wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.20 43,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MEDIA GLOBALNE


FLEW T.

wydawnictwo: WYD UJ, 2010, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Media globalne stanowią całościowy i aktualny przegląd zagadnień związanych z produkcją i odbiorem mediów na całym świecie.

Poruszane w książce zagadnienia obejmują:

  • historyczny rozwój nowych mediów oraz zmiany, jakie nastąpiły w sektorze mediów za sprawą globalizacji;
  • różnice pomiędzy funkcjonowaniem usług medialnych na poszczególnych rynkachregionalnych i narodowych;
  • sposoby adaptacji na świecie takich programów, jak Big Brother czy Milionerzy, oraz czynniki lingwistyczne i kulturowe wpływające na odbiór formatów tych programów;
  • zakres i funcjonowanie regulacji dotyczących globalnych organizacji medialnych.

Terry Flew jest profesorem nadzwyczajnym i dyrektorem studiów podyplomowych w Katedrze Przemysłów Kreatywnych na Uniwersytecie Technologii Queensland w Brisbane, w Australii.


Spis treści:

Spis rysunków, tabel i analiz
Przedmowa
Podziękowania

1 Wprowadzenie do globalnych mediów: podstawowe pojęcia
Media i władza
Rynki medialne: odbiorcy, reklamodawcy, finansowanie i treści
Organizacje medialne i polityka medialna
Media i kultura
Nowe technologie medialne
Media w przestrzeni: media globalne

2 Teorie globalnych mediów
Wstęp
Krytyczna ekonomia polityczna
Studia kulturowe
Instytucjonalizm, korporacje medialne i polityka publiczna
Nowe spojrzenie na kompetencje państwa: badania polityki kulturalnej
Geografia kulturowa i gospodarcza
Teorie silnej globalizacji i ich przedstawiciele
Teorie silnej globalizacji: krytyka

3 Globalizacja i globalne korporacje medialne
Wprowadzenie: globalizacja i media
Krytyczna ekonomia polityczna i globalne media
Przeciw tezie o globalizacji mediów
Przeciw tezie o globalizacji mediów: instytucjonalizm i teorie gospodarcze
Przeciw tezie o globalizacji mediów: "wskaźnik transnarodowości"
Komisji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD)
Nowe teorie globalizacji a inwestycje zagraniczne z perspektywy geografii gospodarczej

4 Globalne media, gospodarka oparta na wiedzy i nowa konkurencja
Wprowadzenie
Gospodarka oparta na wiedzy
Nowa konkurencja
Organizacja sieciowa
Klastry i geografia gospodarcza przewagi konkurencyjnej
Globalne sieci produkcyjne
Globalizacja i trwałe, społeczne zakorzenienie relacji rynkowych
Asymetryczna współzależność i rekonwersja kulturowa: różne spojrzenia na płaszczyzny globalne i lokalne
Ponowna ocena imperializmu kulturowego z perspektywy kulturowej i gospodarczej
Globalizacja centrów produkcji medialnej: "wyścig do dna" czy transfer technologii kulturalnych?

5 Globalne kultury medialne
Wprowadzenie: cztery ujęcia kultury
1. Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie
2. Kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne
3. Kultura jako kapitał
4. Kultura jako dyskurs polityczny
Na styku różnych koncepcji kultury
1 i 2: Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie/kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne
1 i 3: Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie/kultura jako kapitał
1 i 4: Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie/kultura jako dyskurs polityczny
2 i 4: Kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne/ kultura jako dyskurs polityczny
2 i 3: Kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne/ kultura jako kapitał
3 i 4: Kultura jako kapitał/kultura jako dyskurs politycznyl80
Kultura i obywatelstwo
Globalna kultura, tożsamość i hybrydowość

6 Od suwerenności do oprogramowania: narodowe polityki medialne w erze globalnych mediów
Wprowadzenie: poza kulturę narodową?
Polityka medialna a państwo regulacyjne
Polityka kulturalna a państwo ochronne: zwyczajny wymiar państwa
Ograniczenia polityki kulturalnej w kontekście współczesnych globalnych mediów
Polityka wobec przemysłów kreatywnych a państwo wspomagające
Polityka kulturalna na szczeblu subnarodowym: kreatywne miasta i kreatywne klastry
Polityka medialna i kulturalna na szczeblu ponadpaństwowym: umowy o wolnym handlu, różnorodność kulturowa i globalne społeczeństwo obywatelskie
Światowy Szczyt Społeczeństwa Informacyjnego
Zakończenie: raz jeszcze o teoriach globalnych mediów
Znaczenie globalizacji mediów
Gospodarka oparta na wiedzy i przemysły kreatywne: różne koncej globalnych mediów
Polityka globalizacji a polityka medialna: poza entuzjazm i krytykę

Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy


306 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- PODSTAWY BADAŃ SPOŁECZNYCH
BABBIE E.

- SPOŁECZNA HISTORIA MEDIÓW OD GUTENBERGA DO INTERNETU
BURKE P. BRIGGS A.

- MEDIA POWSZEDNIE
LISOWSKA-MAGDZIARZ M.

- CYWILIZACJA MEDIALNA
GOBAN-KLAS T.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022