wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 184.80 175,56   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INSTRUKTAŻ KOŃCOWEGO ROZLICZENIA PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH


LECH M. WSZOŁEK-LECH D. / REALIZOWANYCH W RAMACH FUNDUSZY EUROPEJSKICH

wydawnictwo: ODDK, 2012, wydanie I

cena netto: 184.80 Twoja cena  175,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Instruktaż końcowego rozliczenia projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach funduszy europejskich


Instruktaż końcowego rozliczenia projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach Funduszy Europejskich to praktyczny zasób wiedzy, w którym Autorki - dzieląc się swym wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają m.in.:

  • praktyczne wskazówki niezbędne w końcowym rozliczeniu projektów inwestycyjnych w wyniku realizacji, którego powstaną prace rozwojowe, środki trwałe wytworzone, zakupione, ulepszone, lub projektodawca stanie się właścicielem praw majątkowych,

  • instrukcje jak rozliczyć koszty ogólne ponoszone od początku realizacji projektu, podczas gdy środki trwałe (obiekty) były przyjmowane z budowy w różnych okresach, nawet w kilku latach,

  • odpowiedź dlaczego tak ważna jest znajomość "luki finansowej" i jak ona wpływa na poziom dofinansowania,

  • przykładowy system organizacji wyodrębnionej ewidencji księgowej, opis regulacji zawartych w MSSF oraz formę i zakres dokumentacji przyjęcia środków trwałych z budowy, a także uzupełnienie polityki rachunkowości projektu o zasady jego końcowego rozliczenia,

  • zmiany w podejściu organów podatkowych w zakresie amortyzacji aktywów trwałych sfinansowanych dotacją oraz wkładem własnym,

  • zalecenia by w celu optymalizacji finansowej (pozyskania kapitałów), a także podatkowej w okresie 2014-2020 w projektach realizowanych przez jednostki samorządowe zwiększyła się rola partnerstwa publiczno - prywatnego i odpowiedniego konstruowania umów konsorcjalnych.


Polecamy Beneficjentom realizującym projekty w ramach:

  • Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG),
  • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (PO IŚ),
  • Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW),
  • Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna (PO PT),
  • Programu Operacyjnego Europejska Współpraca Terytorialna (PO EWT),
  • Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
  • 16 Regionalnych Programów Operacyjnych - (RPO),

a także osobom zarządzającym projektami, służbom finansowo-księgowym, kadrze dydaktycznej i trenerskiej oraz audytorom zewnętrznym i wewnętrznym.


Wstęp

Rozdział 1. Podstawy prawne
1.1. Uregulowania zawartewrozporządzeniach KE
1.2. System Organizacyjny Programów Operacyjnych na przykładzie PO IG
1.3. Krajowe akty prawne

Rozdział 2. Środki trwałe, środki trwałewbudowie, prace rozwojowe
2.1. Systemorganizacji wyodrębnionej ewidencji księgowej
2.2. RegulacjewMiędzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej
2.3. Forma i zakres dokumentacji przyjęcia środków trwałych z budowy

Rozdział 3. Aktywa trwałe
3.1.Aktywa trwałe –wycena, prezentacja i ewidencja
3.2. Środki trwałe w budowie, prace rozwojowe wykonywane siłami własnymi lub obcymi
3.3. Rozliczenie kosztów, które nie spełniają definicji aktywów
3.4. Trwała utrata wartości

Rozdział 4. Końcowe rozliczenie projektu
4.1. Koszty bezpośrednie i pośrednie
4.2. Rozliczenie kosztów ogólnych (pośrednich)
4.3. Koszty bezpośrednie budowy, koszty ogólne związane pośrednio z budową
4.4. Klucze podziałowe
4.5. Uzupełnienie polityki rachunkowości projektu o zasady końcowego rozliczenia

Rozdział 5. Aspekty podatkowe
5.1. Podatek dochodowy od osób fizycznych
5.1.1. Zaliczenie dotacji do jednego z wymienionych w ustawie źródeł przychodów
5.1.2. Brak opodatkowania dotacji inwestycyjnych
5.1.3. Zwolnienia przedmiotowe
5.1.4. Przepisy przejściowe
5.1.5. Dotacje unijne a koszty uzyskania przychodów
5.1.6. Amortyzacja środków trwałych sfinansowanych dotacją
5.1.7. Pozostałe wydatki
5.1.8. Odsetki
5.2. Podatek dochodowy od osób prawnych
5.2.1. Zaliczenie uzyskanej dotacji do źródeł przychodów
5.2.2. Zwolnienia
5.2.3. Dotacje unijnie, koszty uzyskania przychodów
5.2.4. Pozostałe wydatki
5.2.5. Zaniechanie poboru podatku
5.2.6. Wydatki poniesione przed otrzymaniem dotacji unijnej, ale w związku z nią na gruncie updof i updop, w tym koszty pośrednie projektu finansowanego dotacją unijną
5.3. Podatek od towarów i usług
5.3.1. Opodatkowanie dotacji unijnych podatkiem VAT
5.3.2. Moment opodatkowania dotacji
5.3.3. Stawka podatku VAT
5.3.4. Odliczanie podatku naliczonego od zakupów finansowanych dotacją unijną
5.3.5. Podatek VAT jako wydatek kwalifikowany
5.3.6. Samorządy a podatek od towarów i usług

Rozdział 6. Obowiązki sprawozdawcze po zakończeniu realizacji projektu
6.1. Obowiązujące sprawozdania
6.2. Późniejsze zdarzenia po zakończeniu realizacji projektu
6.3. Luka finansowa, a przychody powstałe po zakończeniu realizacji projektu

Podsumowanie
Bibliografia
Spis przykładów
Spis schematów


122 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022