wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.90 41,71   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

KOREPETYCJE POZNAWCZE ROLA PAMIÊCI ROBOCZEJ I KONTROLI UWAGI


KREJTZ I. / W PRZEWIDYWANIU OSI¡GNIÊÆ SZKOLNYCH /

wydawnictwo: SEDNO, 2012, wydanie I

cena netto: 43.90 Twoja cena  41,71 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Korepetycje poznawcze

Rola pamiêci roboczej i kontroli uwagi w przewidyaniu osi±gniêæ szkolnych


Ksi±¿ka przedstawia zarys g³ównych kierunków badañ psychologii kszta³cenia oraz psychologii nauczania i opisuje autorski program badawczy, skoncentrowany na roli kontroli uwagi i pamiêci roboczej jako czynników warunkuj±cych poziom osi±gniêæ szkolnych (z matematyki oraz jêzyka polskiego).

Kompetentnie przybli¿a wspó³czesne ujêcia problematyki kontroli uwagi oraz roli pamiêci roboczej jako wa¿nego czynnika bardziej z³o¿onych procesów poznawczych.

Autorka w ciekawy sposób w³±cza w analizê dodatkowe elementy emocjonalne (zagro¿enie psychologiczne i bezradno¶æ intelektualna), jak te¿ miarê inteligencji p³ynnej (test Ravena) i ukazuje ich odmienn± rolê w zale¿no¶ci od poziomu kszta³cenia i rodzaju przedmiotu. Zaprezentowane wyniki badañ s± nowatorskie i wskazuj± na odmienne wzorce przewidywañ osi±gniêæ szkolnych na ró¿nych poziomach kszta³cenia.
Autorka wskazuje na wa¿ne aplikacyjne perspektywy w zakresie psychologii kszta³cenia, zwi±zane z mo¿liwo¶ci± trenowania (z zastosowaniem zaawansowanych technologii internetowych) pewnych istotnych elementów procesów uwagi i pamiêci roboczej uczniów, w celu zwiêkszenia poziomu osi±gniêæ szkolnych u dzieci i m³odzie¿y.

Ksi±¿ka jest wa¿nym ¼ród³em wiedzy dla osób zainteresowanych stanem badañ w interdyscyplinarnym obszarze zwanym psychologi± kszta³cenia, jak i praktycznym poradnikiem przydatnym ka¿demu nauczycielowi i psychologowi na wszystkich poziomach kszta³cenia szkolnego oraz niezbêdn± lektur± dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych.


SPIS TRE¦CI

WPROWADZENIE 9
ROZDZIA£ 1
Proces uczenia siê z perspektywy psychologii poznawczej 12
1.1. Rozwój poznawczy dziecka 12
1.2. Proces uczenia siê a metapoznanie 15
1.3. Tworzenie wiedzy na podstawie interaktywnego
¶rodowiska edukacyjnego 16
1.3.1. Interaktywne i multimodalne uczenie siê 16
1.4. Nauczanie specyficzne dla danej dziedziny 18
1.4.1. Kszta³cenie umiejêtno¶ci matematycznych 19
1.4.2. Transfer umiejêtno¶ci 21
1.5. Sk±d ró¿nice w poziomie osi±gniêæ? 21
ROZDZIA£ 2
W poszukiwaniu poznawczych predyktorów osi±gniêæ szkolnych 23
2.1. Zarys projektu badawczego 24
2.2. Wska¼niki osi±gniêæ szkolnych 25
2.3. Analiza danych – modele liniowo-strukturalne 27
2.4. B±blowa prezentacja wyników 31
ROZDZIA£ 3
Tyle rzeczy mnie rozprasza – procesy kontroli uwagi 33
3.1. Egzogenna i endogenna kontrola uwagi 33
3.2. Kontrola uwagi z perspektywy rozwojowej 36
3.3. Selektywno¶æ uwagi 37
3.4. Dystrakcyjno¶æ i nadruchliwo¶æ uczniów 39
3.5. Kontrola uwagi – proces hamowania dystraktorów 44
3.5.1. Hamowanie w kontek¶cie orientacji uwagi 45
3.5.2. Hamowanie w kontek¶cie prze³±czania siê miêdzy zadaniami 47
3.5.3. Hamowanie w kontek¶cie kontroli interferencji 49
3.6. Efektywno¶æ kontroli uwagi – porównania miêdzy typami szkó³ 52
3.6.1. Kontrola uwagi a osi±gniêcia szkolne 54
3.6.2. Dystrakcyjno¶æ a hamowanie okulomotoryczne 57
3.6.3. Kontrola uwagi a motywacja wewnêtrzna 59
3.6.4. Kontrola uwagi w szkole – podsumowanie wyników 63
ROZDZIA£ 4
Pamiêæ robocza – istotna zmienna w badaniach edukacyjnych 65
4.1. Zarys koncepcji teoretycznych 65
4.2. Pamiêæ robocza a jako¶æ funkcjonowania poznawczego 67
4.3. Funkcje pamiêci roboczej 68
4.3.1. Funkcja przechowywania w trakcie przetwarzania 69
4.3.2. Funkcja nadzoruj±ca 71
4.3.3. Funkcja koordynuj±ca 74
4.4. Funkcje pamiêci roboczej a osi±gniêcia szkolne 76
4.5. Pamiêæ robocza a kontrola uwagi 83
4.6. Pamiêæ robocza a inteligencja p³ynna 87
4.6.1. Inteligencja p³ynna jako mediator zale¿no¶ci miêdzy funkcjami pamiêci roboczej a ocenami 88
4.7. Podsumowanie 96
ROZDZIA£ 5
Lêk i poczucie bezradno¶ci na lekcjach 100
5.1. Poczucie zagro¿enia a umiejscowienie kontroli 101
5.2. Wyczerpanie poznawcze i poczucie bezradno¶ci 104
5.3. Poczucie zagro¿enia i bezradno¶æ intelektualna jako predyktory ocen 105
5.3.1. Pomiar poczucia zagro¿enia i bezradno¶ci 105
5.3.2. Nasilenie negatywnych odczuæ w¶ród uczniów 106
5.4. Podsumowanie 111
5.4.1. Rola nauczyciela w zapobieganiu bezradno¶ci uczniów 112
ROZDZIA£ 6
Wybrane predyktory osi±gniêæ szkolnych – model podsumowuj±cy 114
6.1. Podsumowanie dla predyktorów w szkole podstawowej – rola pamiêci roboczej 114
6.2. G³ówne predyktory ocen w gimnazjum i liceum – mediacyjna rola poczucia zagro¿enia 118
6.3. Podsumowanie 121
ROZDZIA£ 7
Poznawcze korepetycje 124
7.1. Treningi pamiêci roboczej 125
7.2. Trening kontroli uwagi i pamiêci roboczej – badania w³asne 128
7.2.1. Internetowy trening poznawczy 129
7.2.2. Zarys wyników treningu 131
7.3. Podsumowanie 136
7.3.1. Zakoñczenie i praktyczne implikacje 138

BIBLIOGRAFIA 141

INDEKS 169


172 strony, B5, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022