wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.70 66,22   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KAPITAŁ INTELEKTUALNY. SPOJRZENIE Z PERSPEKTYWY INTERESARIUSZY


KASIEWICZ S. ROGOWSKI W. KICIŃSKA M.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA, 2006, wydanie I

cena netto: 69.70 Twoja cena  66,22 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W tej książce, będącej kompendium wiedzy z zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym, autorzy połączyli spojrzenie z perspektywy interesariuszy wewnętrznych (opis sposobów zarządzania kapitałem intelektualnym w polskich firmach) ze spojrzeniem z perspektywy interesariuszy zewnętrznych (wycena kapitału intelektualnego oraz raportowanie o jego wielkości i potencjale). Opisali przy tym szczegółowo:

  • mechanizmy tworzenia kapitału intelektualnego,
  • nowe czynniki konkurencyjności, których źródłem jest kapitał intelektualny,
  • stan badań w zakresie pomiaru kapitału intelektualnego,
  • wybrane metody pomiaru i wyceny kapitału intelektualnego,
  • fazy pomiaru kapitału intelektualnego,
  • wady i zalety różnych podejść metodycznych do zagadnienia kapitału intelektualnego.

Autorzy zalecają zbadanie konkurencyjności firm i warunków konkurencji oraz potrzeb interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych i na tej podstawie utworzenie portfela różnych podejść metodycznych oraz zindywidualizowane dobranie wskaźników i mierników kapitału intelektualnego. Zachęcają przy tym menedżerów do poszukiwania metod pomiaru i wyceny kapitału intelektualnego dostosowanych do charakteru danej firmy, rynku, na którym firma działa, dostępnych zasobów oraz realizowanej strategii i przyjętego modelu biznesowego.

Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, właścicieli firm, inwestorów, analityków finansowych, członków rad nadzorczych, pracowników naukowych i studentów kierunków ekonomicznych.


Dr Waldemar Rogowski - absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych z zakresu prawa handlowego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wykładowca finansów w Katedrze Analizy Działalności Przedsiębiorstwa oraz w Wyższej Szkole Promocji.

Prof. dr hab. Stanisław Kasiewicz - kierownik Katedry Analizy Działalności Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej. Członek Rady Nadzorczej Banku PKO BP SA. Od 1995 r. jest doradcą Prezesa Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Był członkiem zespołu prof. Leszka Balcerowicza, przygotowującego fundamenty polskiej reformy gospodarczej, odpowiedzialnym za opracowanie założeń i zasad działania przedsiębiorstw w obszarze inwestycyjnym. Specjalizuje się w problematyce zarządzania operacyjnego. Autor ponad 160 publikacji naukowych.

Monika Kicińska - absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (kierunki: finanse i bankowość oraz zarządzanie i marketing). Jej prace magisterskie dotyczyły pomiaru kapitału intelektualnego w polskich przedsiębiorstwach. Pracuje jako analityk finansowy w firmie telekomunikacyjnej.


SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Nowy model biznesowego działania firm a "Strategia lizbońska"
Stanisław Kasiewicz

Wprowadzenie
Istota, rola i rodzaje modeli biznesowych
Tradycyjny model biznesowy firmy
Elementy nowego modelu biznesowego
Aspekty menedżerskie nowego modelu biznesowego firmy
Cele "Strategii lizbońskiej" a potencjalne korzyści dla polskich firm

2. Zmiana warunków konkurencyjności przedsiębiorstw
Stanisław Kusiewicz

Wprowadzenie
Pojęcie, rola i klasyfikacja czynników konkurencyjności
Czynniki konkurencyjności w tradycyjnej firmie
Czynniki konkurencyjności nowoczesnej firmy
Przegląd wyników badań w zakresie konkurencyjności firm

3. Kapitał intelektualny jako generator nowych czynników konkurencyjności
Waldemar Rogowski

Wprowadzenie
Geneza kapitału intelektualnego
Pojęcie kapitału intelektualnego (aktywów niematerialnych)
Interesariusze informacji o kapitale intelektualnym

4. Koncepcja zarządzania kapitałem intelektualnym
Stanisław Kasiewicz, Waldemar Rogowski

Wprowadzenie
Kategoryzacja kapitału intelektualnego
Pomiar kapitału intelektualnego
Wewnętrzna prezentacja kapitału intelektualnego
Polskie doświadczenia w zakresie pomiaru kapitału intelektualnego

5. Metody pomiaru kapitału intelektualnego
Monika Kicińska

Wprowadzenie
Kryteria wyboru narzędzi pomiaru kapitału intelektualnego
Najbardziej znane wskaźniki pomiaru kapitału intelektualnego
Typowe mierniki pomiaru kapitału intelektualnego
Typowe metryki pomiaru kapitału intelektualnego
Typowe systemy pomiaru kapitału intelektualnego
Ocena metod pomiaru kapitału intelektualnego

6. Raportowanie o kapitale intelektualnym interesariuszom zewnętrznym
Waldemar Rogowski

Wprowadzenie
Negatywne skutki braku raportowania o kapitale intelektualnym
Podstawowe założenia systemu raportowania o kapitale intelektualnym
Sposoby raportowania o kapitale intelektualnym
Zawartość raportu o kapitale intelektualnym
Schematy raportowania o kapitale a standardy rachunkowości finansowej
Zalety i wady zewnętrznego raportowania
Praktyka zewnętrznego raportowania o kapitale intelektualnym

7. Światowe standardy wyceny kapitału intelektualnego
Monika Kicińska

Wprowadzenie
Wskaźnik wartości rynkowej do wartości księgowej
Wskaźnik q-Tobina
Metoda CIV
Model KCE
Metoda VAIC
Ekonomiczna wartość dodana
Ocena metod wyceny kapitału intelektualnego

8. Przykłady wyceny kapitału intelektualnego dla wybranych firm krajowych
Monika Kicińska

Wprowadzenie
Wycena kapitału intelektualnego firmy działającej według modelu przemysłowca
Wycena kapitału intelektualnego firmy działającej według modelu intelektualnego dzierżawcy
Wycena kapitału intelektualnego firmy działającej według modelu dostawcy

Zakończenie
Stanisław Kasiewicz, Waldemar Rogowski

Załącznik 1 Próba poszukiwania modeli biznesowych firmy Polfa Kutno SA
Stanisław Kasiewicz

Historia firmy
Produkty i działalności
Analiza rynku i konkurencji
Rozwój rynku produktów farmaceutycznych w Polsce
Ocena zasad konkurowania producentów leków
Konkurencyjność statyczna głównych firm farmaceutycznych. Identyfikacja i opis modeli biznesowych

Załącznik 2 Szczegółowy algorytm zastosowany w metodach wyceny kapitału intelektualnego
Monika Kicińska

Literatura

Indeks

287 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- BADANIA MARKETINGOWE. PODSTAWY METODOLOGICZNE
CHURCHILL G.A.

- EKONOMIA ŻYCIA
BECKER G. BECKER G.N.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022