wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

HOLDING GRUPA KAPITAŁOWA


KREFT Z.

wydawnictwo: PWE, 2004, wydanie I

cena netto: 63.00 Twoja cena  59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wielkie przedsiębiorstwa wyznaczają dzisiaj nowy podział gospodarczy świata i wciąż powiększają swoje imperia. Przejawem takich działań jest m.in. burzliwy rozwój holdingów grup kapitałowych, w których podmiot dominujący na możliwość wpływania na decyzje podmiotów zależnych, w wyniku zawartej umowy holdingowej. Jednak zarządzanie takimi strukturami wielopodmiotowymi, z bardzo rozbudowanymi portfelami kompetencji, wymaga dużej wiedzy, natomiast w Polsce doświadczenia praktyczne w tym zakresie są jeszcze niewielkie, brakuje obszernej literatury przedmiotu, nie prowadzi się kompleksowych badań, a przy tym nie ma zbyt dużych możliwości wykorzystania doświadczeń zagranicznych.

Holding - grupa kapitałowa stanowi cenny wkład w rozwój teorii i praktyki zarządzania. Zdobyta wiedza w projektowaniu struktur wielopodmiotowych, wieloletnia praktyka doradcza, obserwacja wzlotów i upadków podmiotów gospodarczych pozwoliły Autorowi umiejętnie przedstawić koncepcję wariantowego systemu zarządzania, zarówno integrującego i uzależniającego podmiotu uczestnictwa holdingowego, jak i wskazującego na symetrię potencjałów i racjonalny poziom centralizacji i decentralizacji uprawnień decyzyjnych w holdingu.


Spis treści

Od Autora

Rozdział I. Holding - krótkie wtajemniczenie

1.1. Przedsiębiorstwo sieciowe - znak czasu
1.2. Holding - kilka słów o genezie
1.3. Próba praktycznej definicji holdingu
1.4. Znajdź swój holding w mnogości jego typów
1.5. Atrybuty holdingu
1.6. Holding, grupa kapitałowa, podatkowa grupa kapitałowa. Chaos terminologii i praktyka
1.7. Co to jest uczestnictwo holdingowe
1.8. Spółka naczelna - sztab dominacji w holdingu
1.9. Spółki zależne, współzależne, podporządkowane, powiązane, stowarzyszone - zbędna obfitość pojęć

Rozdział II. Zarządzanie strategiczne holdingiem - o czym musisz wiedzieć

2.1. Istota i dylematy zarządzania strategicznego w holdingu
2.2. Sfery strategiczne w holdingu
2.3. Synergia oraz symetria potencjałów i uprawnień podmiotów
2.4. Formalizacja adaptatywna i formalizacja kreatywna procesu zarządzania - pogódź sprzeczności
2.5. Ile centralizacji, ile decentralizacji - poznaj zasady, zaufaj kompetencjom

Rozdział III. Więzi podmiotów uczestnictwa holdingowego - unikaj konfliktów

3.1. Holding przestrzeń silnie zagęszczonych interakcji
3.2. Jak rozwiązywać złożone problemy w holdingu - koordynacja podmiotów
3.3. Portfel kompetencji spółki naczelnej - podziel się władzą
3.4. Myślenie sieciowe spółki naczelnej - makroskopia
3.5. Model jednoosobowego aktora czy grupowe decydowanie i kompromisy

Rozdział IV. Modelowanie holdingu - nie improwizuj

4.1. Kilka refleksji o metodach projektowania modeli organizacyjnych
4.2. Model w projektowaniu organizacji holdingu
4.3. Ograniczenia w modelowaniu - sytuacja projektowa
4.4. Niepewność - nieodłączny towarzysz projektanta
4.5. Błędy rozwiązań modelowych
4.6. Modelowanie racjonalne - użyteczne postulaty

Rozdział V. Spółka naczelna jako obiekt modelowania

5.1. Refleksje wprowadzające
5.2. Obszary aktywności spółki naczelnej
5.3. Ramowy zakres koniecznych funkcji
5.4. Segmentacja ról w spółce naczelnej
5.5. Problem wyboru formy zarządu
5.6. Wybrałeś formę - skalkuluj ryzyko
5.6.1. Funkcje członka zarządu
5.6.2. Funkcje dyrektora pionu
5.7. Szukanie konsensusu - rada holdingu, komitety
5.7.1. Regulamin funkcjonowania rady holdingu (przykład)

Rozdział VI. Centra strategiczno-decyzyjne. Modele rozwiązań

6.1. Warunki brzegowe
6.2. Puzzle - zdefiniuj, a potem układaj
6.2.1. Stanowiska organizacyjne
6.2.2. Jednostki organizacyjne
6.2.3. Wskazówki dotyczące projektowania rozwiązań strukturalno-funkcjonalnych
6.3. Modelowa koncepcja centrów
6.3.1. Prezes zarządu - dyrektor generalny
6.3.2. Centrum finansów i zarządzania kapitałem
6.3.3. Centrum marketingu strategicznego
6.3.4. Centrum zasobów personalnych i administracji
6.3.5. Centrum prognoz, inwestycji i rozwoju
6.3.6. Centrum nadzoru właścicielskiego
6.3.7. Centrum zarządzania majątkiem
6.4. Prezes zarządu, członek zarządu, dyrektor centrum - znaj swoje miejsce w szeregu

Bibliografia

224 strony

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- GRUPY KAPITAŁOWE W POLSCE STRATEGIE I STRUKTURY
ROMANOWSKA M. RED.

- STRATEGICZNE UMOWY PRZEDSIĘBIORCÓW
WŁODYKA S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022