Prezentowane
opracowanie stanowi drugi z podręczników dla studiujących zagadnienia zrównoważonego
rozwoju obszarów wiejskich.
Tak samo jak
pierwszy (Z. T. Wierzbicki, Sozoekologia społeczna) został przygotowany nie tylko dla
studiujących w systemie tradycyjnym, ale także w zdobywającym coraz większą
popularność systemie studiów ,,na odległość" (ang. distance learning),
rozwijanych w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Do tych
zróżnicowanych potrzeb dydaktyki akademickiej została dostosowana struktura książki,
odzwierciedlająca nowoczesne rozwiązania wypracowane w ramach wspominanego już
europejskiego projektu Euracademy, na którą składają się trzy rodzaje tekstów:
a)
rozdziały, przedstawiające naukowo opracowaną i zweryfikowaną wiedzę o charakterze
teoretycznym;
b)
poszerzenia (tzw. boxy), w postaci skondensowanych uszczegółowień wybranych aspektów
niektórych zagadnień analizowanych w danym rozdziale;
c) studia
przypadków stanowiące socjologiczną egzemplifikację praktycznych aspektów
poszczególnych rozdziałów pracy.
Sprawdzenie poziomu
przyswojenia wiedzy umożliwiają pytania kontrolne, proponowane na końcu każdego
rozdziału.
Spis treści:
WPROWADZENIE
Rozdział 1WIELOZAWODOWOŚĆ NA OBSZARACH WIEJSKICH. RYS HISTORYCZNY
Rozdział 2 WIELOZAWODOWOŚĆ JAKO WARUNEK ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU OBSZARÓW
WIEJSKICH EUROPY XXI WIEKU
Rozdział 3 WIELOZAWODOWOŚĆ NA OBSZARACH WIEJSKICH WSPÓŁCZESNEJ EUROPY
Rozdział 4 ZASOBY GOSPODARSTWA JAKO PODSTAWA WIELOZAWODOWOŚCI WTÓR NEJ
RODZIN ROLNICZYCH
Rozdział 5 KAPITAŁ LUDZKI I SPOŁECZNY
Rozdział 6 INFRASTRUKTURA WIEJSKA
PRÓBA PODSUMOWANIA
112 stron, oprawa miękka