Największy sklep
internetowy świata? Największe odkrycie nowego milenium? Być może, przede wszystkim
jednak lider nowego modelu biznesu.
Przed przeczytaniem tej
książki uważałem, że znam historię Amazon.com. Jakże się myliłem! Spector
niezwykle wyraźnie, w dziennikarskim stylu opisuje dzieje Amazon. On udziela lekcji, jak
powinno się poświęcać uwagę każdemu przedsięwzięciu. Ta książka wejdzie do
klasyki historii biznesu.
- Philip Kotler, profesor
marketingu międzynarodowego w J. L. Kellog Graduate School of Management, w Northwestern
University
Każdy, kto robi interesy w
erze Nowej Ekonomii, musi przeczytać tę książkę. Robert Spector rzuca światło na
to, jak i dlaczego doszło do osiągnięcia przez Amazon tak niewiarygodnych wyników
działalności. W rezultacie powstał tak potrzebny, bezstronny obraz przeogromnego
fenomenu wieku Internetu. Książka ta od pierwszej do ostatniej strony inspiruje,
informuje i hipnotyzuje Czytelnika.
- Stan Rapp, autor książki
"The New MaxiMarketing", prezes i dyrektor naczelny McCann Relationship Marketing
Worldwide
Zakładając internetową
księgarnię Amazon.com Jeff Bezos stworzył coś, czego świat nigdy wcześniej nie
widział. Wykreował najbardziej rozpoznawaną markę w Internecie i stał się jednym z
najbogatszych ludzi na świecie. Ostatnio został wybrany przez magazyn Time
Człowiekiem Roku i został mianowany królem cyberhandlu.
Aż do chwili obecnej nie
została opowiedziana cała historia firmy Amazon.com. Robert Spector, dziennikarz i autor
wielu bestsellerów, w interesujący sposób przedstawia prawdziwą, zakulisową historię
powstania przedsiębiorstwa, jego burzliwą teraźniejszość i niepewną przyszłość.
Książka ujawnia sporo nieznanych dotychczas faktów, dokumentujących zdumiewający
rozwoju firmy Amazon.
Dzięki rozmowom z
przyjaciółmi, pierwszymi pracownikami, konkurentami, dyrektorami wydawnictw, analitykami
papierów wartościowych i osobami finansującymi przedsięwzięcia, Spector wykracza poza
oficjalną historię, przedstawia niezwykle szczegółowo fakty dotyczące powstania
firmy,wprowadzanych innowacji, stosowanych praktyk handlowych i strategii oraz jej wizji
przyszłości. W dalszej części wyjaśnia, co oznacza historia Amazon dla
konwencjonalnego biznesu, e-commerce i w końcu, jaki wpływ wywiera na konsumentów.
Robert Spector pisze na temat
biznesu do USA Today, UPI International, NASDAQ Magazine,
często wypowiada się w radiu i telewizji. Jest autorem bestselleru The Nordstrom Way.