Firma to teatr wielu aktorów.
Pozwól im wszystkim wyjść na scenę, a pokażą, na co ich stać
Jak budować z pracownikami dojrzałe, oparte na zaufaniu relacje?
Jak prowadzić szkolenia i warsztaty z empowermentu?
Studium przypadku: wdrażanie empowermentu w firmie Yardley
Idea empowermentu jest prosta. Znajdź w firmie aktywistów -- ludzi dostrzegających
problemy nie tylko swoje, ale także innych pracowników i całych działów. Zmotywuj
ich, by zaproponowali rozwiązania, a potem sami wprowadzali je w życie. I poczekaj na
rezultaty. Empowerment to odwrót od hierarchiczności i odgórnych nakazów, które
wiążą ludziom ręce i zniechęcają do samodzielnego myślenia. Zaufaj pracownikom,
ponieważ oni najlepiej znają swoje zadania i wiedzą, co trzeba zmienić, by lepiej
wykonywać pracę.
Jeśli rozumiesz ideę empowermentu i chcesz wdrożyć ją w firmie, lecz nie masz
pełnego poparcia współpracowników, wprowadź w życie niektóre pomysły zasugerowane
w tej książce. Jeśli ten pilotażowy program zakończy się pozytywnie, zyskasz
zwolenników i dostaniesz zielone światło. Ale zanim to zrobisz, dowiedz się więcej o
wdrażaniu empowermentu:
jak informować przełożonych i pracowników o korzyściach wynikających z empowermentu,
na jakich rynkach i w jakich firmach empowerment sprawdza się najlepiej,
jak pokonywać opory przy wdrażaniu empowermentu,
jak pomagać pracownikom w przejmowaniu odpowiedzialności za ich pracę,
jak prowadzić twórcze dyskusje, w które angażują się wszyscy uczestnicy.
Chcesz nauczyć kogoś, jak prowadzić samochód?
Posadź go za kierownicą i dopilnuj, by jechał w dobrym kierunku
Spis Treści
Wprowadzenie (5)
1. Potrzeba przekazywania władzy pracownikom (7)
Co oznacza empowerment? (7)
Dlaczego empowerment jest konieczny? (10)
Korzyści wynikające z przekazywania władzy pracownikom (13)
Bariery związane z przekazywaniem władzy (18)
Twoja rola (19)
Dokąd zmierzasz? (25)
2. Podstawowe informacje (27)
Kultura Twojej firmy (27)
Twoje przekonania o pracownikach (31)
Budowanie dobrych relacji w pracy (34)
Przykład postawy przywódcy (40)
3. Wiedza to potęga (43)
Udzielanie informacji (43)
Znaczenie dwustronnej komunikacji (47)
Jak sprawić, aby spotkania stały się mobilizujące? (54)
Jak poprawić instruktaże? (58)
Chodzenie po miejscu pracy (60)
4. Jak pomóc pracownikom w zdobywaniu nowych umiejętności? (63)
Z punktu widzenia ucznia (63)
W jaki sposób rozwijać umiejętności pracowników? (66)
Preferencje dotyczące nauki (69)
Coaching (72)
Szkolenie i prowadzenie grup (76)
Rozwój Twoich własnych umiejętności (78)
5. Podkreślanie pozytywnych aspektów (85)
Zachęć pracowników do większego zaangażowania (85)
Pozytywne wzmocnienie (89)
Przekazywanie informacji zwrotnych (90)
Uznanie (93)
Naucz się lubić konflikty (97)
6. Działaj teraz! (99)
Wywieranie wpływu (99)
Początki (104)
Praca zespołowa (105)
Zaangażowanie pracowników w podejmowanie decyzji (107)
Empowerment jako sposób na życie (111)
Angażowanie pracowników w ocenę (111)
Podsumowanie (113)
Materiały źródłowe i inne lektury (115)
Skorowidz (117)
128 stron, format: 122x194,oprawa miękka