wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 40.50 38,48   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INNOWACJE I KONKURENCYJNOŚĆ


ŚWITALSKI W.

wydawnictwo: WYD UW, 2005, wydanie I

cena netto: 40.50 Twoja cena  38,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce Innowacje i konkurencyjność autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający rzedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania procesów innowacyjnych.

Książka przeznaczona jest dla teoretyków i praktyków ekonomii, kadry dydaktycznej wyższych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz studentów ekonomii.

"Temat książki jest wyjątkowo aktualny. Pilnie takiej książki potrzebuje świat akademicki oraz świat biznesu. Europa jest mało innowacyjna i konkurencyjna. W Europie zaś Polska ciągle
znajduje się na peryferiach innowacji".
z recenzji prof. Edwarda Cyrsona

"Praca [...] W. Świtalskiego należy do tych, których publikowanie jest oczekiwane przez naukowo zainteresowanych z jednej strony, z drugiej zaś powinna pełnić rolę swoistego wyrzutu
sumienia wśród pomijających w decyzjach politycznych i gospodarczych kwestie kreowania przyjaznego klimatu dla rozwoju innowacji, ciągnących [...] w górę gospodarkę lokując ją
na dobrej pozycji konkurencyjnej".


Władysław Świtalski jest pracownikiem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Opublikował wiele artykułów na temat modelowania matematycznego, dynamiki systemów i roli czasu w modelach procesów gospodarczych; w ostatnim czasie - problematyki gospodarki opartej na wiedzy, innowacji oraz współpracy między ekonomistami i inżynierami w obszarze tworzenia projektów nowych produktów.


Spis treści:

 

OD AUTORA


1. ZMIANY W PRZEDSIĘBIORSTWACH I ICH OTOCZENIU
Powszechność zmian
Zmiany w przedsiębiorstwach
Zmiany w organizacjach i instytucjach
Zmiany w gospodarce światowej
Motywacje do wprowadzania zmian
Schemat rozliczania kosztów i przychodów
Obszary i kierunki zmian
Ogólna mapa zmian w przedsiębiorstwie
Rozwinięcia koncepcji mapy zmian


2. POZAEKONOMICZNE ASPEKTY ZMIAN
Techniki wytwarzania i produkty
Projektowanie konstrukcji
Projektowanie metod wytwarzania
Rola sektora nauki i badań


3. INNOWACJE
Zmiany a innowacje
Definicje innowacji
Dynamika procesów innowacyjnych
Typologia innowacji
Kryterium nośnika lub przedmiotu innowacji
Kryterium doniosłości innowacji
Kryterium oryginalności
Kryterium źródła innowacji
Scalona typologia innowacji


4. EKONOMICZNY WYMIAR PROBLEMATYKI INNOWACJI
Perspektywy postrzegania problematyki innowacji
Wkład Josepha Schumpetera
Droga do ekonomicznych modeli innowacji
Cztery schematy procesów innowacyjnych
Paradygmat gospodarki opartej na wiedzy
Wpływ innowacji i innowacyjności na potencjał przedsiębiorstwa i gospodarki


5. KONKURENCJA I KONKURENCYJNOŚĆ
Konkurencja jako kategoria nauk ekonomicznych
Pojęcie konkurencyjności
Strategia, potencjał i pozycja konkurencyjna
Nośniki konkurencyjności produktów
Jakość jako najważniejszy nośnik konkurencyjności
Konkurencyjność przedsiębiorstw i gospodarek


PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
INDEKS RZECZOWY


252 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022