, gdyż łączy
znajomość teorii i doświadczenie akademickie z wieloletnią praktyką gospodarczą na
rynku amerykańskim. Dowodzi, że podporządkowanie efektywności operacyjnej współcześnie
nie tylko nie wystarcza, ale staje się powodem zjawisk destrukcyjnych. Myślenie
strategiczne w firmie musi być dostosowane do zmienności i częstej
nieprzedywidywalności następujących procesów. Wymaga więc stawiania na elastyczność
i wydłużenia horyzontu mylenia zarządów zgodnie z wymogiem konkurencji nie o teraźniejszości,
a konkurencji o przyszłości. Zaletą pracy jest próba precyzowania zachowań
mikroekonomicznych w procesie kształtowania się cywilizacji wiedzy. Mało jest bowiem
prac, które na cywilizację wiedzy patrzą z punktu wykorzystania kapitału
intelektualnego firmy poprzez kreowanie nowych procedur tworzenia strategii. Ponad
trzydziestoletni pobyt w Stanach Zjednoczonych owocuje nie tylko znajomością
nowoczesnych przedsiębiorstw, ale i znajomością bogatej literatury anglosaskiej.
Szeroka prezentacja tej literatury polskiemu czytelnikowi jest wartością sama w sobie".
Prof. dr hab. Władysław Szymański, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa
Spis treści
Od autora
Wprowadzenie
1. Koncepcja strategii
2. Wiedza w strategii
wzrostu firmy
3. Tradycyjny proces
formułowania strategii firmy
4. Sztuka i nauka
strategicznego myślenia
5. Cykl myślenia
strategicznego w wyborze strategii firmy
Podsumowanie
Bibliografia
228 stron Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- STRATEGIA ORGANIZACJI. W POSZUKIWANIU TRWAŁEJ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ OBŁÓJ K.
- CZAS REFORMATORÓW. DLACZEGO W BIZNESIE ZWYCIĘŻAJĄ NAJBARDZIEJ ORYGINAL TAYLOR W.C. LABARRE P.
- STRATEGIC MANAGEMENT. THOUGHT AND ACTION HUFF S.A., FLOYD S., SHERMAN H., CHAPPELL D.
- PLANOWANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE ROMANOWSKA M.
- WSPÓŁCZESNE PARADYGMATY NAUK O ZARZĄDZANIU RED. KOWALCZEWSKI W.
- KONCEPCJE STRATEGII ORGANIZACJI KRUPSKI R. NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E.
- TEORIE PRZEDSIĘBIORSTW NOGA A.
- SYSTEMY INFORMACYJNE W ZARZĄDZANIU WIEDZĄ I INNOWACJĄ W PRZEDSIĘB LOBEJKO S.
- INNOWACJE I TRANSFER TECHNIKI W PROCESIE TRANSFORMACJI JASIŃSKI A.H.
- FUZJE I PRZEJĘCIA RED. FRĄCKOWIAK W.
- NARZĘDZIA TWORZENIA STRATEGII ORGANIZACJI BIAŁAS T. CZAPIEWSKI M.
- ORGANIZATION THEORY A STRATEGIC APPROACH HODGE B., ANTHONY W.
- ORGANIZACJA FIRMY PROJEKTOWANIE BUDOWA USPRAWNIANIE PAWLAK Z., SMOLEŃ A.
- PRAKTYKA ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO URBANKOWSKA-SOJKIN E.
- STRATEGIC MANAGEMENT CONCEPTS AND CASES THOMPSON, STRICKLAND
- STRATEGIE KONKURENCJI KORPORACJI PONADNARODOWYCH SOWA K.
- STYMULOWANIE ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA RED. BUDZISZ B. URBAN W. WASILUK A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|