wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 86.50 82,18   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

E-BIZNES STRATEGIE SUKCESU W GOSPODARCE INTERNETOWEJ


HARTMAN A. SIFONIS J. KADOR J.

wydawnictwo: K.E. LIBER, 2001, wydanie I

cena netto: 86.50 Twoja cena  82,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"Amerykański sen" ma nową nazwę: e-biznes. Jednak realia gospodarki internetowej nie są wyłącznie różowe: spójrz poza najbardziej spektakularne przykłady sukcesu, a zobaczysz wiele firm ponoszących ogromne koszty i osiągających niewiele ze swoich inicjatyw e-biznesowych. W istocie większości menedżerów i osobom marzącym o szybkim i gładkim sukcesie w nowych realiach brakuje zrozumienia ciężkiej pracy i dyscypliny wymaganej do odniesienia sukcesu. W rezultacie - większość inicjatyw internetowych kończy się niepowodzeniem. Ale nie musi tak być w Twoim przypadku. E-biznes pozwoli Ci przygotować się na wyzwania rozwijającej się gospodarki cyfrowej - przez autorów określanej mianem e-gospodarki. Amir Hartman i John Sifonis połączyli strategie sprawdzone w Cisco Systems i lata doświadczeń w badaniach i pracy z przedsiębiorstwami nowej gospodarki w przejrzystą ilustrację, w jaki sposób firmy - bez względu na swoje rozmiary - mogą przetrwać i odnieść sukces w e-gospodarce.

Książka ta opisuje, jak będzie wyglądała firma XXI wieku gotowa do działania w Sieci, w jaki sposób będzie prowadziła działalność i w jaki sposób będzie współpracować z innymi organizacjami. Omawia reguły nowej gospodarki, pokazując na przykładzie Cisco Systems, w jaki sposób unikalne, elastyczne strategie sieciowe sprawdzają się na nowym polu gry, a także dostarcza narzędzi do wykorzystania każdej ze strategii dla maksymalizacji własnych korzyści.

Będziesz miał możliwość zobaczyć, w jaki sposób w Cisco zrewolucjonizowano sposób prowadzenia działalności, umożliwiając każdemu pojedynczemu pracownikowi firmy pracę w sieci dla tworzenia nowej wartości. Odkryjesz także, w jaki sposób firmy odnoszące sukcesy w gospodarce internetowej wykorzystują cztery podstawowe umiejętności - przywództwo, zarządzanie, kompetencje i technologię. E-biznes pomoże Ci wytyczyć nowy kierunek Twoich działań poprzez:

- zorganizowanie Twojej firmy w sposób umożliwiający odniesienie sukcesu w e-gospodarce,

- zaplanowanie przywództwa e-biznesowego,

- wykorzystanie modeli zarządzania optymalizujących możliwości Sieci,

- połączenie strategii biznesowych i internetowych,

- wyszukanie możliwości uzyskania przewagi konkurencyjnej.

E-biznes wyjaśnia ponadto, dlaczego musisz zarzucić wiele strategii, które w przeszłości były bardzo zyskowne, ale które nie sprawdzają się w realiach nowej gospodarki. Pokazuje, jak określać ryzyko, na które narażona jest Twoja firma, a także omawia bariery i czynniki sukcesu w gospodarce internetowej. Dzięki odkryciu technik, które pozwoliły niektórym firmom odnieść spektakularne sukcesy w e-gospodarce, E-biznes umożliwia każdemu z Was otwarcie drzwi do sukcesu w Internecie. Książka ta w pełni przygotuje Cię na wyzwania nowej gospodarki, wskazując nie tylko na to, o czym musisz pamiętać, ale - co nie mniej ważne - o czym musisz zapomnieć, żeby odnieść sukces.

O autorach:

Amir Hartman jest Dyrektorem Zarządzającym w Cisco Internet Business Solutions Group. Pracuje z klientami przy transformacji ich działalności e-biznesowych. Jest również wykładowcą Haas School of Business przy Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, gdzie specjalizuje się w przedmiotach dotyczących strategii e-biznesowych. Znany konsultant i wykładowca, jest również współautorem książki The Search for Digital Excellence.

John Sifonis jest Dyrektorem Zarządzającym w Cisco Internet Business Solutions Group. Uznany konsultant z zakresu technologii informacyjnych i były starszy partner w Management Consulting Group w Ernst & Young. Sifonis jest ponadto współautorem książek Corporation on a Tightrope i Dynamic Planning.

E-biznes zawiera naprawdę cenne rady. (...) Lektura obowiązkowa dla każdej firmy chcącej odnieść sukces w e-biznesie.

