wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

FAKTORING W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH


TOKARSKI M.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA, 2005, wydanie I

cena netto: 64.00 Twoja cena  60,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Faktoring to wykup wierzytelności powstałych w obrocie krajowym i zagranicznym przed terminem płatności wskazanym na fakturze. Usługa ta umożliwia sprzedanie wierzytelności i wcześniejsze uzyskanie środków pieniężnych za dostarczone towary i usługi. Faktoring umożliwia zatem poprawę płynności finansowej firmy, zwiększenie sprzedaży, zmniejszenie udziału własnego w finansowaniu transakcji, stabilizację kalkulacji kosztów i zwiększenie dyscypliny płatniczej dłużników. Faktoring w Polsce znajduje się wciąż w początkowej fazie rozwoju, ale o jego rosnącym znaczeniu świadczą coraz większe obroty firm faktoringowych, banków oraz pośredników świadczących usługi finansowe związane z obrotem wierzytelnościami. Głównym celem książki jest ocena możliwości wykorzystania faktoringu w warunkach polskich, jako jednej z form krótkoterminowego finansowania bieżącej działalności przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W publikacji omówiono m.in.:

- główne czynniki wpływające na rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw,

- genezę, funkcje i przedmiot faktoringu,

- przepisy prawne i rozwiązania księgowe dotyczące faktoringu,

- ofertę instytucji zajmujących się usługami faktoringowymi w Polsce.

Autor oparł książkę na swojej pracy doktorskiej, wyróżnionej w konkursie na najlepsze prace doktorskie organizowanym przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Publikacja jest skierowana do przedsiębiorców, którzy zastanawiają się nad zastosowaniem faktoringu we własnych firmach, do pracowników firm faktoringowych i leasingowych oraz banków, a także do studentów finansów i bankowości.


Maciej Tokarski - doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Adiunkt Katedry Rachunkowości Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Przedmiotem jego zainteresowań jest rachunkowość zarządcza i sposoby finansowania małych i średnich przedsiębiorstw.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce

Pojęcie i istota małych i średnich przedsiębiorstw
Ilościowe i jakościowe kryteria podziału sektora MSP w Polsce
Znaczenie sektora MSP w Polsce
Uwarunkowania działania MSP w Polsce
Przyszłość sektora MSP w Polsce

Rozdział 2. Charakterystyka faktoringu

Geneza faktoringu
Pojęcie faktoringu i jego koncepcje
Przedmiot i podmioty faktoringu
Funkcje faktoringu
Rodzaje faktoringu
Dyskontowanie faktur

Rozdział 3. Prawny aspekt faktoringu

Miejsce faktoringu w systemie prawa
Koncepcje kwalifikacji prawnej faktoringu
Istota umowy faktoringowej
Ryzyko związane z transakcjami faktoringowymi
Formy zabezpieczeń wierzytelności w usługach faktoringowych
Ubezpieczenie należności faktoringowych

Rozdział 4. Ekonomiczny aspekt faktoringu

Krótkoterminowe źródła finansowania małych i średnich przedsiębiorstw
Faktoring w rozwoju firm
Zalety faktoringu
Wady faktoringu
Bariery rozwoju faktoringu w Polsce
Faktoring a inne formy finansowania działalności operacyjnej przedsiębiorstw
Faktoring a forfaiting

Rozdział 5. Podatkowy aspekt faktoringu

Skutki podatkowe faktoringu
Ustalenie przychodów i kosztów ich uzyskania
Opodatkowanie i opłaty związane z faktoringiem

Rozdział 6. Księgowy aspekt faktoringu

Wprowadzenie
Ewidencja faktoringu w księgach faktoranta
Formy ujęcia transakcji faktoringowych w bilansie według ustawy o rachunkowości i Finansowych Standardów Rachunkowości
Wpływ faktoringu na strukturę bilansu i wskaźniki finansowe

Rozdział 7. Perspektywy rozwoju faktoringu w Polsce

Rynek usług faktoringowych
Instytucje faktoringowe w Polsce
Faktoring w opinii menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw województwa kujawsko-pomorskiego
Podsumowanie

Zakończenie
Literatura
Załączniki
Indeks

262 strony, twarda oprawa z obwolutą

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- FAKTORING W TEORII I W PRAKTYCE
KRECZMAŃSKA-GIGOL K.

- FAKTORING JAKO INSTRUMENT FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI MSP
CZARECKI J.

- FAKTORING
BISKUPSKI Z.

- OPŁACALNOŚĆ FAKTORINGU DLA PRZEDSIĘBIORCY I FAKTORA
KRECZMAŃSKA - GIGOL K.

- FAKTORING W POLSCE. SZANSE I ZAGROŻENIA ROZWOJU
PODEDWORNA-TARNOWSKA D.

- FAKTORING W POLSCE 2010 ANALIZA RYNEK PERSPEKTYWY
KRECZMAŃSKA-GIGOL K. (RED.)

- FAKTORING MIĘDZYNARODOWY. SPOSÓB NA FINANSOWANIE EKSPORTU
SOBOL I.

- FAKTORING JAKO JEDEN Z INSTRUMENTÓW ZARZĄDZANIA NALEŻNOŚCIAMI
KRECZMARSKA-GIGOL K. / I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022