wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PORTER O KONKURENCJI


PORTER M.

wydawnictwo: PWE, 2001, wydanie I

cena netto: 69.90 Twoja cena  66,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prace Michaela Portera w ciągu ostatniego dwudziestolecia kształtowały nasza wiedzę o konkurencji i strategii konkurencyjnej. W książce po raz pierwszy zebrano dziewięć artykułów prof. Portera, w tym dwa napisane specjalnie do tego zbioru oraz siedem opublikowanych w Harvard Business Review. Ponadto prof. Porter w przedmowie po raz pierwszy przedstawił, w jaki sposób wszystkie jego prace łącza się w zwartą całość. Eseje zawarte w tym zbiorze łącznie nabierają nowego znaczenia, kolejno wzbogacając nasze poglądy na konkurencję. Przy ich lekturze poznajemy sposób pracy prof. Portera: możemy zobaczyć, jak kształtują się jego teorie, jak z biegiem czasu ulegają pogłębieniu i ewoluują.

W części pierwszej autor zajmuje się konkurencją i strategią firm, a w drugiej rozpatruje znaczenie lokalizacji w konkurencji. Eseje prof. Portera ułatwiają nam zrozumienie istoty konkurencji. Autor konsekwentnie rozwija w nich pewne podstawowe koncepcje: kluczem do rentowności i rozwoju - w istocie do przetrwania - jest zajęcie i stałe doskonalenie wyraźnej pozycji konkurencyjnej, a powodzenie osiąga się dzięki umiejętności ciągłego zwiększania efektywności. Tezy te nadal zachowują ważność pomimo radykalnych zmian zachodzących w krajobrazie konkurencji. Książka Porter o konkurencji przez wiele lat będzie intelektualną podstawą strategii firm i krajów.

 


Michael R. Porter, jeden z najwybitniejszych na świecie autorytetów w dziedzinie strategii konkurencji i konkurencyjności w skali międzynarodowej, jest profesorem Harvard Business School. Prof. Porter w 1983 r. został powołany w skład Komisji Prezydenta Reagana do spraw Konkurencyjności Przemysłu, która zainicjowała w Ameryce dyskusję na temat konkurencji. Jest doradcą głów państw, gubernatorów, prezydentów miast i dyrektorów naczelnych firm całego świata. Otrzymał nagrodę im. Wellsa w dziedzinie ekonomii, nagrodę im. A. Smitha i trzy nagrody McKinseya. Jest doktorem honoris causa Szkoły Ekonomicznej w Sztokholmie i sześciu innych uczelni. Napisał 15 książek, w tym Strategię konkurencji (1980, wyd. polskie 1992), Competitive Advantage (Przewaga konkurencyjna, 1985) i Competitive Advantage of Nations (Konkurencyjna przewaga narodów, 1990). Mieszka w Brookline w stanie Massachusetts.


Spis treści:

Przedmowa

Część I
Konkurencja i strategia: podstawowe koncepcje
Rozdział 1. W jaki sposób siły konkurencji kształtują strategię
Rozdział 2. Czym jest strategia?
Rozdział 3. W jaki sposób informacja wpływa na przewagę konkurencyjną?
Rozdział 4. Strategie gry końcowej w sektorach schyłkowych
Rozdział 5. Od przewagi kokurencyjnej do strategii korporacji

Część II
Konkurencyjność lokalizacji
Rozdział 6. Konkurencyjna przewaga narodów
Rozdział 7. Grona a konkurencja. nowe programy działania dla firm, państw i instytucji
Rozdział 8. Jak wygrywają firmy globalne
Rozdział 9. Konkurowanie między lokalizacjami. Zwiększenie przewagi konkurencyjnej dzięki strategii globalnej

 


434 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022