wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE PORTFELAMI PROJEKTÓW


KOZARKIEWICZ A.

wydawnictwo: PWN, 2012, wydanie I

cena netto: 64.60 Twoja cena  61,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie portfelami projektów

Wdrażanie i monitorowanie strategii organizacji przez projekty.


W dzisiejszych czasach wiele organizacji przyjmuje w swojej działalności orientację projektową, która pozwala realizować cel strategiczny, jakim jest np. zwiększanie wartości dla interesariuszy. Osiągnięcie wyznaczonych celów szczegółowych dzięki realizacji pojedynczych, często zróżnicowanych projektów, wymaga umiejętności zarządzania programami i portfelami projektów oraz przełożenia ich na strategię organizacji.
Podstawą zarządzania portfelem projektów jest właściwy wybór realizowanych przedsięwzięć, będący wynikiem dekompozycji celów strategicznych organizacji. Selekcja projektów powinna być oparta na metodach i technikach zapewniających zarówno realizację celów szczegółowych, jak i równowagę całego portfela. Wybrane projekty muszą się nawzajem uzupełniać i generować dodatkową wartość dla organizacji. Aby to osiągnąć, konieczna jest ich prawidłowa ocena i kategoryzacja, a także kontrola i monitorowanie ich rezultatów.

Autorka omawia w pracy te i inne zagadnienia związane z zarządzaniem portfelami i programami projektów w kontekście strategii.

Korzysta z dorobku najnowszej światowej literatury oraz z własnych badań, prowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw. W pracy zostały uwzględnione najbardziej popularne i sprawdzone standardy i metodyki zarządzania projektami - PMI, PRINCE2, TenStep, a także nowoczesne narzędzia i koncepcje, takie jak: opcje realne, Model INVEST, metody dywersyfikacji ryzyka w ramach portfela projektów, dźwignia kontroli strategicznej. Omówione zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami z praktyki gospodarczej polskich przedsiębiorstw.

Książka jest przeznaczona dla wszystkich, którzy interesują się zarządzaniem projektami a także zarządzaniem strategicznym w przedsiębiorstwie. Jest ona znakomitym uzupełnieniem szkoleń i kursów z dziedziny zarządzania projektami, a także pozycją obowiązkową dla osób studiujących tę dziedzinę w ramach specjalności lub studiów podyplomowych.


Alina Kozarkiewicz jest pracownikiem AGH Akademii Górniczno-Hutniczej im. S. Staszica w Krakowie oraz kierownikiem studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami.


Spis treści:

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1. Rola projektów i portfeli projektów we współczesnych organizacjach
1.1.Uwarunkowania rozwoju zarządzania projektami
1.2.Zarządzanie projektami, programami i portfelami projektów - definicje kluczowych pojęć
1.2.1.Projekty i zarządzanie projektami
1.2.2.Portfele projektów i zarządzanie portfelami projektów
1.2.3.Programy i zarządzanie programami
1.2.4.Łańcuchy i sieci projektów
1.3.Zarządzanie przez projekty
1.3.1.Organizacje zorientowane projektowo
1.3.2.Zarządzanie przez projekty
1.4.Efekt portfela i jego rola w zarządzaniu organizacjami
1.4.1.Geneza i ewolucja zarządzania portfelami projektów
1.4.2.Efekt portfela

ROZDZIAŁ 2. Geneza i ewolucja orientacji strategicznej w zarządzaniu projektami i portfelami projektów
2.1.Orientacja strategiczna w zarządzaniu projektami
2.1.1.Strategia organizacji w rozwoju zarządzania projektami
2.1.2.Strategia organizacji w metodykach i standardach zarządzania projektami i portfelami projektów
2.2.Główne kierunki dotychczasowych badań nad strategiczną orientacją
zarządzania projektami

ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie portfelami projektów a realizacja celów strategicznych organizacji
3.1.Wartość dla interesariuszy jako cel strategiczny
3.2.Tworzenie wartości dla interesariuszy a kształtowanie portfeli projektów
3.2.1.Interesariusze projektu i ich oczekiwania
3.2.2.Kreowanie wartości dla kluczowych interesariuszy
3.2.3.Całkowita wartość projektu
3.2.4.Współkreowanie wartości projektów
3.3.Strategiczne dostosowanie portfela projektów przez dekomponowanie celów strategicznych
3.3.1.Strategiczne dostosowanie portfeli projektów
3.3.2.Cele strategiczne w procesie zarządzania portfelami projektów
3.3.3.Dekompozycja celów strategicznych
3.4.Strategiczne dostosowanie portfela projektów przez dobór kryteriów i metod selekcji
3.4.1.Przegląd metod oceny i selekcji projektów
3.4.2.Metody oceny jakościowej
3.4.3.Ilościowe metody oceny opłacalności projektów
3.4.4.Wielokryterialne metody jakościowo-ilościowe
3.4.5.Metody optymalizacyjne i inne metody modelowania matematycznego

