wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 73.70 70,02   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

MIKROEKONOMIA WSPÓ£CZESNA


ZALEGA T.

wydawnictwo: WN WZ UW, 2011, wydanie I

cena netto: 73.70 Twoja cena  70,02 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedmowa

Mikroekonomia jest dynamicznie rozwijaj±cym siê dzia³em ekonomii i doczeka³a siê na ¶wiecie wielu opracowañ podrêcznikowych. Opracowanie to zawiera nowoczesn± - wspart± bogat± ilustracj± graficzn± - prezentacjê podstawowych zagadnieñ wspó³czesnej mikroekonomii.

Niniejszy podrêcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów kierunków ekonomicznych, w tym zarz±dzania. Zakres wiedzy jest skorelowany z programem mikroekonomii realizowanym w wiêkszo¶ci uczelni ekonomicznych w Polsce.

Niektóre istotne zagadnienia, jak regu³y postêpowania konsumentów w dziedzinie podejmowania decyzji konsumpcyjnych, formy i cele dzia³ania przedsiêbiorstw, modele konkurencji monopolistycznej i oligopolu oraz rynki czynników wytwórczych omówione zosta³y nieco szerzej ni¿ w innych podrêcznikach mikroekonomii, jakie dostêpne s± w Polsce. Umo¿liwia to stosunkowo du¿e zró¿nicowanie programu nauczania w zale¿no¶ci od kierunku studiów czy preferencji wyk³adowców. Jednak¿e podstawowym celem niniejszego opracowania jest ukazanie, ¿e mikroekonomia, to nauka nie tylko matematyczna, lecz przede wszystkim spo³eczna, silnie powi±zana z innymi dziedzinami wiedzy.

Mimo, ¿e zawarto¶æ merytoryczna podrêcznika oraz stopieñ zaawansowania zawartej w nim wiedzy s± dostosowane g³ównie do potrzeb studentów kierunków ekonomicznych, to mo¿e on byæ równie¿ wykorzystany z du¿ym powodzeniem przez studentów politologii, dziennikarstwa, a tak¿e prawa i administracji.

Podrêcznik sk³ada siê z czternastu rozdzia³ów. W rozdziale pierwszym omówiony jest przedmiot zainteresowañ mikroekonomii i wyja¶nione s± podstawowe pojêcia wykorzystywane w analizach mikroekonomicznych. Przedmiotem rozwa¿añ w rozdziale drugim jest omówienie mechanizmu funkcjonowania rynku i jego podstawowych elementów: popytu, poda¿y i ceny. W rozdziale trzecim analizowana jest elastyczno¶æ popytu i poda¿y oraz wyja¶niona na konkretnych przyk³adach metoda mierzenia si³y reakcji popytu na zmiany czynników determinuj±cych. Rozdzia³y czwarty, pi±ty i szósty wprowadzaj± Czytelnika w mikroekonomiczne podstawy dokonywania wyboru przez konsumenta i producenta, prezentuj± niektóre zagadnienia funkcjonowania przedsiêbiorstwa na rynku oraz analizuj± podstawowy cel funkcjonowania przedsiêbiorstwa, wykorzystuj±c przy tym dorobek wspó³czesnej my¶li ekonomicznej w tym zakresie. Przedmiotem zainteresowania rozdzia³u siódmego jest teoria kosztów w krótkim i d³ugim okresie oraz zjawisko korzy¶ci skali. Z kolei rozdzia³y ósmy, dziewi±ty, dziesi±ty i jedenasty obejmuj± wybrane zagadnienia postêpowania producenta w ró¿nych modelach rynku, czyli w warunkach konkurencji doskona³ej i niedoskona³ej. Popyt przedsiêbiorstw na czynniki wytwórcze jest przedmiotem analizy rozdzia³u dwunastego. Przedostatni rozdzia³ zawiera analizê niektórych problemów zwi±zanych z ekonomi± dobrobytu, a zw³aszcza zagadnienie optimum dobrobytu Pareta i niektóre koncepcje, jakie na podstawie tego optimum buduje omawiana teoria. Ostatni rozdzia³ po¶wiêcono ingerencji pañstwa w mechanizm rynkowy, który jest prób± naprawienia skutków wystêpowania niektórych niedostatków rynku, tj. efekty zewnêtrzne, si³a monopolowa, czy niepe³na informacja.

Uzupe³nieniem tego opracowania jest ksi±¿ka pt. Mikroekonomia. Zbiór æwiczeñ i zadañ, która zawiera bogaty zestaw testów, zadañ oraz problemów do wyja¶nienia i dyskusji, stanowi±ca doskona³y materia³ do wykorzystania na ró¿nego typu zajêciach, a tak¿e podczas samodzielnej pracy w domu.

Niniejszy podrêcznik powsta³ w Katedrze Gospodarki Narodowej Wydzia³u Zarz±dzania Uniwersytetu Warszawskiego. Autor, ¶wiadom u³omno¶ci niedostatków opracowania, z ¿yczliwo¶ci± przyjmie krytyczne uwagi i sugestie, które bêd± wykorzystane w toku dalszych prac nad ulepszeniem podrêcznika.
Tomasz Zalega

558 stron, B5, miêkka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022