wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INFORMACJA W BIZNESIE


FORLICZ S.

wydawnictwo: PWE, 2008, wydanie I

cena netto: 61.00 Twoja cena  57,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prof. zw. dr hab. Stefan Forlicz jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, a także jej rektorem. Jest autorem wielu publikacji z zakresu statystyki matematycznej, mikroekonomii oraz ekonomii matematycznej. Obecnie przedmiotem jego zainteresowań naukowych są przede wszystkim problemy działalności informacyjnej podmiotów w życiu gospodarczym. I temu problemowi jest poświęcona niniejsza praca. Informacja współcześnie jest uznawana za jeden z najcenniejszych zasobów w gospodarce. Dlatego właśnie wszystko, co wiąże się z tworzeniem, gromadzeniem, przechowywaniem, przekazywaniem, przetwarzaniem, udostępnianiem, korzystaniem i ochroną ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek. Autor przeanalizował ekonomiczne, techniczne, psychologiczne, socjologiczne, lingwistyczne, prawne i etyczne aspekty informacji w biznesie.

Książka jest przeznaczona dla: studentów kierunków ekonomicznych, studentów informatyki, biznesmenów i menedżerów oraz osób zajmujących się procesami informacyjnymi (m.in. dziennikarzy, archiwistów, bibliotekarzy).


Spis treści

Wstęp

1. Pojęcia podstawowe
1.1. Pojęcie informacji
1.2. Rodzaje działalności informacyjnej .
1.3. Właściwości informacji
1.4. Wiedza wspólna
1.5. Komunikacja werbalna i niewerbalna
1.6. Ilość informacji
1.7. Wiedza i informacja niedoskonała
1.8. Gospodarcze efekty niedoskonałej wiedzy

2. Przepływ informacji w gospodarce
2.1. Najważniejsze kanały informacyjne w gospodarce
2.2. Obieg informacji
2.3. Natura jako źródło informacji gospodarczych

3. Aspekty ekonomiczne
3.1. Rodzaje korzyści działalności informacyjnej
3.2. Użyteczność informacji i sposoby jej oszacowania
3.3. Koszty działalności informacyjnej
3.4. Opłacalność ekonomiczna działalnosci informacyjnej
3.5. Informacja jako towar
3.6. Rynki informacji
3.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej
3.8. Wykorzystywanie niechęci konsumentów do wysiłku umysłowego
3.9. Opłacalnośc wykorzystania informacji niedoskonalych
3.10. Ekonomiczne efekty rozwoju technik teleinformatycznych

4. Aspekty techniczne
4.1. Kodowanie i dekodowanie informacji
4.2. Właściwości ogniwa kanału informacyjnego
4.3. Łączenie ogniw i budowa kanału łączności
4.4. Techniczne sposoby ochrony informacji

5. Aspekty psychologiczne
5.1. Odbiór informacji
5.2. Wykorzystanie efektów psychologicznych w marketingu
5.3. Ograniczenia przy kształtowaniu informacji
5.4. Ocena wiarygodności przekazu

6. Aspekty socjologiczne
6.1. Efekty zewnętrzne działalności informacyjnej
6.2. Nacisk społeczny
6.3. Myślenie grupowe
6.4. Roznice międzykulturowe
6.5. Informacja a władza
6.6. Społeczne skutki rozwoju technik teleinformatycznych

7. Aspekty lingwistyczne
7.1. Rodzaje i odmiany języka
7.2. Możliwosci perswazyjne języka

8. Aspekty prawne
8.1. Unormowania prawne przekazywania informacji
8.2. Prawo do informacji
8.3. Prawna ochrona informacji
8.4. Bezpieczeństwo informacji elektronicznej

9. Aspekty etyczne
9.1. Etyczne zasady zbierania i gromadzenia informacji
9.2. Przekazywanie informacji

Bibliografia
Akty prawne
Indeks rzeczowy

206 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022