W książce Autorzy zajmują się wpływem integracji przedsiębiorstw
handlowych na procesy konkurencji w kontekście uczestnictwa Polski w Unii Europejskiej.
Omawiają kolejno: związek przyczynowo-skutkowy integracji w handlu z
budowaniem przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa handlowe, źródła
konkurowania zintegrowanych sieci handlowych, problematykę zarządzania zakupami,
dostawami i zapasami, zagadnienia kształtowania oferty asortymentowej i standardów
obsługi nabywców przez przedsiębiorstwa handlowe, relacje tych przedsiębiorstw z
klientami i szeroko pojętym otoczeniem rynkowym, wpływ tych relacji na społeczną
odpowiedzialność sieci zintegrowanych oraz znaczenie działalności inwestycyjnej dla
konkurencyjności tych sieci.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1
Integracja a procesy konkurowania
Podstawowe pojęcia
Związek przyczynowo-skutkowy między integracją przedsiębiorstw a budowaniem ich
przewagi konkurencyjnej
Konkurencja w świetle europejskich i polskich uregulowań prawnych
Rozdział 2
Potencjalne, specyficzne źródła konkurowania zintegrowanych sieci handlowych
Zasoby podstawowe i specyficzne
Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa jako determinant kształtowania zasobów
Podstawowe atrybuty integracji w kształtowaniu konkurencyjności
Rozdział 3
Zarządzanie zakupami, dostawami i zapasami
Zdolność do kształtowania korzystnych warunków zakupu
Rola zaplecza logistycznego
Wykorzystywane narzędzia informatyczne
Wpływ polityki zakupów na wybór instrumentów konkurowania
Rozdział 4
Kształtowanie oferty asortymentowo-cenowej i standardów obsługi
Unifikacja i standaryzacja oferty asortymentowo-cenowej
Kreowanie marki
Kształtowanie jednolitego wizerunku sieci
Rozdział 5
Relacje sieci zintegrowanych z nabywcami i otoczeniem rynkowym
Wyróżniki i adresaci działalności promocyjnej
Relacje partnerskie
Programy lojalnościowe jako narzędzie kształtowania relacji partnerskich z nabywcami
System zarządzania relacjami z klientem (CRM)
Relacje z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu społecznej odpowiedzialności sieci
zintegrowanej
Rozdział 6
Kształtowanie zasobów i działalność inwestycyjna
Działalność szkoleniowa
Systemy motywacyjne
Zintegrowany system planowania i zarządzania zasobami klasy ERP/ERPII
Działalność inwestycyjna
Rozdział 7
Uwarunkowania i bariery podwyższania konkurencyjności sieci zintegrowanych
Pozycja rynkowa i kierunki rozwoju sieci zintegrowanych
Eksperci o wyzwaniach rynkowych i personalnych
Bariery i zagrożenia konkurencyjności sieci zintegrowanych
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
158 stron, B5, miękka oprawa