wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 34.70 32,97   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

TERRORYZM W MEDIALNYM OBRAZIE ŚWIATA


LIEDL K. MOCK S.

wydawnictwo: TRIO, 2010, wydanie I

cena netto: 34.70 Twoja cena  32,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pełne spektrum tematów, które związane są z jednej strony z działaniami terrorystów w kontekście relacji medialnych, z drugiej – z dziennikarstwem w sytuacji kryzysowej, i wreszcie z trzeciej – z działaniami rządu w kontekście relacji medialnych w sytuacji kryzysowej.

Fakt istnienia tych trzech wymienionych podmiotów: terrorystów, dziennikarzy i przedstawicieli rządu – stanowi podstawę relacji i kształtowania strategii i polityki medialnej i informacyjnej, które ukierunkowane są na wpływanie na społeczeństwo.

Zebrani przez Redaktorów eksperci przedstawiają zarówno sposoby, w jaki terroryści wykorzystują media, jak i proponują metody, jakie zastosować może administracja publiczna, aby poprzez współpracę z mediami terroryzmowi przeciwdziałać.

Szczególnego podkreślenia wymaga fakt, iż autorzy, którzy wnieśli swój wkład w ostateczny kształt tej pozycji to zarówno badacze terroryzmu, badacze mediów, jak i praktycy, którzy ze zwalczaniem terroryzmu z wykorzystaniem środków walki informacyjnej zetknęli się w swojej karierze zawodowej. Może właśnie dzięki temu jest to jedna z pierwszych na polskim rynku pozycji, które tak kompleksowo podchodzą do zagadnienia medialnego wymiaru terroryzmu w zestawieniu z medialnym wymiarem zwalczania tego zjawiska.


Spis treści:

Wstęp
Bibliografia

Rozdział 1. Medialne aspekty terroryzmu i wałki z terroryzmem
Medialność jako konstytutywne znamię aktu terrorystycznego
(Tomasz R. Aleksandrowicz)
Terroryzm jako przekaz
Symbioza mediów i terrorystów
Definicje normatywne
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Edukacja, propaganda, minimalizacja szkód - do czego można wykorzystać media w walce z terroryzmem? (Paulina Piasecka)
Bibliografia
Strategie medialne w konfliktach asymetrycznych (Witold Sokała)
Bibliografia
Kryzys terrorystyczny: zarządzanie poprzez media (Krzysztof Liedel)
Bibliografia

Rozdział 2. Jak terroryści wykorzystują media?
Środki komunikacji w strategii oporu niekierowanego (Jarosław Tomasiewicz)
Koncepcja oporu niekierowanego
Struktura oporu niekierowanego
Funkcje mediów w oporze niekierowanym
Bibliografia
"Baza" w sieci. Wykorzystanie Internetu przez Al-Kaidę i jej zwolenników (Bartosz Bolechów)
Sposoby wykorzystania Internetu przez Al-Kaidę
Geneza i ewolucja
Nowa jakość - Al-Kaida w Kraju Dwóch Rzek
System Obelisk
Dżihad elektroniczny (e-dżihad)
Irhabi007
Konluzja
Bibliografia
Ejercitio Zapatista de Liberación Nacional - wirtualna partyzantka (Michał Bogusz)
Bibliografia
Wojna o dusze - działalność pionu spoleczno-medialnego na przykładzie Partii Boga i Islamskiego Ruchu Oporu (Adam Krawczyk)
Hezbollah
Hamas
Bibliografia

Rozdział 3. Wykorzystanie mediów w walce z terroryzmem na świecie
Media a działania bojowe jednostek kontrterrorystycznych (Kubajałoszyński)
Bibliografia
Primum non nocere. Medialny obraz terroryzmu w świetle dziennikarskich kodeksów etycznych (Katarzyna Maniszewska)
Bibliografia
Polityka informacyjna administracji państwowej w walce z terroryzmem - na przykładzie Zjednoczonego Królestwa (Damian Szlachter)
Instytucje administracji państwowej biorące udział kreowaniu krajowej polityki informacyjnej Zjednoczonego Królestwa na polu walki z terroryzmem
Cele antyterrorystycznej polityki informacyjnej administracji państwowej
Zjednoczonego Królestwa
Zakończenie
Bibliografia
Afganistan - pierwsza linia frontu wojny informacyjnej z terroryzmem (Szymon Kamiński, Jacek Matuszak, Krzysztof Mazur)

Rozdział 4. Media i terroryzm - doświadczenia polskie
Terroryzm i medialne stereotypy. Obraz terroryzmu i aktów terrorystycznych w polskiej świadomości społecznej (Stanisław Mocek)
Pojęcie "stereotyp"
Obraz terroryzmu przed 1989 rokiem
Obraz terroryzmu w mediach i w opinii społecznej po 1989 roku
Obraz terroryzmu w mediach i w opinii społecznej po 2001 roku
Współczesny terroryzm w opinii społecznej
Wnioski
Bibliografia
Rola mediów w kalkulacjach terrorystów na przykładzie Polski (Andrzej Mroczek)
Warszawski Rurabomber jako przykład manipulacji mediami
Groźba zamachu terrorystycznego i społeczny wymiar mediów
Terroryści i ich manifest
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Wybrane problemy obsługi medialnej polskich misji wojskowych (Stanisław Kulczyński)
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Noty o Autorach

 


312 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022