ROZDZIAŁ 4. Zarządzanie portfelami projektów a zapewnienie strategicznej równowagi
4.1.Znaczenie relacji między projektami dla kształtowania portfela
4.2.Metody portfelowe i ich zastosowania
4.2.1.Metody prostej wizualizacji portfeli projektów
4.2.2.Metody macierzowe - ich istota i klasyfikacja
4.2.3.Podstawowe metody macierzowe
4.2.4.Metody macierzowe o kategoriach agregowanych
4.2.5.Metody macierzowe do oceny projektów badawczo-rozwojowych
4.2.6.Metody wizualizacji wielokryterialnej
4.3.Dywersyfikacja a ryzyko portfela projektów
4.3.1.Zarządzanie ryzykiem portfela projektów
4.3.2.Wptyw dywersyfikacji portfela projektów na ryzyko
4.4.Zarządzanie portfelami projektów a zapewnienie elastyczności organizacji
4.4.1.Elastyczność w zarządzaniu projektami i jej pomiar
4.4.2.Opcje rzeczowe a identyfikacja i wycena elastyczności projektów
4.4.3.Rodzaje opcji rzeczowych
4.4.4.Przestrzeń opcji w zarządzaniu portfelami projektów

ROZDZIAŁ 5. Wdrażanie zmian strategicznych i monitorowanie realizacji strategii
5.1.Zarządzanie zmianą strategiczną a kształtowanie portfeli projektów
5.1.1.Zmiana organizacyjna a projekt, program i portfel projektów
5.1.2.Zarządzanie programami zmian strategicznych
5.1.3.Zarządzanie zmianą przez projekty
5.2.Pomiar osiągnięć projektów i portfeli projektów
5.2.1.Pomiar osiągnięć a monitorowanie strategii
5.2.2.Pomiar osiągnięć projektów i organizacji zorientowanych projektowo
5.2.3.Instrumenty pomiaru osiągnięć projektów i organizacji projektowych
5.3.Systemy informacyjno-kontrolne w zarządzaniu portfelami projektów
5.3.1.Systemy kontroli strategicznej
5.3.2.Dźwignie kontroli strategicznej
5.3.3.Dźwignie kontroli strategicznej w zarządzaniu portfelami projektów

ROZDZIAŁ 6. Zarządzanie projektami w perspektywie portfela projektów
6.1.Wpływ portfela projektów na planowanie i realizację projektów
6.1.1.Reguły priorytetu w planowaniu przebiegu i zasobów wielu projektów
6.1.2.Bariery i ograniczenia w zarządzaniu wieloma projektami
6.2.Zarządzanie projektami a rozwój wiedzy i kompetencji organizacyjnych
6.2.1.Zarządzanie wiedzą w projektach
6.2.2.Projekt jako ucząca się organizacja
6.3.Wspólne projekty, sieci i portfele relacji
6.4.Projekty a strategie emergentne

ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie portfelami projektów - porównawcze studia przypadków polskich przedsiębiorstw
7.1.Istota porównawczych studiów przypadków
7.2.Analiza przypadku przedsiębiorstwa Bud-Dew
7.2.1.Charakterystyka przedsiębiorstwa Bud-Dew
7.2.2.Dekompozycja celów strategicznych
7.2.3.Analizy portfelowe i efekt portfela
7.2.4.Zarządzanie zmianą
7.2.5.Wpływ wybranych projektów na portfel i strategię przedsiębiorstwa Bud-Dew
7.3.Analiza przypadku przedsiębiorstwa Graf-Inter
7.3.1.Charakterystyka przedsiębiorstwa Graf-Inter
7.3.2.Strategiczne dostosowanie portfela projektów
7.3.3.Analizy portfelowe w Graf-Inter
7.3.4.System kontroli strategicznej
7.3.5.Ewolucja portfela projektów i strategii Graf-Inter
7.4.Dyskusja i wnioski z badań

Podsumowanie

Literatura


268 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022