Roderick C. McGeary

Wiceprezes, KPMG Consulting Services

E-biznes obraca tradycyjne reguły prowadzenia biznesu i zasady nowej gospodarki do góry nogami. Jest to cudownie prowokujący elementarz, w jaki sposób z powodzeniem znaleźć swoje miejsce w rozwijającej się gospodarce internetowej.

Lawrence A. Bossidy

Prezes i dyrektor generalny, Allied Signal Inc.

ODKRYJ SPRAWDZONE STRATEGIE, KTÓRE PRZYGOTUJĄ TWOJE PRZEDSIĘBIORSTWO DO DZIAŁANIA W E-GOSPODARCE

Przyjrzyj się uważnie, tak jak uczynili to autorzy niniejszej książki, a zobaczysz, jak wyłania się przedsiębiorstwo nowej generacji. Elementy tworzące organizację gotową do działania w realiach gospodarki internetowej można zaobserwować w nielicznych firmach, w niewielu więcej cechy te są rozwinięte dopiero w niewielkim stopniu, a u większości praktycznie nie istnieją. Net Readiness nigdy nie osiąga się łatwo lub przy niewielkich kosztach. Niektórym organizacjom przychodzi to jednak łatwiej niż innym. Ale nawet mimo tego, wymagania stawiane przez e-gospodarkę są na tyle duże, że większość firm "urodzonych w Sieci" upada.

Jednym z nielicznych wyjątków od tej zasady jest Cisco Systems. Konsultanci i menedżerowie przeżywają ciężkie czasy, starając się skupić na właściwych możliwościach, ale wiele firm nadal podchodzi do inicjatyw e-biznesowych w sposób chaotyczny i oportunistyczny. Co zatem odróżnia Cisco od reszty? Firma ta w swojej działalności kieruje się unikalnym zestawem reguł, które autorzy tej książki określają ogólnie e-gospodarką, lub gospodarką internetową, i które pozwoliły jej odnieść sukces w e-biznesie.

E-biznes odkrywa te nowe reguły, pokazuje Czytelnikowi, w jaki sposób połączyć je w unikalne strategie, a także opisuje narzędzia pozwalające wcielić te strategie w życie. Firmy, które dotychczas odniosły sukces w nowej gospodarce, doprowadziły do perfekcji cztery najważniejsze umiejętności. Przywództwo, zarządzanie, kompetencje i technologia - te cztery cechy łącznie składają się na nową jakość, którą autorzy nazwali "gotowością do działania w Sieci" - Net Readiness.

Na przykładzie Cisco Systems i innych wiodących firm odnoszących sukcesy w e-gospo-darce, E-biznes prezentuje profesjonalne spojrzenie na:

- tworzenie zindywidualizowanych strategii sukcesu w nowej gospodarce,

- określenie modelu biznesu właściwego dla Twojej firmy,

- zastosowanie technik umożliwiających stworzenie trwałej wartości w e-gospodarce,

- zintegrowanie priorytetów biznesowych i sieciowych,

- połączenie modeli przywództwa i zarządzania w celu uzyskania maksymalnego efektu,

- wykorzystanie Sieci w celu wyznaczenia nowych granic sektora.

Spis treści

Przedmowa

John Chambers, prezes Cisco Systems

Wprowadzenie: Net Readiness i o tym, jak ta książka pomoże ci się lepiej przygotować

Podziękowania

Część l. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej

1. Cztery filary Net Readiness

Net Readiness jest kombinacją (inną w przypadku każdej organizacji) czterech czynników, które umożliwiają przedsiębiorstwom uruchomienie wysoce efektywnych procesów biznesowych, wykorzystujących technologie internetowe oraz mających skoncentrowany, rzeczywisty i mierzalny charakter.

Przywództwo

Zarządzanie

Kompetencje

Technologia

2. Trendy Net Readiness pobudzane przez gospodarkę internetową

Niniejszy rozdział skupia się na jedenastu trendach Net Readiness. Łącznie elementy te redefiniują fundamenty zachowań ekonomicznych przedsiębiorstw. Gospodarka internetową sprawia, że stare procesy gospodarcze, statyczne wskaźniki popytu i podaży, segmentowe ustalanie cen i produkcja masowa przestają mieć znacznie i tracą logiczne podstawy. Pokrótce, czynniki te tworzą nic innego, jak strukturę działalności w e-gospodarce.

