Spis treści
WSTĘP
Rozdział I MIĘDZYNARODOWA
KONKURENCYJNOŚĆ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW A PROCESY INTERNACJONALIZACJI
1.1. Uwarunkowania
międzynarodowej konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
1.2. Zasoby wewnętrzne a międzynarodowa zdolność konkurencyjna małych i
średnich przedsiębiorstw
1.3. Zewnętrzne warunki ekspansji zagranicznej małych i średnich
przedsiębiorstw
Rozdział II STRATEGIE
INTERNACJONALIZACJI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
2.1. Umiędzynarodowienie
małych i średnich przedsiębiorstw
2.2. Źródła przewag przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji
2.3. Model strategii internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw
2.3.1. Eksport jako dominująca forma internacjonalizacji
2.3.2. Pozyskiwanie nakładów pochodzenia zagranicznego - internacjonalizacja bierna
2.3.3. Pośrednie formy powiązań z rynkami zagranicznymi
2.3.4. Poziomy internacjonalizacji
2.3.5. Typy strategii internacjonalizacji
2.3.6. Instrumenty konkurowania i potencjał konkurencyjności a strategie
internacjonalizacji
Rozdział III ZACHOWANIA
EKSPORTOWE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
3.1. Czynniki zachowań
eksportowych małych i średnich przedsiębiorstw
3.2. Modele zachowań eksportowych małych i średnich przedsiębiorstw
3.3. Potencjał eksportowy przedsiębiorstwa
3.4. Schemat zachowań eksportowych małych i średnich przedsiębiorstw
Rozdzial IV ROZWÓJ
KOOPERACJI JAKO KLUCZOWA DETERMINANTA INTERNACJONALIZACJI MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW
4.1. Ewolucja powiązań
międzyorganizacyjnych a procesy internacjonalizacji
4.2. Powiązania sieciowe jako czynnik przełamywania barier internacjonalizacji małych i
średnich przedsiębiorstw
4.3. Tworzenie powiązań kooperacyjnych a internacjonalizacja małych i średnich
przedsiębiorstw
ZAKOŃCZENIE
ANEKS 1.
ANEKS 2.
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
SPIS WYKRESÓW
BIBLIOGRAFIA
292 strony, miękka oprawa