wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA W GOSPODARCE REGIONU


RED. STRUŻYCKI M.

wydawnictwo: PWE, 2004, wydanie I

cena netto: 68.00 Twoja cena  64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W dzisiejszych warunkach rynkowych odpowiednia polityka gospodarcza stanowi o rozwoju danego regionu. W rozwój ten niemały wkład mają małe i średnie przedsiębiorstwa. Autorzy w książce omawiają znaczenie tych przedsiębiorstw w gospodarce regionu, miejsce rozwoju regionalnego w Narodowym Planie Rozwoju, małe i średnie przedsiębiorstwa jako podmioty sprawcze przedsiębiorczości regionalnej, rolę doradztwa zewnętrznego w zarządzania małymi średnimi przedsiębiorstwami, znaczenie marketingu lokalnego w rozwoju gospodarczym regionu oraz finansowo-ekonomiczne podstawy funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w regionie. Przedstawiają także analizę zróżnicowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz zależności między rozwojem społeczno-ekonomicznym regionu a zasobami i działalnością małych i średnich przedsiębiorstw w regionie. Umiejętne wkomponowanie wyników badań ułatwia Czytelnikowi zrozumienie omawianych w książce zagadnień.


Spis treści:

 

Wprowadzenie

Rozdział I
Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionu nowe wyzwania

1. Ogólna charakterystyka roli małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce regionu
2. Przedsiębiorczość i konkurencja regionalna jako element rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
3. Rynek wewnętrzny jako ogniwo spójności regionalnej
4. Komitet Regionów jako ogniwo wspierania rozwoju rynku wewnętrznego
5. Ochrona konsumenta jako element polityki spójności rynku wewnętrznego
6. Koncentracja i konkurencja na rynku wewnętrznym jako element spójności regionalnej
7. Orientacja proekologiczna w zarządzaniu gospodarką regionalną w Unii Europejskiej
8. Zarządzanie ekologiczne w strategiach przedsiębiorstw regionalnych
9. Ochrona środowiska naturalnego w regionie a rozwój małych i średnich przedsiębiorstw
Literatura

Rozdział II
Rozwój regionalny w Narodowym Planie Rozwoju

1. Zintegrowany program operacyjny rozwoju regionalnego
2. Informacja w regionie a rozwój konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
3. Partnerstwo regionalne w procesach gospodarczych
      Istota i przejawy partnerstwa regionalnego
      Struktura więzi partnerskich w regionie
      Przedsiębiorczość jako obszar partnerstwa regionalnego
4. Dynamika wartości marketingowych w regionie
5. Podejście procesowe do zarządzania dystrybucją w regionie
      Istota podejścia procesowego do dystrybucji
      Wyróżniki podejścia procesowego dystrybucji
6. Korzyści i koszty dla małych i średnich przedsiębiorstw po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej
7. Prezentacja i komentarz wyników badań empirycznych
Literatura

Rozdział III
Małe i średnie przedsiębiorstwa jako podmiot sprawczy przedsiębiorczości regionalnej

1. Zarządzanie przez przedsiębiorczość małymi i średnimi przedsiębiorstwami.
2. Przedsiębiorczość w strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
      Cele przedsiębiorczości w strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 
      Charakterystyka celów przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw
      Bariery rozwoju przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw
3. Potrzeby szkoleniowe w zakresie wyzwalania przedsiębiorczości w regionie
4. Potrzeby szkoleniowe małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie wywalania przedsiębiorczości w regionie
5. Formy wspierania przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw oraz ich ocena 
      Formy wspierania przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw w regionie Instytucjonalne firmy wspierania przedsiębiorczości małych i średnich przedsiębiorstw
Literatura

Rozdział IV
Doradztwo zewnętrzne w zakresie zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w regionie

1. Istota doradztwa zewnętrznego w zakresie zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami
      Cele i zadania doradztwa zewnętrznego
      Przedmiot doradztwa zewnętrznego
      Metody i sposoby doradztwa zewnętrznego
      Rodzaje i obszary doradztwa zewnętrznego
      Wyznaczniki doradztwa zewnętrznego
2. Doradztwo zewnętrzne z zakresu zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w świetle badań empirycznych -- uwarunkowania i implikacje regionalne
      Częstotliwość korzystania z usług doradców zewnętrznych
      Główne obszary współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie z doradcami zewnętrznymi
      Przyczyny korzystania przez małe i średnie przedsiębiorstwa w regionie z usług doradców zewnętrznych
      Korzyści współpracy małych i średnich przedsiębiorstw z doradcami zewnętrznymi a przedsięwzięcia rozwojowe w regionie
3. Perspektywy rozwoju doradztwa zewnętrznego na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw w regionie -- kontekst rozwiązań systemowych
      Rozwój regionalny a małe i średnie przedsiębiorstwa
      Doradztwo zewnętrzne w Sektorowym Programie Operacyjnym Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw
Literatura

Rozdział V
Marketing w rozwoju gospodarczym regionu

1. Istota polityki regionalnej
2. Rola marketingu regionalnego
3. Znaczenie informacji
4. Marketing regionalny w świetle badań empirycznych
Literatura

Rozdział VI
Ekonomiczno-finansowe podstawy funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w regionie

1. Działania Unii Europejskiej w zakresie zasilania zewnętrznego i współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw z samorządem terytorialnym
2. Instrumenty zewnętrzne umacniania pozycji ekonomiczno-finansowo małych i średnich przedsiębiorstw w regionie
3. Ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce -- przekrój regionalny
4. Sytuacja ekonomiczno-finansowa małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
      Procesy inwestycyjne
      Finansowanie inwestycji
5. Instrumenty wspierania przedsiębiorczości stosowane przez badane gminy
Literatura

Rozdział VII.
Małe i średnie przedsiębiorstwa w przekrojach sektorowym i regionalnym

1. Ogólna charakterystyka rynków lokalnych i gospodarki lokalnej
2. Potencjał sektora małych i średnich przedsiębiorstw przekroje sektorowy
i regionalny
      Przekrój sektorowy
      Przekrój regionalny
3. Poziom rozwoju społeczno-ekonomiczny regionów jako uwarunkowanie zmian sektora małych i średnich przedsiębiorstw
4. Zależności między rozwojem społeczno-ekonomicznym regionu a potencjałem sektora małych i średnich przedsiębiorstw -- przekrój regionalny
      Wielkości charakteryzujące potencjał sektora małych i średnich przedsiębiorstw w przekroju wojewódzkim, wybór wielkości reprezentatywnych, utworzenie zmiennej syntetycznej
      Zbiór informacji statystycznych o wielkościach opisujących rozwój społeczno-ekonomiczny regionu, wybór wielkości reprezentatywnych, utworzenie zmiennej syntetycznej
      Analiza korelacji
      Analiza modeli regresji
Literatura

 


270 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022