Kultowa książka o
Internecie - przykuwająca uwagę, ambitna, kreatywna i wizjonerska.
JIMMY TREYBIG, byfy szef
firmy Tandem Computer, partner w Austin Ventures. Prezes nowopowstałych firm Tantau,
Clear Commerce i Reasoning
Wirtualny B@zar jest książką
nadzwyczaj adekwatną do naszych czasów. Opisuje ona nieodwracalne zmiany zachodzące w
naszym świecie za sprawą komputerów i telekomunikacji. Zrozumiałym, nie przesadnie
technicznym językiem, Robin Bloor opisuje transformację, jaką przechodzi
biznes i gospodarka za sprawą Internetu. Rozmach, z jakim Bloor roztacza swą wizję,
może dla niektórych stanowić wyzwanie, ale ci, którzy wezmą ją serio, jutro
prawdopodobnie będą przewodzić.
FRANKLIN BAITMAN, Dyrektor,
Corporate Strategy, IBM
Cenne spostrzeżenia na
temat sił, które sprawią, że gospodarka elektroniczna zapanuje na całym świecie.
Każdy profesjonalny biznesmen powinien posłuchać, co Robin ma do powiedzenia.
TIMOTHY CHOU, Prezes, Oracle
Online
Wirtualny B@zar
wyjaśnia radykalną naturę nowej gospodarki opartej na Internecie i proponuje przepis na
właściwe wykorzystanie ewoluującego świata. Jest cudowną mieszanką pierwszorzędnej
analizy sektora IT, szerokiego spojrzenia historycznego i autentycznego zrozumienia
ekonomii i e-biznesu.
Tak jak Jedwabny Szlak był
kiedyś najważniejszym szlakiem handlowym świata, tak szlak elektroniczny staje się
handlową autostradą dwudziestego pierwszego wieku. Tak jak wynalezienie prasy
drukarskiej i systemu księgowości stworzyło gospodarkę opartą na stówie pisanym, tak
nowa ekonomia popycha świat biznesu oraz społeczeństwo w kierunku nowej formy
kapitalizmu, jaką jest wirtualny b@zar. Nowy świat, który właśnie się tworzy, wymaga
nowego sposobu pojmowania. W unikalnej książce opisującej konsekwencje tego procesu dla
firm wszystkich branży - od handlu po media i reklamę - Robin Bloor prezentuje prosty
acz potężny zestaw czterech fundamentalnych modeli biznesu:
krzywa kija hokejowego -
objaśniająca nadzwyczajny rozwój firm internetowych i samej sieci,
mechanizm oferty i akceptacji
- który rewolucjonizuje kontakty pomiędzy konsumentem a producentem,
siła automatyzacji -
wymuszająca ciągłe innowacje,
nowa ekonomia b@zaru -
przynosząca catkowitą transformację transakcji kupna/sprzedaży i stosunków pomiędzy
firmami.
Autor oferuje zwięzłe i
praktyczne rady co do tego, jak zmienić tradycyjną firmę w e-biznes, a więc
przeprowadzić rekonstrukcję Twojej Firmy. Bloor objaśnia znaczenie elektronicznej marki
i realia elektronicznego kanału dystrybucji oraz proponuje strategie przyciągania i
pozyskiwania na stałe nowych elektronicznych klientów. Na tym jednak książka się nie
kończy. Odmalowuje ona odkrywczy obraz nowego krajobrazu gospodarczego, z jego głównymi
i pomniejszymi atrakcjami. Konkluzję stanowi przykuwająca uwagę wizja przyszłości, w
której świat jest odwrócony do góry nogami za sprawą potęgi nowych elektronicznych
obywateli. Wirtualnym przedsiębiorcom oraz tym wszystkim, których "być albo nie
być" zależy od tego, czy będą umieli wykorzystać potęgę Internetu do
stworzenia przewagi konkurencyjnej, Wirtualny B@zar proponuje receptę na sukces w nowym
świecie gospodarki elektronicznej.
W odróżnieniu od wielu
innych autorów piszących na temat e-commerce, Robin Bloor ma bogate doświadczenie na
tym polu. Przekształcił on swoją własną firmę, Bloor Research, w dobrze prosperującą
firmę internetową, która faktycznie przynosi zyski, najwyraźniej na przekór trendom
"dot.com." Firma prowadzi trzy strony internetowe: IT-Director.com, IT-Analysis.com
i IT-Seek.com. Bloor pracuje również jako konsultant do spraw gospodarki elektronicznej
dla wielu wielkich organizacji, wśród których są banki, firmy zajmujące się
oprogramowaniem i wydawnictwa. Będąc szefem Bloor Research, wiodącej organizacji
prowadzącej analizy sektora IT, Robin Bloor jest również autorem i wydawcą serii
raportów branżowych na temat strategii komputerowych stosowanych przez firmy, z których
największą popularność zdobył The Enterprise by Other Means. Jego artykuły często
ukazują się w takich tytułach jak Financial Times i The Wall Street Journal.
Spis treści
Prolog
1 Od Jedwabnego Szlaku po
szlak elektroniczny
2 Rozwój Internetu
3 Trafiło się ślepej kurze
ziarno
4 Wyrównanie stawek w grze
5 Apple z Alaski
6 O rynkach i b@zarach
7 E-konstrukcja Twojego
przedsiębiorstwa
8 Sadzawki aligatorów
9 Następstwa
10 Świat przewrócony do
góry nogami
Bibliografia
332 strony