wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.50 39,43   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA


GOŁĘBIOWSKI G. SZCZEPANKOWSKI P.

wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I

cena netto: 41.50 Twoja cena  39,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Głównym celem opracowania jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu nowoczesnych metod i technik analizy wartości przedsiębiorstwa oraz wskazanie, które z tych metod wydają się najkorzystniejsze we współczesnych warunkach gospodarczych.

Książka została podzielona na pięć rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisana jest koncepcja zarządzania wartością oraz zaprezentowane są podstawowe rodzaje mierników analizy wartości. Wskazane jest również powiązanie analizy wartości z układem podstawowych części sprawozdania finansowego i ich specyficzną wersją, nazywaną bilansem analitycznym. Rozważania zawarte w tym rozdziale prowadzą do uporządkowania struktury wskaźników oceny efektywności zarządzania wartością przedsiębiorstwa i wyróżnienia podstawowych czynników kształtujących wartość.

Szczegółowy opis podstawowych determinant analizy wartości zawarty jest w rozdziale drugim. Zostaną w nim szerzej przedstawione wybrane operacyjne, finansowe i inwestycyjne nośniki wartości, takie jak stopa wzrostu, stopa wzrostu zrównoważonego, rentowność operacyjna, koszt kapitału itd. W ostatniej części tego rozdziału opisane zostały metody ustalania granicznych wielkości wybranych czynników tworzących wartość spółki, które pozwalają formułować przyszłe strategiczne cele przedsiębiorstwa, dające mu możliwości utrzymywania wartości ekonomicznej.

W rozdziale trzecim zaprezentowano klasyczne mierniki oceny wartości przedsiębiorstwa, takie jak: stopy zwrotu, mnożniki rynkowe, czy wskaźniki efektywności wykorzystania majątku. Znajdują one zastosowanie również w tradycyjnej analizie ekonomiczno-finansowej. Tu ukazano ich nieco inne oblicze.

Ekonomiczno-rynkowy pomiar wartości przedsiębiorstwa opisany w rozdziale czwartym rozpoczęto od opisania czterech mierników o największej popularności. Całość rozważań w tym rozdziale kończy opis metody budowania strategii spółki nastawionej na wzrost wartości, opartej na macierzy zarządzania wartością, związanej z miernikiem zysku ekonomicznego. Przedstawiono również propozycje działań umacniających strategię tworzenia wartości. Działania wzmagające wzrost wartości zostały wyodrębnione oddzielnie tak, aby można je było wdrażać selektywnie lub w całości, w zależności od potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Ostatni, piąty rozdział książki poświęcony jest miernikom pieniężnym analizy wartości spółki. Przedstawiono w nim przede wszystkim dwie formy rachunku wolnych przepływów pieniężnych (ang. Free Cash Flows FCF), stanowiących podstawę do przygotowania ocen wartości przedsiębiorstw oraz analizy efektywności różnego typu programów rozwojowych, inwestycji i przedsięwzięć gospodarczych oraz ich wpływu na wartość zaangażowanych kapitałów.


Dr Grzegorz Gołębiowski - absolwent Wydziału Finansów i Statystyki SGH, adiunkt w Katedrze Finansów Przedsiębiorstwa SGH oraz wicedyrektor w Biurze Inwestycji i Zamówień Kancelarii Sejmu. Od lat łączy teorię z praktyką. Autor lub współautor licznych publikacji, m.in.: "System finansowy w Polsce", red. B. Pietrzak, Zb. Polański, B. Woźniak (PWN 2003), "Analiza ekonomiczno-finansowa w ujęciu praktycznym", współautor A. Tłaczała (Difin 2005); "Finanse przedsiębiorstwa", red. J. Szczepański, L. Szyszko (PWE 2007).

Dr Piotr Szczepankowski - absolwent Wydziału Zarządzania UW, Ecole Nationale des Ponts et Chaussees w Paryżu oraz Central Connecticut State University w USA. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek akcyjnych, pracował w firmach doradczych. Autor wielu książek, monografii oraz artykułów naukowych, m.in.: "Fuzje i przejęcia" (PWN 2000), "Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa" (WSPiZ 2002), "Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstw" (PWN 2007).


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Zakres i znaczenie analizy wartości przedsiębiorstwa

1.1. Istota koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa
1.2. Obszary decyzyjne w ocenie efektywności zarządzania wartością przedsiębiorstwa
1.3. Klasyfikacja mierników analizy wartości przedsiębiorstwa
1.4. Bilans analityczny i inne źródła informacji finansowej w ocenie wartości przedsiębiorstwa

Rozdział 2. Analiza determinant tworzenia wartości przedsiębiorstwa

2.1. Klasyfikacja nośników wartości przedsiębiorstwa
2.2. Ocena efektywności wykorzystania operacyjnych nośników wartości
2.2.1. Szacowanie stopy wzrostu na podstawie danych historycznych
2.2.2. Prognozowanie stopy wzrostu na podstawie wyników analizy fundamentalnej. Stopa wzrostu zrównoważonego
2.2.3. Analiza stopy marży zysku operacyjnego
2.3. Ocena inwestycyjnych nośników wartości
2.4. Ocena finansowych nośników wartości
2.4.1. Analiza struktury kapitału
2.4.2. Ocena kosztu kapitału
2.4.3. Zjawisko dźwigni finansowej i jego pomiar
2.5. Analiza granicznych wielkości wybranych nośników wartości
2.5.1. Analiza granicznej stopy wzrostu sprzedaży
2.5.2. Analiza granicznej stopy marży zysku operacyjnego
2.5.3. Analiza granicznej stopy kosztu kapitału

Rozdział 3. Klasyczne mierniki oceny wartości przedsiębiorstwa

3.1. Stopy zwrotu
3.2. Zysk na jedną akcję i mnożniki rynkowe w ocenie wartości przedsiębiorstw
3.3. Wskaźniki efektywności wykorzystania aktywów

Rozdział 4. Ekonomiczno-rynkowy pomiar wartości przedsiębiorstwa

4.1. Mierniki oceny procesu kreowania wartości
4.2. Zysk ekonomiczny i stopa wzrostu zrównoważonego w analizie wartości przedsiębiorstwa - strategiczna macierz zarządzania wartością

Rozdział 5. Gotówkowy pomiar wartości przedsiębiorstwa

5.1. Wolne przepływy pieniężne w analizie wartości spółki
5.1.1. Wolne przepływy pieniężne dla kapitału własnego (FCFE)
5.1.2. FCFE a zysk netto w analizie wartości spółki
5.1.3. Wolne przepływy pieniężne dla firmy (FCFF) i ich wykorzystanie w ocenie wartości spółki
5.2. Gotówkowa stopa zwrotu w analizie wartości spółki
5.3. Gotówkowa wartość dodana w analizie wartości spółki

Bibliografia

168 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022