wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

COMPETITION LAW


WISH R.

wydawnictwo: OXFORD, 2005, wydanie V

cena netto: 260.00 Twoja cena  247,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"...Whish has captured and conveyed the essence of competition law, making it an accessible and invaluable text..."
- Student Law Journal

This key book, now in its fifth edition, provides the reader with an in-depth introduction to the competition law of the EC and the UK. It looks at the constituent parts of the law, analysing the way in which the law affects particular commercial phenomena, and explains the economic context in which competition law operates.

Readership: Whish: Competition Law is invaluable both to law and economics students as well as to practitioners and officials involved in competition law matters.


Contents

1. Competition policy and economics

2. Overview of EC and UK competition law

3. Article 81 (1)

4. Article 81 (3)

5. Article 82

6. The obligations of Member States under the EC competition rules

7. Articles 81 and 82: enforcement by the European Commission and national competition authorities under the Modernisation Regulation

8. Articles 81 and 82: enforcement in the courts of Member States

9. Competition Act 1998: substantive provisions

10. Competition Act 1998: enforcement and procedure

11. Enterprise Act 2002: market investigations

12. The international dimension of competition law

13. Horizontal agreements (1) - cartels

14. Horizontal agreements (2) - oligopoly, tacit collusion and collective dominance

15. Horizontal agreements (3) - cooperation agreements

16. Verbal agreements

17. Abuse of dominance (1): non-pricing practices

18. Abuse of dominance (2): pricing practices

19. The relationship between intellectual property rights and competition law

20. Mergers (1) - introduction

21. Mergers (2) - EC law

22. Mergers (3) - UK law

23. Particular sectors

989 pages, paperback

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022