Przyczyny powstawania
konfliktów w miejscu pracy.
Wpływ sytuacji konfliktowej
na samopoczucie i efektywność pracy.
Sposoby rozwiązywania
konfliktów.
Praktyczne sposoby
utrzymywania zdrowych relacji z szefem, kolegą, klientem.
Wybrane aspekty stylów
przywódczych.
Problem nadużycia władzy,
przekraczania granic intymności.
Skutki publicznej krytyki,
zdradzania poufnych informacji, odmowy współpracy.
Konflikty obecne są w
każdej firmie, bez względu na charakter jej działalności. Publiczna krytyka,
nadużycie władzy, odmowa współpracy czy usilne dążenie do zbytniej bliskości to
tylko niektóre z tych przyczyn. Również uwarunkowania jednostkowe, takie jak styl przywództwa,
płeć, wiek czy osobowość wpływają na kształt relacji w środowisku zawodowym.
Dzięki lekturze tej
książki dowiadujemy się jak powstają konflikty i jaki wywierają wpływ na nasze
samopoczucie. Obok ciekawych przykładów i ćwiczeń pomocnych w analizie własnego stylu
rozwiązywania konfliktów, czytelnik odnajdzie tu również opis praktycznych strategii
efektywnego komunikowania się z przełożonym, współpracownikami i klientami.
Pozycja może być przydatna
w różnorodnych środowiskach zawodowych, m.in. w przemysłowym, medycznym, edukacyjnym,
a także w organizacjach społecznych i służbach publicznych, a więc wszędzie tam,
gdzie mamy do czynienia z drugim człowiekiem.
Dr Robert Edelman jest
znanym psychologiem klinicznym, autorem wielu publikacji, oraz doświadczonym konsultantem
psychologii stresu organizacyjnego.
128 stron