|
BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW ZESTAW NARZĘDZI
MCGEE R. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2015, wydanie II cena netto: 145.00 Twoja cena 137,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Budowanie zaangażowania pracowników
Zestaw narzędzi
Książka zawiera zestaw 58 nowoczesnych narzędzi i sposobów podejścia do budowania
zaangażowania pracowników.
Zamieszczone w niej materiały w sposób kompleksowy przedstawiają
proces budowania zaangażowania - począwszy od rozpoznania potrzeb danej organizacji,
poprzez określenie strategii budowania zaangażowania i wdrażanie jej w życie, po
stworzenie zaangażowanego przedsiębiorstwa, umiejącego rozwijać się i uczyć.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na kluczowe pytania:
Jakie elementy są potrzebne do budowania zaangażowania pracowników?
W jaki sposób specjaliści ds. HR i konsultanci mogą pomóc w osiągnięciu
zaangażowania?
Kto powinien włączyć się w ten proces?
Szczegółowe wytyczne zawarte w książce pozwalają na skuteczne zastosowanie
zaproponowanych narzędzi we własnej organizacji.
Narzędzia dotyczą następujących zagadnień:
badanie zaangażowania pracowników,
tworzenie deklaracji systemu wartości, określenie celów i oczekiwań,
kształtowanie zaangażowania zespołów,
wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników,
sposoby angażowania interesariuszy,
rekrutacja nastawiona na zaangażowanie,
nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania,
komunikacja nastawiona na zaangażowanie,
podejście do nauki i rozwoju służące zwiększaniu zaangażowania.
Publikacja jest adresowana do specjalistów ds. HR i konsultantów.
Publikacja zawiera obszerny zestaw
materiałów dostępnych w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.budowanie-zaangazowania.abc.com.pl
po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego. Materiały te można
modyfikować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb organizacji.
Spis treści:
Podziękowania
str. 8
O autorkach
str. 9
Wstęp
str. 11
Jak korzystać z zestawu narzędzi
str. 15
CZĘŚĆ 1. PODSTAWY ZAANGAŻOWANIA
str. 17
Część 1.1. Moduł 1 - biznesowe uzasadnienie zaangażowania pracowników
str. 19
Narzędzie 1. Jak inni uzasadniają potrzebę zaangażowania?
str. 21
Narzędzie 2. Parametry oceny
str. 31
Część 1.2. Moduł 2 - określenie punktu wyjścia
str. 51
Narzędzie 3. Zbieranie danych na temat zaangażowania
str. 53
Narzędzie 4. Tworzenie kwestionariusza oceny zaangażowania
str. 57
Narzędzie 5. Badanie opinii pracowników
str. 67
Narzędzie 6. Wywiad z przełożonymi
str. 73
Narzędzie 7. Badanie opinii klientów
str. 79
Część 1.3. Moduł 3 - wyjaśnienie podstaw zaangażowania
str. 87
Narzędzie 8. Określenie celów przedsiębiorstwa
str. 89
Narzędzie 9. Pułapki, których należy unikać
str. 93
Narzędzie 10. Rola wartości
str. 99
Narzędzie 11. Tworzenie deklaracji systemu wartości
str. 107
Narzędzie 12. Określenie oczekiwań pracodawcy względem pracowników
str. 111
Narzędzie 13. Zrozumienie oczekiwań pracowników względem pracodawcy
str. 117
CZĘŚĆ 2. OKREŚLENIE STRATEGII SUKCESU
str. 125
Część 2.1. Zespoły i ich rola w procesie budowania zaangażowania
str. 127
Narzędzie 14. Zmotywowany członek zespołu
str. 129
Narzędzie 15. Zespoły samozarządzające
str. 135
Narzędzie 16. Zespoły wirtualne
str. 139
Narzędzie 17. Ocena pracy zespołu
str. 149
Narzędzie 18. Skuteczne strategie pracy zespołowej
str. 155
Narzędzie 19. Strategie radzenia sobie ze stresem - zespoły pod presją
str. 161
Narzędzie 20. Rozrywka w pracy
str. 167
