wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ETYKIETA BIZNESU CZYLI MIEDZYNARODOWY JĘZYK KURTUAZJI


KAMIŃSKA-RADOMSKA I.

wydawnictwo: STUDIO EMKA, 2010, wydanie I

cena netto: 37.80 Twoja cena  35,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Każdy z nas w większym lub mniejszym stopniu zna zasady zachowania przyjęte w biznesie, jednak wiele osób nie ma pewności co do poprawności swego zachowania.

Biznesmeni podczas ważnych spotkań zastanawiają się, czy dokonują prawidłowej prezentacji osób, czy w odpowiednim momencie podają swoją wizytówkę, czy miejsce zaproponowane klientowi jest stosowne, czy wypada zaprosić klienta na lunch, czy mężczyzna mężczyźnie może pomóc w założeniu płaszcza itd. W ten sposób, zamiast skupić się na prowadzeniu rozmowy i tworzeniu miłej atmosfery, koncentrują się na szczegółach, które tak naprawdę powinny wynikać z nawyków. Brak ugruntowanej wiedzy w zakresie etykiety powoduje brak pewności siebie i brak swobody w kontaktach międzyludzkich, a biznes na całym świecie opierał się i opiera właśnie na kontaktach.

Nie ulega bowiem wątpliwości, że w dzisiejszym świecie ostrej konkurencji znajomość zasad etykiety bardzo się przydaje i pomaga w rozwoju zawodowych karier, w budowaniu prestiżu firmy i własnego autorytetu.

Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej porusza różnorodne zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu, traktujące m.in. o nawiązywaniu kontaktów, profesjonalnym wyglądzie czy radzeniu sobie podczas trudnych negocjacji. Jej książka jest napisana kompetentnie w oparciu o własne doświadczenia i bogatą literaturę przedmiotu.


Spis treści:

Etykieta biznesu - quiz
Wstęp
Rozdział l: KOMUNIKACJA W BIZNESIE
1. Przedstawianie się -jak zrobić dobre pierwsze wrażenie
* Jak i kiedy się przedstawiać * Czego unikać *
2. Uścisk dłoni i inne formy powitania
* Jaki jest prawidłowy uścisk dłoni * Błędy najczęściej popełniane przy powitaniu * Kto pierwszy wyciąga dłoń do powitania? * W jakiej kolejności należy ściskać dłonie? * W jakich sytuacjach powinno się ściskać dłoń? *
3. Kontakt wzrokowy
* Prawidłowy kontakt wzrokowy * Niewłaściwy kontakt wzrokowy *
4. Formy przedstawiania osób
* Tytułowanie * Tytuły kurtuazyjne *
5. Jak zapamiętywać imiona i nazwiska
* 11 kroków skutecznego zapamiętywania imion i nazwisk *
6. Wizytówki
* Wygląd wizytówki * Jak podać swą wizytówkę * Kiedy wymieniać się wizytówkami* Komu można wręczyć swą wizytówkę * Co zrobić z otrzymaną wizytówką* Czy można dać wizytówkę z odręcznymi poprawkami * Ważne wskazówki *
7. Mowa ciała
Faux-pas w komunikacji niewerbalnej *
8- Intonacja
* Faux-pas w intonacji*
9. Aktywne słuchanie
Percepcja * Interpretacja * Zrozumienie - siła uprzejmego słuchania * Słuchanie - co robić, a czego unikać*
10- Rozmowy telefoniczne
Najważniejsze zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej * Trudne
sytuacje * Najbardziej przykre faux-pas popełniane przez telefon * Automatyczna sekretarka i poczta głosowa * Telefon komórkowy * Najczęściej zadawane pytania dotyczące korzystania z telefonu komórkowego "\'
11. Komunikacja elektroniczna .
* O jakich zasadach etykiety warto pamiętać w korespondencji przez Internet? *
12. Kultura na drodze
* O czym powinniśmy pamiętać na drodze *


Rozdział II: PRECEDENCJA
1. Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa
* Precedencja w biznesie *
2. Zajmowanie miejsc na przyjęciu
* Uniwersalne zasady dotyczące każdego ułożenia miejsc podczas przyjęcia biznesowego * Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach * Sytuacje, w których przestrzegamy zasad precedencji *
3. Zajmowanie miejsc w samochodzie
4. Precedencja w windzie


Rozdział III: WIZERUNEK BIZNESMENA
1. Ubiór służbowy
* Garderoba biznesmena * Garderoba kobiety biznesu *
2. Dostosowanie ubioru do typu urody i osobowości
* Jak stworzyć profesjonalny wizerunek będący w zgodzie z osobowością, naturalnym wyglądem i charakterem pracy * 15 rad dotyczących wizerunku dla mężczyzn * 15 rad dotyczących wizerunku dla kobiet *
3. Ubiór odpowiedni do okazji
* „Biała muszka" (frak) - formalny strój wieczorowy * Strój typu „biała muszka" dla kobiety * Strój typu „czarna muszka" * Strój dzienny/żakiet/surdut (formalny) * Ubranie sportowe lub sportowa elegancja * Co robic, gdy w zaproszeniu nie określono, jaki strój jest wymagany?
Rozdział IV. Spotkania
Przyjęcia na stojąco
*Jak gość powinien przygotować się do przyjęcia na stojąco * Poruszanie się po sali * Podstawowe zasady nawiązywania kontaktów podczas przyjęć na stojąco * Jakich tematów nie poruszać * Przygotowanie bufetu * Jak korzystać z bufetu * Zachowanie gospodarzy podczas przyjęć * Błędy najczęściej popełniane przez organizatorów przyjęć na stojąco * Najczęściej popełniane przez gości faux-pas * Inne ważne wskazówki *
2. Przyjęcia przy stole
* Zaproroszenie * Potwierdzenie przyjęcia zaproszenia * Nakrycie do stołu
* Zaplanowanie menu * Menu indywidualne * Kartonik z nazwiskiem * Rodzaje serwisu * Serwowanie napojów * Jak dobierać wina do dań
* Zbieranie brudnych naczyń * Aperitif * Orszak powitalny * Kolejność wchodzenia do sali * Trzy zasady zajmowania miejsca przy stole * Co zrobić z torebką * Siedzenie, postawa, ułożenie rąk i nóg * Zachowanie się przy stole * Serwetki * Kto pierwszy zaczyna jeść * Rola gospodarza przy stole * Prowadzenie rozmowy przy stole * Sztuka wznoszenia toastów * W jakiej kolejności sięgamy po sztućce * Posługiwanie się sztućcami
* Niema mowa sztućców * Jak jeść różne potrawy * Przyjęcia herbatkowe * Pytania i odpowiedzi * Faux-pas przy stole * Ciekawostki *
3. Zaproszenie gościa do restauracji
4. Seminaria, konferencje i inne spotkania
* Okazanie szacunku * Cele i rodzaje spotkań * Przygotowanie do spotkania - wskazówki dla organizatora i prowadzących * Koszty * Zaproszenie na konferencję, seminarium, szkolenie * Kogo należy zaprosić * Przygotowanie treści spotkania * Wygląd prezentera * Spotkanie oficjalne * Spotkanie nieoficjalne * Przygotowanie uczestników do spotkania *
5. Negocjacje - „brudne chwyty" i jak się przed nimi bronić
* Najczęściej stosowane brudne chwyty i jak się przed nimi elegancko i skutecznie bronić * Ważne wskazówki w negocjacjach międzynarodowych *
Odpowiedzi do quizu
6. Bibliografia


Słowo od Autorki


204 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022