Książka traktuje o elektronicznej formie działania biznesu, mającej
zastosowanie w handlu międzynarodowym. Stanowi próbę monograficznego przedstawienia
kluczowych zagadnień związanych z globalnym handlem elektronicznym z perspektywy
menedżerskiej. Pozycja służy dostarczeniu kadrze kierowniczej i przyszłym
menedżerom wiedzy niezbędnej do świadomego podejmowania decyzji strategicznych. Jej
cechą szczególną jest wyeksponowanie następujących zagadnień:
- aspektów standaryzacyjnych,
- aspektów społeczno-ekonomicznych,
- aspektów politycznych,
- problemów międzynarodowego handlu elektronicznego,
- problemów przygotowania kadr menedżerskich, będących w stanie sprostać wyzwaniom
gospodarki elektronicznej.
Przedmiotem szczególnego zainteresowania autora są zagadnienia związane z
informacyjną obsługą relacji zachodzących w procesie transakcyjnym między partnerami
biznesowymi - dostawcami, producentami i odbiorcami. Koncentruje się on głównie na
sektorze małych i średnich przedsiębiorstw zachęcając je do wyprowadzenia swoich firm
z rynku lokalnego i włączenia się w sferę obrotu międzynarodowego.
Zaletą opracowania jest jego interdyscyplinarny charakter, zawiera bowiem elementy
ekonomiczne, techniczne, prawne, a także psychologiczne.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla obecnych i przyszłych menedżerów
czyli studentów wydziałów ekonomicznych i zarządzania, głównie specjalizujących
się w dziedzinie e-biznes oraz e-commerce, dla studentów informatyki i słuchaczy szkół
handlowych różnego typu, a także dla małych i średnich przedsiębiorstw.
183 strony, miękka oprawa