Część 2.2. Wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników
str. 171
Narzędzie 21. Inspirowanie pracowników - model Blooma
str. 173
Narzędzie 22. Budowanie marki przywództwa dla wzrostu zaangażowania
str. 179
Narzędzie 23. Kluczowe zachowania kadry kierowniczej w procesie budowy zaangażowania
str. 187
Narzędzie 24. Zarządzanie motywacją w celu zwiększenia zaangażowania
str. 193
Narzędzie 25. Zespół kierowniczy najwyższego szczebla a zaangażowanie pracowników
str. 203
Narzędzie 26. Zachowania szkodzące zaangażowaniu
str. 209
Narzędzie 27. Podtrzymywanie motywacji i zaangażowania w zespołach oraz zarządzanie w
okresach silnej presji
str. 215
Część 2.3. Angażowanie interesariuszy
str. 219
Narzędzie 28. Identyfikowanie kluczowych relacji i obszarów zaangażo wania
str. 221
Narzędzie 29. "Głos" pracowników
str. 229
CZĘŚĆ 3. PRZEJŚCIE DO DZIAŁAŃ - ETAP REALIZACJI
str. 235
Część 3.1. Wyjaśnienie "kontraktu" zatrudnienia
str. 237
Narzędzie 30. Definicja uczciwego dnia pracy
str. 239
Narzędzie 31. Czynniki budujące zaangażowanie
str. 245
Narzędzie 32. Tworzenie deklaracji "całkowitego wynagrodzenia" i jej związek
z zaangażowaniem
str. 251
Część 3.2. Rekrutacja nastawiona na zaangażowanie
str. 259
Narzędzie 33. Czy istnieje "właściwy" typ pracownika?
str. 261
Narzędzie 34. Czego warto szukać u potencjalnego kandydata do pracy?
str. 267
Narzędzie 35. Czego użyć do oceny kandydata, szukając atrybutów zwiększających
zaangażowanie pracowników?
str. 271
Narzędzie 36. Opis stanowiska pracy
str. 277
Narzędzie 37. Różnice indywidualne
str. 281
Część 3.3. Nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania
str. 285
Narzędzie 38. Przegląd różnych metod i rodzajów nagradzania oraz
ich wpływ na zaangażowanie - które z nich motywują?
str. 287
Narzędzie 39. Rola zarządzania wynikami i jego związek z zaangażowaniem
str. 293
Narzędzie 40. Rola kompetencji w obszarze zaangażowania
str. 297
Narzędzie 41. Radzenie sobie ze słabymi wynikami przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego
poziomu zaangażowania
str. 303
Narzędzie 42. Zaangażowanie osób, które uniknęły zwolnień
str. 309
Narzędzie 43. Wyrażanie uznania i jego związek z zaangażowaniem
str. 315
Część 3.4. Komunikacja nastawiona na zaangażowanie
str. 321
Narzędzie 44. Metody i techniki komunikowania celów i oczekiwań
str. 323
Narzędzie 45. Usprawnianie kanałów i procesów komunikacyjnych
str. 333
Narzędzie 46. Współpraca i komunikacja z przedstawicielami pracowników
str. 341
Narzędzie 47. Komunikacja w sytuacji kryzysowej
str. 345
CZĘŚĆ 4. NAUKA I ZAANGAŻOWANIE
str. 351
Część 4.1. Warunki zaangażowania
str. 353
Narzędzie 48. Ocena zewnętrzna metodą scenariuszy
str. 355
Narzędzie 49. Koncentracja na wewnętrznych procesach
str. 365
Część 4.2. Zaangażowane przedsiębiorstwo
str. 367
Narzędzie 50. Zaangażowane przedsiębiorstwo to przedsiębiorstwo, które się uczy
str. 369
Narzędzie 51. Podejście przedsiębiorstwa do nauki i rozwoju
str. 371
Część 4.3. Zaangażowana jednostka
str. 375
Narzędzie 52. Wdrożenie i zaangażowanie
str. 377
Narzędzie 53. Praca ze strefami komfortu - zdolność uczenia się
str. 383
Narzędzie 54. Jak osiągnąć stan przepływu (flow)?
str. 387
Narzędzie 55. Cykle energetyczne
str. 391
Narzędzie 56. Czy dbamy o zadowolenie "pokolenia Milenium"?
str. 395
Narzędzie 57. Rozwój kadry kierowniczej w celu zwiększenia zaangażowania
str. 397
Narzędzie 58. Narzędzie samooceny zdolności kierowniczych
str. 403
Bibliografia
str. 407
410 stron, Format: 21.5x30.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|