wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 57.80 54,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

GLOBALIZTION DISCOURSE MEDIA IN A CRITICAL PERSPECTIVE


DUSZAK A. HOUSE J. KUMIĘGA Ł.

wydawnictwo: WYD UW, 2010, wydanie I

cena netto: 57.80 Twoja cena  54,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

This volume deals with communicative, social and media-related aspects of discourses under globalization.

In one way or another, all the contributions touch upon issues relating to new multilingualism and new multiculturalism, which are being propelled worldwide by politically and economically motivated processes of migration. The pivotal topics covered are: postmodern social identities (esp. national, transnational and consumer identities), linguistic and cultural variation and change under the influence of global English and new technologies, as well as the ideologization of public discourses and that of the media in particular.

The chapters are united by their focus on in-depth critical interpretations of public (often political) discourses. While most of the contributions are couched in a Critical Discourse Analysis framework, room has been made for cognate interdisciplinary approaches to social communication. Alongside well grounded empirical studies, this volume features innovative theoretical reflections and proposals of how new approaches and methods for investigating social and linguistic phenomena might be employed to meet the challenges of the 21st century. The bilingual format of this volume (English and German) affords the possibility to elucidate on language- and culture- based variation and on how these respective issues are academically researched and socially mediated.


610 pages, Paperback

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022