|
ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA
GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M. wydawnictwo: PWE, 2017, wydanie Vcena netto: 69.30 Twoja cena 65,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
W książce zostały przedstawione metody analizy strategicznej – najbardziej znane
i najczęściej stosowane w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami.
Wykorzystanie tych metod pozwala ocenić rynkowe szanse przedsiębiorstwa oraz
uniknąć często popełnianych błędów. Dzięki temu można zarówno ograniczyć ryzyko
nietrafionych decyzji, jak i odnieść sukces na coraz silniej konkurencyjnych rynkach.
Omówione metody służą do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz
sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza
SWOT, umożliwiająca zbadanie wnętrza przedsiębiorstwa i jego otoczenia
konkurencyjnego.
Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania prezentowanych metod w praktyce
oraz zestawy ćwiczeń uczące samodzielnego ich stosowania.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych
uczelniach różnych typów, uczestników kursów i szkoleń doskonalących umiejętności
menedżerskie, a także obecnych i przyszłych menedżerów.
Wprowadzenie
1. Analiza strategiczna - zakres i wykorzystanie
1.1. Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej
1.2. Użytkownicy analizy strategicznej
1.3. Metodyka planowania strategicznego
1.4. Zakres analizy strategicznej
2. Analiza makrootoczenia
2.1. Makrootoczenie i jego składniki
2.2. Metody analizy makrootoczenia
2.3. Metody scenariuszowe
3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
3.1. Zakres i cele analizy otoczenia konkurencyjnego
3.2. Analiza "pięciu sił" M.E. Portera
3.3. Analiza grup strategicznych w sektorze
3.4. Punktowa ocena atrakcyjności sektora
3.5. Krzywa doświadczeń
3.6. Analiza potencjału globalizacyjnego sektora
4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
4.1. Sposoby badania potencjału strategicznego
4.2. Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
4.3. Analiza kluczowych czynników sukcesu
4.4. Analiza łańcucha wartości
4.5. Benchmarking
4.6. Cykl życia produktu i technologii
4.7. Metody portfelowe
4.8. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.1. Portfelowe metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.2. Analiza SPACE
5.3. Analiza SWOT
Załączniki
Bibliografia
240 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|