wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.20 45,79   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZMIERZCH TELEWIZJI PRZEMIANY MEDIUM ANTOLOGIA


BIELAK T. FILICIAK M. PTASZEK G.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2011, wydanie I

cena netto: 48.20 Twoja cena  45,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Telewizja nie jest dziś tym samym medium, jakim była przez większą część swojej historii. Nowe kanały dystrybucji treści telewizyjnych – od kanałów satelitarnych i kablowych, przez sprzedaż płyt DVD, po usługi internetowe – sprawiły, że radykalnie zmieniają się praktyki jej oglądania. Coraz częściej to widzowie decydują nie tylko, jakie programy oglądają, ale również, jak, kiedy i gdzie to robią. Zmianom technologii i modeli biznesowych towarzyszy gwałtowna segmentacja widowni oraz pojawienie się odbiorców niszowych, co stawia przed badaczami telewizji nowe wyzwania.

Autorzy zebranych w tej antologii tekstów opisują przemiany modeli funkcjonowania telewizji, analizują nowe zjawiska, od „złożonych” seriali telewizyjnych po YouTube, szukając jednocześnie odpowiedzi na pytanie: czym jest dziś telewizja? Przemiany, którym podlega współczesna telewizja, są również tematem zbioru Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia.

„Książka Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia zawiera teksty wysokiej próby i inspirujące poznawczo, wskazuje możliwe kierunki badań nad współczesną telewizją i jej użytkownikami, opisuje telewizję w szerokiej perspektywie socjokulturowej, historycznej i antropologicznej”.

z recenzji dr hab. Agnieszki Ogonowskiej, prof. UP


Spis treści:

TOMASZ BIELAK, MIROSŁAW FILICIAK, GRZEGORZ PTASZEK
W STRONĘ NOWEJ TELEWIZJI (KONTEKST POLSKl)


CZĘŚĆ 1. PRZEMIANY TELEWIZJI. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE

JASON MITTELL
OGLĄDANIE TELEWIZJI

WlLLIAM LJRICCHIO
ERA BROADCASTU I JEJ KONTEKSTY. NARÓD, RYNEK, OGRANICZENIE

JOSTEIN GRIPSRUD
TELEWIZJA I NADAWANIE MASOWE -PRAWDOPODOBIEŃSTWO PRZETRWANIA W EPOCE CYFROWEJ

AMANDA LOTZ
ZROZUMIEĆ TELEWIZJĘ U PROGU ERY POSTSIECI [POST-NETWORK ERA]

JANE FEUER
HBO I POJĘCIE TELEWIZJI JAKOŚCIOWEJ

SARAH CARDWELL
CZY TELEWIZJA JAKOŚCIOWA JEST DOBRA? RÓŻNICE GATUNKOWE, OCENY ORAZ KŁOPOTLIWA KWESTIA KRYTYCZNEGO OSĄDU


CZĘŚĆ 2. NOWE FORMUŁY I ZJAWISKA TELEWIZYJNE

JASON MITTELL
ZŁOŻONOŚĆ NARRACYJNA WE WSPÓŁCZESNEJ TELEWIZJI AMERYKAŃSKIEJ

RACHEL E. DUBROFSKY
AUTOTERAPIA. INWIGILACJA W SŁUŻBIE TERAPII

ROBERTA PEARSON
LOST - ZAGUBIENI W DRODZE MIĘDZY POSTSIECIĄ A POSTTELEWIZJĄ

TOM GROCHOWSKI
NEUROTYK W NOWYM JORKU, CZYLI DOTKNIĘCIE ALLENA W SEKSIE W WIELKIM MIEŚCIE

LYNN SPIGEL
ROZRYWKOWE WOJNY: KULTURA TELEWIZYJNA PO 11 WRZEŚNIA


CZĘŚĆ 3. PO TELEWIZJI? TRANSFORMACJE MEDIUM (TRZY PERSPEKTYWY ROZWOJU)

DEREK KOMPARE
PUBLIKUJĄC PRZEPŁYW. ZESTAWY DVD A ZMIANA KONCEPCJI TELEWIZJI

JOSE VAN DlJCK
TELEWIZJA 2.0: YOUTUBE I NARODZINY NADAWANIA DOMOWEGO [HOMECASTING]

YANQING CUI, JAN CHIPCHASE, YOUNGHEE JUNG
OSOBISTA TELEWIZJA: STUDIUM JAKOŚCIOWE UŻYTKOWNIKÓW BEZPRZEWODOWEJ TELEWIZJI W KOREI POŁUDNIOWEJ

SŁOWNICZEK

NOTY O AUTORACH

NOTY O REDAKTORACH


370 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022