Treść i forma jej przechowywania: wartość tkwi w migracji

Procesy zmieniają się od prostych do złożonych

Sektory przekształcają się ze statycznych w dynamiczne w miarę, jak produkty i usługi z materialnych stają się niematerialne Dostosowywanie do potrzeb klienta: konsumenci stają się coraz mniej pobłażliwi i bardziej wyrobieni

Kanały dystrybucyjne stają się bardziej adaptowalne

Nowi pośrednicy informacyjni generują wartość

Możliwość tkwią w konwergencji

Digitalizacja: separacja funkcji i formy

Informatyzacja: mnożą się inteligentne produkty

Kompresja: zmniejszają się koszty transakcyjne

Przewaga staje się coraz bardziej tymczasowa

3. Identyfikowanie opcji strategicznych

E-biznesowa macierz wartości jest użytecznym narzędziem oceny, wykorzystywanym przy analizowaniu projektów internetowych. Niniejszy rozdział ukazuje, w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą określić swoją pozycję na tle innych przedsięwzięć internetowych w różnych sektorach i w jaki sposób ocena ta determinuje kształt realizowanych dalej strategii.

Segment I: Nowe fundamenty

Segment II: Racjonalne eksperymenty

Segment III: Strategie przełomowe

Segment IV: Doskonałość operacyjna

4. Rozszerzone modele biznesowe w gospodarce internetowej

Przed organizacjami, które chcą skupić się na jednym lub więcej z pięciu modeli, jakie oferuje gospodarka internetowa, otwiera się niezliczona liczba nowych możliwości.

Platformy handlu internetowego

Pośrednictwo informacyjne

Pośrednicy zaufania

Wspomaganie przedsięwzięć e-biznesowych

Dostawcy infrastruktury/społeczności handlowe

Część II. Techniki kreowania trwałej wartości w gospodarce internetowej

5. Transformacja produktu i rynku

Jeśli nie pasują ci ograniczenia wyznaczone przez środowisko gospodarcze, w którym funkcjonujesz, stwórz nowe ramy i zmuś swoich konkurentów, by ich przestrzegali. Nie ma nic świętego w ograniczeniach, jakie napotykasz. Przedefiniuj je i może uda ci się w ten sposób odkryć nowe możliwości. Transformacja produktu i rynku jest pierwszym kluczowym wymiarem tworzenia trwałej wartości w nowej gospodarce.

Nowe zastosowania dla produktu lub usługi

Przedefiniowanie oferty wartości

Przesunięcie produktu w górę łańcucha tworzenia wartości

Oddzielenie funkcji od formy

6. Transformacja procesów biznesowych

Problematyka działalności firmy stanowi drugi kluczowy przedmiot zainteresowania w kontekście tworzenia wartości w nowej gospodarce. Infrastruktura umożliwiająca prowadzenie określonej działalności rozłożona na części pierwsze odkrywa nowe możliwości transformacji procesów biznesowych.

Uproszczenie i outsourcing procesów

Przyjęcie nowych funkcji

Skrócenie cyklu dostarczania produktu lub usługi

Odrzucenie wskaźnika ceny do efektów

7. Transformacja sektora

Trzeci kluczowy wymiar tworzenia wartości w nowej gospodarce stanowią aspekty o zasięgu sektorowym. Czasami najlepszą strategią jest przedefiniowanie sektora, w jakim działa twoja firma, albo lepiej - wymyślenie nowego sektora.

Przedefiniowanie podstaw konkurencji

Zostań animatorem sektora

Wytyczenie nowych granic sektora

Złamanie niezłomnych reguł

Część III. Rzeczywistość NetReadiness

8. Net Readiness w Cisco Systems

Sukces odniesiony przez Cisco w nowej gospodarce bierze się z jego Net Readiness, kontroli sprawowanej nad infrastrukturą Sieci, dyktowania reguł gry i następnie bezwzględnego ich egzekwowania.

9. Znajdowanie porządku w chaosie

Sieć może z powodzeniem stać się środowiskiem, w którym wkrótce wszyscy będziemy prowadzić działalność, ale nadal jest to miejsce niebezpieczne dla firm nieprzygotowanych na niepewność i ryzyko. Na szczęście sukces w Sieci okazuje się być funkcją Net Readiness. Czy twoja firma jest gotowa?

Zdecyduj, czy jesteś łamiącym reguły, wstrząsającym regułami, tworzącym nowe reguły czy przestrzegającym obowiązujących reguł

Skanibalizuj elementy łańcucha wartości: Zjedz swoje dziecko, zanim zrobi to ktoś inny

Bądź oportunistą: inicjatywy muszą być ciągle podważane, ulepszane i tłumaczone klientom

Skup się na tym, co w ruchu, a nie na tym, co stoi

Nikt nie poradzi sobie sam

Do góry nogami: dostawcy i klienci muszą ze sobą współpracować jak nigdy dotąd

Nie idź, biegnij!

To wszystko dzięki sieci

Przedefiniuj ofertę

Myśl zarówno o rozwoju marki jak i o rozwoju kanałów dystrybucji

Planowanie ma kluczowe znaczenie. Nie rób tego

Dodatek A: Test zaawansowania NetReadiness i sprawności w planowaniu projektów internetowych

Dodatek B: Pełna wersja karty oceny NetReadiness

Indeks

361 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022