Podrzuć słowo:
- zwięzłe i klarowne
- dowcipne i intrygujące
- kunsztowne i barwne
- fachowe i poprawne
a otrzymasz sowitą zapłatę!
Lindsay Camp jest niebezpiecznym człowiekiem, a to jest niebezpieczna książka. Pod
tą czarującą fasadą kryje się rewolucyjna myśl, że słowa mogą zmieniać ludzi,
organizacje i świat. Cóż jeszcze? Wiem, dałem się przekonać, ale...
John Simmons, autor We, Me, Them & It: How to write powerfully for business
Lekcje pisania od A do Z
Czy umiesz używać słów tak, by przebić się przez szum informacyjny i zamęt
współczesnego życia? Czy potrafisz uczciwie stwierdzić, że udaje Ci się przekonać
innych ludzi? Czy pisanie wciąż sprawia Ci radość, a do tego odnosi zamierzony przez
Ciebie skutek? Jeśli tak, przeczytaj tę książkę w ramach poznawania sekretów swoich
kolegów po fachu. Jeżeli natomiast w Twoich tekstach wciąż coś zgrzyta, jeśli
przypominają one mdłą papkę i czujesz się, jakby trafiały w próżnię, masz dwa
wyjścia. Albo zaczniesz uczyć się od najlepszych, albo zmień zawód.
Czytanie tego tekstu zajęło Ci 25 sekund. Napisanie tej książki zajęło autorowi
25 lat!
Lindsay Camp był copywriterem, kiedy Ty jeszcze z workiem na kapcie dziarsko
maszerowałeś do VI "b". Pisał teksty wspierające idee polityczne, slogany
dla miętowych cukierków, sprawozdania roczne, etykiety okolicznościowe, przemówienie
dotyczące potrzeby zasadniczej zmiany w przemyśle projektowym, teksty na strony
internetowe, biuletyny i ulotki kampanii społecznych, okólniki znaczących instytucji i
wypracowania swojej córki. Napisał już wszystko, co miał w planach, i teraz chce Ci
przekazać swoją schedę -- niezawodne zasady tworzenia perswazyjnych tekstów,
niezależnie od tego, czy "produktem końcowym" jest reklama w kolorowym
czasopiśmie, nowy projekt biznesowy, tekst na firmową stronę internetową, czy
pośpieszny e-mail do szefa. Wciągająca, zabawna i -- tak jak się spodziewałeś --
bardzo perswazyjna książka na zawsze zmieni Twój sposób myślenia o słowach, których
używasz.
Uwierz mi na słowo albo przekonaj się, że:
- istnieją sposoby na uwolnienie języka;
- POR jest najważniejszym warzywem copywritera;
- masz szerokie możliwości wpływania na czytelnika;
- nawet pojedyncze słowo ma znaczenie.
Spis treści:
Podziękowania (9)
Część I: Zasady perswazji (11)
Rozdział 1. Perswazyjne pisanie - komu to potrzebne? (13)
Rozdział 2. Trzy słowa o dobrym perswazyjnym pisaniu (21)
Rozdział 3. Zrozum swojego odbiorcę (27)
Rozdział 4. Pisanie dla rezultatów (57)
Część II: Perswazyjne pisanie od A do Z (85)
Część III: Perswazyjne słowa przy pracy (137)
Rozdział 5. Jak perswazyjny pisarz pisze (139)
Rozdział 6. Perswazyjne słowa przy pracy (167)
Rozdział 7. Czy naprawdę jeden obraz znaczy tyle co tysiąc słów? (181)
Rozdział 8. Współpraca z pisarzami (189
)
Część IV: Więcej niż mogą wyrazić słowa (199)
PS... (209)
Skorowidz (223)
232 strony, A5, oprawa miękka