Co się stanie, gdy każdy konsument będzie mógł mieć wszystko, o czym
tylko zamarzy? Gdy na przykład grupa nastolatków uzyska możliwości techniczne
pozwalające na nagrywanie piosenek czy filmów, do których dystrybucji posłuży się
Internetem - i to dokładnie na tych samych warunkach, z jakich korzystają obecnie
największe wytwórnie branży rozrywkowej?
Chris Anderson przedstawia przyszłość handlu i kultury.
Według jego teorii, rola produktów tworzącycych czoło list sprzedaży
będzie stopniowo malała na rzecz ogromnej liczby dzieł traktowanych dotąd jako tło.
Posługując się przykładami ze świata filmu, książki i muzyki, pokazuje, w jaki
sposób Internet przyczynia się do budowania nowej struktury handlu, gdzie połączona
wartość dóbr nie cieszących się sczzególnym powodzeniem (jest ich bardzo wiele),
przekracza wartość sprzedaży niewielkiej liczby bestsellerów czy hitów.
Anderson przedstawia to zjawisko za pomocą wymyślonego przez siebie terminu -
długi ogon - który robi zawrotną karierę na całym świecie.
Spis treści:
Podziękowania
Wstęp
1. Długi ogon
2. Przebój rynkowy - droga na szczyt i upadek
3. Krótka historia długiego ogona
4. Trzy czynniki stymulujące długi ogon
5. Nowi wytwórcy i producenci oferty
6. Nowe rynki
7. Nowi tastemakerzy
8. Ekonomia długiego ogona
9. Krótkie czoło
10. Wolność wyboru
11. Kultura nisz
12. Obraz bez ograniczeń
13. Nie tylko rozrywka
14. Zasady długiego ogona
15. Długi ogon w marketingu
Zakończenie - długi ogon jutra
Epilog
Źródła i lektura uzupełniająca
364 strony, oprawa miękka