wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EKONOMIA WOLNEGO RYNKU TOM 3


ROTHBARD M.N.

wydawnictwo: FIJOR, 2008, wydanie I

cena netto: 38.00 Twoja cena  36,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

(...) Jako konsumenci ludzie zawsze woleliby niższe ceny kupowanych dóbr; jako producenci zawsze wolą wyższe ceny swoich wyrobów. Gdyby Natura zapewniła człowiekowi materialną Utopię, wszystkie dobra wymienne byłyby darmowe i nie byłoby potrzeby osiągania dochodów pieniężnych. Taka Utopia byłaby stanem "preferowanym", ale istnieje tylko w wyobraźni. Człowiek musi pracować w realnym środowisku, gdzie dysponuje określonymi zasobami ziemi i dóbr kapitałowych.

W tym świecie istnieją dwa, i tylko dwa, sposoby ustanowienia cen dóbr. Pierwszy to sposób wolnorynkowy, polegający na dobrowolnym ustaleniu cen przez uczestników rynku. W takim przypadku wymiany dokonywane są na warunkach przynoszących korzyści obu stronom. Drugi sposób to siłowa interwencja w rynek, sposób oparty na hegemonii, a nie umowie. Hegemoniczne ustalenie cen oznacza delegalizację swobodnych wymian i wprowadzenie wyzysku człowieka przez człowieka - albowiem zawsze, gdy dochodzi do wymuszonej wymiany, mamy do czynienia z wyzyskiem. Gdy wybieramy drogę wolnorynkową - drogę obopólnych korzyści - nie ma innych kryteriów określających, czy cena jest sprawiedliwa, poza warunkiem wymagającym, by była wolnorynkowa, i dotyczy to zarówno rzekomych cen "konkurencyjnych", jak też "monopolistycznych", w tym powstałych na skutek działań karteli. Na wolnym rynku konsumenci i producenci dostosowują swoje działania w ramach dobrowolnej współpracy.


Spis treści

10. MONOPOL I KONKURENCJA
1. Pojęcie suwerenności konsumentów
2. Kartele i skutki ich istnienia
3. Iluzja ceny monopolowej
4. Związki zawodowe
5. Teoria konkurencji monopolistycznej (niedoskonałej)
6. Wielość cen dobra a monopol
7. Patenty i prawa autorskie

11. PIENIĄDZ I JEGO SIŁA NABYWCZA
1. Wprowadzenie
2. Relacja pieniężna: Popyt na pieniądz i jego podaż 
3. Zmiany w relacji pieniężnej
4. Użyteczność zasobu pieniądza
5. Popyt na pieniądz
6. Podaż pieniądza
7. Korzyści i straty wynikające ze zmiany relacji pieniężnej
8. Determinanty cen: Strona dóbr i strona pieniężna
9. Międzyregionalne przepływy pieniądza
10. Bilanse płatności
11. Pieniężne atrybuty dóbr
12. Kursy wymienne współistniejących pieniędzy
13.Błędność równania wymiany
14. Błędność idei pomiaru i stabilizacji SNP
15. Fluktuacje koniunktury gospodarczej
16. Teoria cykli koniunkturalnych Schumpetera
17. Kolejne błędy systemu Keynesowskiego
18. Zasada przyspieszenia

12. EKONOMIA SIŁOWEJ INTERWENCJI W RYNEK
1. Wprowadzenie
2. Typologia interwencji
3. Bezpośredni wpływ interwencji na użyteczność
4. Użyteczność ex post: Wolny rynek a rząd
5. Interwencja triangularna: Kontrola cen
6. Interwencja triangularna: Kontrola produktu
7. Interwencja binarna: Budżet państwa
8. Interwencja binarna: Opodatkowanie
9. Interwencja binarna: Wydatki państwa
10. W/rost gospodarczy, bogactwo i rząd
11. Interwencja binarna: Inflacja i cykl koniunkturalny
12. Zakończenie: Wolny rynek a przemoc

455 stron, A5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- EKONOMIA WOLNEGO RYNKU TOM 2 WYKŁAD AKADEMICKI
ROTHBARD M.N.

- EKONOMIA MENEDŻERSKA DLA MSP. W TEORII I PRAKTYCE
PIOCHA S. RED. GABRYSZAK R.

- GLOBALIZACJA A KONKURENCYJNOŚĆ W GOSPODARCE ŚWIATOWEJ
RED. STAWICKA M.K. NOGA M.

- STRATEGICZNE SZANSE POLSKIEJ GOSPODARKI W KONTEKŚCIE GLOBALIZACJI
OLEKSIUK A. BREŃSKI W.

- EKONOMIA WOLNEGO RYNKU TOM I
ROTHBARD M.N.

- DETERMINANTY ROZWOJU GOSPODARCZEGO PAŃSTW ASEAN
NAWROT K.A.

- EKONOMIA MENEDŻERSKA
SAMUELSON W.F. MARKS S.G

- CO DECYDUJE O KONKURENCYJNOŚCI POLSKIEJ GOSPODARKI?
RED. STAWICKA M.K. NOGA M.

- KLASTRY A MIĘDZYNAROSOWA KONKURENCYJNOŚĆ I INTERNACJONALIZACJA PRZED.
GORYNIA M., JANKOWSKA B.

- SZALONE LATA DZIEWIĘĆDZIESIĄTE. NOWA HISTORIA NAJŚWIETNIEJSZEJ DEKADY
STIGLITZ J.E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022