|
FORMY I PRZEJAWY WSPÓŁCZESNEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W POLSCE
ZIELIŃSKI K. RED. wydawnictwo: DIFIN, 2014, wydanie I cena netto: 51.70 Twoja cena 49,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Formy i przejawy współczesnej przedsiębiorczości w Polsce
Przedsiębiorczość stymuluje rozwój gospodarczy i społeczny, pozwala tworzyć nowe
miejsca pracy. Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości wymaga określonej polityki
wykorzystującej i ukierunkowującej środki publiczne, użycia. Jednocześnie
indywidualistyczny aspekt działalności gospodarczej może rzutować na osiąganie celów
gospodarczych i społecznych, stąd w rozwiniętych gospodarkach kładzie się nacisk na
wspieranie przedsiębiorczości organizacyjnej, sprzyjającej wzrostowi konkurencyjności
firm.
Przedsiębiorczość posiada też zróżnicowane formy, akcentujące różne jej
cechy, jak np. przedsiębiorczość społeczna, ekologiczna, przedsiębiorczość osób
dojrzałych. Są to zjawiska, których rdzeniem jest prowadzenie biznesu, lecz
zmieniające kształt procesów gospodarczych i społecznych.
W opracowaniu zaprezentowano wybrane aspekty polskiej przedsiębiorczości.
Poszczególne części opracowania mają charakter autorski.
WPROWADZENIE
Kazimierz Zieliński
1. Paradygmat gospodarki przedsiębiorczej a polityka wspierania
przedsiębiorczości
Krzysztof Wach
Wstęp
1.1. Synteza pojmowania przedsiębiorczości
1.2. Paradygmat gospodarki przedsiębiorczej
1.3. Polityka na rzecz przedsiębiorczości a polityka na rzecz małych i średnich
przedsiębiorstw
1.4. Nowa polityka przedsiębiorczości
1.5. Reorientacja i rekonfiguracja polityki w Unii Europejskiej
Podsumowanie
2. Granice przedsiębiorczości - aspekt ekonomiczny, technologiczny i społeczny
Bogdan Rogoda
Wstęp
2.1. Przedsiębiorczość a współczesne nurty ekonomii
2.2. Przedsiębiorczość a modele kapitalizmu
2.3. Czynniki wpływające na przedsiębiorczość
2.4. Przedsiębiorczość jako zmienna endogeniczna
2.5. Przedsiębiorczość a rozwój gospodarczy
2.6. Przedsiębiorczość a innowacje technologiczne i konkurencyjność
2.7. Przedsiębiorczość a problemy rozwoju społecznego
Podsumowanie
3. Innowacyjność w warunkach nowej gospodarki - trendy, kierunki badań
Małgorzata Kosała
Wstęp
3.1. Zmiany gospodarcze wyzwaniem dla funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw
3.2. Innowacja a innowacyjność
3.3. Rozwój koncepcji procesów innowacyjnych
3.4. Kompleksowość miar w działalności innowacyjnej
Podsumowanie
4. Innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw w kontekście działań
proekologicznych
Maria Urbaniec
Wstęp
4.1. Znaczenie innowacji ekologicznych
4.2. Rodzaje innowacji ekologicznych
4.3. Uwarunkowania rozwoju innowacji ekologicznych
4.4. Działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw
Podsumowanie
5. Korzyści, bariery i perspektywy rozwoju przedsiębiorczości społecznej w
Polsce
Agnieszka Żur
Wstęp
5.1. Dlaczego przedsiębiorczość społeczna?
5.2. W gąszczu definicji
5.3. Doświadczenia innych
5.4. Przedsiębiorstwa społeczne w Polsce - ramy prawne
5.5. Wyzwania i bariery rozwoju przedsiębiorczości społecznej w Polsce
Podsumowanie
6. Przedsiębiorczość osób dojrzałych w Polsce w świetle badań empirycznych
Izabela Czaja
Wstęp
6.1. Zarys typologii przedsiębiorców z uwzględnieniem kryterium wieku
6.2. Aktualny stan i prognozy demograficzne
6.3. Srebrny przedsiębiorca w świetle danych statystycznych
6.4. Przedsiębiorca dojrzały w Polsce - wyniki badań empirycznych
Podsumowanie
7. Funkcjonowanie sektora fonograficznego oraz sektorów współpracujących w
kontekście działań regulacyjnych
Zbigniew Michalik
Wstęp
7.1. Administracyjne bariery wejścia do sektora fonograficznego
7.2. Regulacje zawarte w prawie autorskim
7.3. Formy walki sektora fonograficznego z piractwem
7.4. Nowe kierunki działań legislacyjnych służących ochronie interesów sektora
fonograficznego
7.5. Realizacja zapisów prawnych przeciwdziałających procesom koncentracji w sektorze
fonograficznym
Podsumowanie
8. Alternatywny rynek obrotu NewConnect jako mechanizm wspierania
przedsiębiorczości
Rafał Morawczyński
Wstęp
8.1. Motywy wchodzenia młodych spółek na giełdy
8.2. Alternatywne rynki giełdowe
8.3. Rynki alternatywne a przedsiębiorczość
8.4. Badanie empiryczne
Podsumowanie
9. Klastry i inicjatywy klastrowe jako zjawisko integracji przedsiębiorstw
Marcin Piątkowski
Wstęp
9.1. Problematyka klastrów - ujęcie prawne i problemy definicyjne
9.2. Klastry jako źródło innowacji
9.3. Modele klastrów
9.4. Działania PARP na rzecz klastrów i polityki klastrowej
9.5. Sytuacja klastrów w Polsce
9.6. Korzyści wynikające z przynależności dla klastra
Podsumowanie
BIBLIOGRAFIA
226 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|