wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DOJRZEWANIE W SECOND LIFE ANTROPOLOGIA CZŁOWIEKA WIRTUALNEGO


BOELLSTORFF T.

wydawnictwo: WYD UJ, 2012, wydanie I

cena netto: 50.50 Twoja cena  47,98 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dojrzewanie w Second Life

Antropologia człowieka wirtualnego


Książka przedstawia fascynujący i dla wielu osób tajemniczy świat. W jaki sposób można w wirtualnym społeczeństwie zarabiać prawdziwe pieniądze? Czy można się zaprzyjaźnić z innymi awatarami? Niezaznajomiony z tymi zagadnieniami czytelnik może się bardzo wiele nauczyć.

Michelle Press, Scientific American

Trwałą zaletą książki Boellstorffa jest przedstawienie portretu wirtualnej kultury u progu jej akceptacji przez główny nurt życia. Zastosowane metody badawcze niewątpliwie staną się wzorem dla innych badaczy reprezentujących wyłaniającą się dopiero dziedzinę antropologii wirtualnej.

David Robson, Nature



Tom Boellstorff przez ponad dwa lata prowadził obserwację uczestniczącą mieszkańców Second Life jako awatar „Tom Bukowski”. Swój projekt badawczy zrealizował w taki sam sposób, w jaki antropolodzy analizują kultury i grupy społeczne w tak zwanym realnym świecie: stosując rygorystyczne metody antropologiczne, przeanalizował takie kwestie jak płeć, rasa, seks, pieniądze, konflikt i zachowania antyspołeczne, konstruowanie czasu i miejsca oraz relacje między jednostką a grupą. Dzięki przeniesieniu metod antropologicznych na niezbadane dotychczas w ten sposób obszary Dojrzewanie w Second Life pokazuje, w jaki sposób wirtualne światy mogą wpłynąć na nasze postrzeganie tożsamości i społeczeństwa.
Miliony ludzi na całym świecie spędzają część swojego życia w internetowych, wirtualnych społecznościach. Największą z nich jest Second Life. Mieszkańcy Second Life kupują ziemię i budują domy, chadzają na koncerty i do barów, biorą udział w ślubach i nabożeństwach religijnych, kupują oraz sprzedają wirtualne towary i usługi, wchodzą w relacje towarzyskie i uczuciowe. Dojrzewanie w Second Life jest pierwszą antropologiczną analizą tego dynamicznego alternatywnego wszechświata.

Tom Boellstorff jest profesorem antropologii na University of California w Irvine i autorem książek: A Coincidence of Desires: Anthropology, Queer Studies, Indonesia oraz The Gay Archipelago: Sexuality and Nation in Indonesia (Princeton).


Spis treści:

Spis ilustracji  9
Podziękowania  11

CZĘŚĆ I. NA WIRTUALNEJ SCENIE
1. Przedmiot i zakres niniejszych badań   17
Przybycia i odejścia – Codzienność w Second Life
– Nota terminologiczna – Powstanie wirtualnych światów
– Postczłowiek a człowiek – Czemu służy ta książka

2. Historia  54
Prehistoria sfery wirtualnej – Historie technologii wirtualnej
– Historia osobista – Historie wirtualnych światów
– Historie badań nad cyberstowarzyszaniem – Techne

3. Metoda  87
Wirtualne światy na ich własnych warunkach
– Antropologia i etnografia – Obserwacja uczestnicząca
– Wywiady, grupy fokusowe i funkcjonowanie poza platformą
– Etyka – Tezy i refleksyjność

CZĘŚĆ II. KULTURA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
4. Miejsce i czas  121
Wizualność i teren – Buildy i obiekty – Lagi – Afk – Zanurzenie
– Obecność

5. Osobowość  157
Własne ja – Bieg życia – Awatary i alty – Ucieleśnienie
– Płeć i rasa – Sprawczość

6. Zażyłość  197
Język – Przyjaźń – Seksualność – Miłość – Rodzina
– Uzależnienie

7. Społeczność  233
Wydarzenie – Grupa – Życzliwość – Griefing
– Pomiędzy wirtualnymi światami – Poza wirtualnymi światami

CZĘŚĆ III. EPOKA TECHNE
8. Ekonomia polityczna  263
Kapitalizm kreacjonistyczny – Pieniądze i praca – Własność
– Rządzenie – Nierówność – Platforma i formy społeczne

9. Wirtualność  304
Wirtualny człowiek – Kultura a sfera online – Symulacja
– Fikcja i projekt – Masowe wieloosobowe
– Ku antropologii wirtualnych światów

Słowniczek  321
Bibliografia  325
Indeks  355


368 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022