W nowoczesnej gospodarce
rynkowej wartość przedsiębiorstwa szacowana jest nie tylko na podstawie jego wartości
materialnych, ale także według wartości niematerialnych, wśród których czołowe
miejsce zajmuje nazwa przedsiębiorcy.
Firma jest, z jednej strony,
nazwą przedsiębiorcy, a z drugiej - elementem składowym jego przedsiębiorstwa o
określonej wartości ekonomicznej. Jest chroniona przez przepisy kodeksu cywilnego,
przepisy o ochronie własności przemysłowej, przepisy o zwalczaniu konkurencji i in.
Problematyka oznaczeń przedsiębiorców i ich przedsiębiorstw nabiera istotnego
znaczenia we współczesnej walce konkurencyjnej, a dostosowanie polskiego prawa do
standardów Unii Europejskiej wyznacza kierunki niezbędnych zmian.
W opracowaniu omówiono pojęcie
firmy, jej funkcje ekonomiczne, zasady prawa firmowego, konstrukcję firmy, ochronę prawa
do firmy oraz metody wyceny firmy jako składnika wartości niematerialnych
przedsiębiorstwa.
Publikacja powinna
zainteresować nie tylko prawników praktyków, ale także przedsiębiorców pragnących
chronić firmę swego przedsiębiorstwa wypracowywaną często przez wiele lat.
245 stron