Poznaj tajniki nowoczesnej metody kierowania własnym umysłem
- Zbadaj modele ludzkiego zachowania
- Dowiedz się, czym są strategie i naucz się z nich korzystać
- Wykorzystaj NLP w edukacji i pracy
Programowanie neurolingwistyczne (NLP) jest techniką pozwalającą w świadomy sposób
kierować działaniem umysłu ludzkiego. NLP nie jest zbiorem teoretycznych rozważań -
to zestaw narzędzi pozwalających na organizowanie i reorganizowanie własnego
subiektywnego doświadczenia lub doświadczenia innej osoby w celu zdefiniowania i
uzyskania dowolnego zachowania. Technika ta stosowana jest między innymi podczas
szkoleń, sesji terapeutycznych i treningu sportowego do wyzwolenia w ich uczestnikach
ukrytych umiejętności, wyeliminowania niepożądanych lęków i zahamowań oraz
rozwiązywania wewnętrznych konfliktów.
Książka "NLP. Studium struktury subiektywnych doświadczeń" to
wprowadzenie do tematyki programowania neurolingwistycznego. Przedstawia podstawowe
pojęcia związane z NLP i opisuje jego najważniejsze narzędzia. Czytając ją, poznasz
historię programowania neurolingwistycznego, dowiesz się, jak modelować subiektywne
doświadczenie oraz tworzyć i wykorzystywać strategie. Nauczysz się stosować techniki
NLP w reklamie, sprzedaży i procesie rekrutacji personelu.
- Tworzenie schematów reprezentacji
- Wykorzystywanie modelu TOTE
- Definiowanie strategii
- Zastosowanie strategii w edukacji
- NLP w zastosowaniach biznesowych
- Utrwalanie strategii podczas sesji NLP
Przeczytaj tę książkę i zacznij korzystać z technik NLP w profesjonalny sposób.
Spis treści
Przedmowa
Wprowadzenie do programowania neurolingwistycznego
1. Wprowadzenie
1. Modelowanie
1.1. Mapa to nie teren
1.2. Nowy model
1.3. Struktura modeli
1.4. Zachodnie modele naukowe
1.5. Poszerzanie współczesnego modelu naukowego
1.6. Elegancja modelowania
1.7. Schemat reprezentacji: podstawowy element składowy zachowania
1.8. Synestezja
2. Strategie
2. TOTE i strategie
2.1. Zagnieżdżone TOTE
2.2. Dopracowanie modelu TOTE dzięki systemowi reprezentacji
2.3. Stosowanie analizy reprezentacji dokonywanej za pomocą TOTE
2.3.1. Dopasowywanie systemów reprezentacji do zadania
2.4. Modyfikowanie zapisu TOTE dla strategii
2.5. Implikacje strategii
2.6. Mechanika strategii
2.7. Definiowanie strategii
2.8. Strategie a "świadomość"
2.9. Rozpakowywanie nieuświadomionych strategii
2.10. Potęga formy strategii
3. Uzyskiwanie
3. Proces uzyskiwania
3.1. Uzyskiwanie strategii
3.2. Rozpakowywanie strategii
3.2.1. Rozpakowywanie przez predykaty
3.2.2. Rozszerzanie zapisu czterech reprezentacji zmysłowych - część I
3.2.3. Rozpakowywanie strategii za pomocą wskazówek systemów reprezentacji
3.2.4. Wykorzystywanie procedur uzyskiwania
4. Stosowanie strategii
4. Wykorzystanie
4.1. Forma a treść
4.2. Dopasowywanie strategii
4.2.1. Identyfikowanie i wykorzystywanie punktów decyzyjnych
4.2.2. Dobry kontakt
4.2.3. Elastyczność w dopasowywaniu strategii
4.3. Kotwiczenie - uzyskiwanie dostępu (ponowne uzyskiwane dostępu) do reprezentacji
4.3.1. Kotwiczenie w akcji
4.3.2. Kotwiczenie a stosowanie strategii
4.3.3. Ukryte kotwiczenie i dopasowywanie
4.3.4. Niezbędna różnorodność
4.4. Idee i przykłady: obszary zastosowań strategii
4.4.1. Edukacja
4.4.2. Rozwój biznesowy i organizacyjny
4.4.3. Zawody związane z medycyną i zdrowiem
4.4.4. Prawo
4.4.5. Implikacje dla psychoterapii
5. Projektowanie
5. Projektowanie
5.1. Optymalizowanie
5.2. Przeprojektowywanie nieadaptacyjnych strategii i wyników
5.2.1. Projektowanie znaczników kontekstu i punktów decyzyjnych
5.3. Sztuczne projektowanie
5.3.1. Warunki dobrego formułowania do sztucznego projektowania
5.3.2. Zastosowanie sztucznego projektowania w sytuacjach grupowych
6. Instalacja
6.1. Instalacja przez zakotwiczanie
6.1.1. Zakotwiczanie całej strategii sekwencji
6.1.2. Zakotwiczanie pojedynczych i niepowiązanych ze sobą kroków strategii
6.2. Powtarzanie
6.2.1. Powtarzanie etapów strategii
6.2.2. Powtarzanie wskazówek systemów reprezentacji
6.2.3. Powtarzanie wzorców synestezji
6.3. Strategie przerywania
6.3.1. Przerywanie przez przeciążenie
6.3.2. Przerywanie przez różnicowanie
6.3.3. Przerywanie przez "zakręcanie" strategii
6.4. Zjawisko zakłóceń
6.4.1. Przekształcanie
6.5. Instalacja strategii i zakłócenia w grupach i organizacjach
6.5.1. Zakłócenia
6.5.1.1. Arbitraż i negocjacje
7. Wnioski
308 stron, twarda oprawa