wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BIZNESPLAN. ELEMENTY PLANOWANIA DZIAŁALNOŚCI ROZWOJOWEJ


MARECKI K. WIELOCH M. RED.

wydawnictwo: SGH, 2008, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Na rynku wydawniczym istnieje bardzo dużo zarówno polskich jak i zagranicznych pozycji, w których omawiana jest problematyka biznesplanu. Książka napisana jest jasnym i prostym językiem, przez co może być zrozumiała dla Czytelników bez przygotowania ekonomicznego


Spis treści

Wstęp

Rozdział l. Struktura biznesplanu - Krzysztof Marecki, Maciej Wieloch
1.1. Synteza
1.2. Szczegółowe części merytoryczne biznesplanu
1.2.1. Sektor i przedsiębiorstwo oraz jego produkty lub usługi
1.2.2. Analiza i badanie rynku
1.2.3. Plan marketingowy
1.2.4. Plan operacyjny i wytwarzanie
1.2.5. Zasoby ludzkie
1.2.6. Ogólny harmonogram realizacji biznesplanu (kto? co? kiedy?)
1.2.7. Plan finansowy i charakterystyka ekonomiczno-finansowa przedsięwzięcia

Rozdział 2. Analiza rynku, sektora i przedsiębiorstwa - Anna Skowronek-Mielczarek
2.1. rozwój przedsiębiorstwa jako podstawa konstrukcji biznesplanów
2.2. Rodzaje analiz otoczenia wykorzystywanych na potrzeby budowy biznesplanu przedsiębiorstwa
2.3. Rodzaje analiz potencjału przedsiębiorstwa wykorzystywanych na potrzeby budowy biznesplanu
2.4. Syntetyczna ocena pozycji biznesowej przedsiębiorstwa

Rozdział 3. Analiza i badanie rynku - Włodzimierz Nowacki
3.1. Identyfikacja i analiza tzw. rynku docelowego
3.2. Rozmiar rynku i jego trendy rozwojowe
3.3. Charakterystyka konkurencji i krańcowych możliwości jej działania
3.4. Oszacowanie udziału przedsiębiorstwa w rynku

Rozdział 4.Plan marketingowy - Włodzimierz Nowacki
4.1. Struktura planu marketingowego
4.2. Ogólna strategia marketingowa
4.3. Projektowanie narzędzi realizacji strategii marketingowej

Rozdział 5. Zasoby ludzkie w biznesplanie - Eleonora Kuczmera-Ludwiczyńska
5.1. Planowanie zasobów ludzkich
5.1.1. Opis stanowiska organizacyjnego
5.1.2. Planowanie zatrudnienia
5.1.3. Struktura zatrudnienia
5.1.4. Wydajność pracy
5.1.5. Wynagrodzenia
5.1.6. Koszty pracy
5.1.7. Dobór kadr
5.1.8. Kształcenie i rozwój
5.1.9. Motywowanie
5.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi
5.2.1. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
5.2.2. Opis struktury organizacyjnej
5.2.3. Kadra kierownicza

Rozdział 6. Analiza ekonomiczno-finansowa - Agnieszka Cenker, Maciej Wieloch
6.1. Wprowadzenie
6.2. Ocena sytuacji wyjściowej przedsiębiorstwa
6.2.1. Pozycja rynkowa
6.2.2. Elementy analizy ekonomiczno-finansowej
6.2.2.1. Aktywa
6.2.2.2. Pasywa
6.2.2.3. Płynność
6.2.2.4. Przychody
6.2.2.5. Koszty
6.2.2.6. Wyniki działalności
6.2.2.6.1. Wynik z działalności operacyjnej
6.2.2.6.2. Wynik z działalności gospodarczej 
6.2.2.6.3. Wynik finansowy brutto, wynik finansowy netto
6.2.2.7. Rachunek przepływów pieniężnych
6.2.2.8. Rentowność
6.2.2.9. Zarządzanie kapitałem obrotowym
6.3. Plan finansowy
6.3.1. Elementy planu finansowego na potrzeby planowania inwestycji
6.3.2. Etapy sporządzania planu finansowego
6.4. Ocena planu finansowego
6.4.1. Szacowanie wydatków i korzyści z realizacji przedsięwzięcia
6.4.2. Metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych

Rozdział 7. Ocena biznesplanu przez banki - Małgorzata Zaleska, Paweł Niedziółka
7.1. Ocena przedsięwzięć inwestycyjnych przez banki - wymagana dokumentacja oraz ograniczenia w polityce kredytowej banków
7.2. Istota i elementy biznesplanu podlegające szczególnej ocenie przez banki
7.2.1. Analiza marketingowa (rynku) przedsięwzięcia
7.2.2. Ocena poprawności i realności prognoz finansowych
7.2.3. Analiza efektywności inwestycji z punktu widzenia inwestora oraz banku
7.3. Syndykacja jako sposób finansowania dużych projektów inwestycyjnych
7.4. Ocena ryzyka związanego z finansowaniem przedsięwzięć inwestycyjnych
7.5. Ocena przedsięwzięć deweloperskich jako przykład uwzględnienia specy działalności w analizie
7.6. Ocena postępowania banków w procesie analizy przedsięwzięć inwestycyjnych/biznesplanów

Rozdział 8. Uwarunkowania współfinansowania projektu inwestycyjnego gminy ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013 - Jacek Sierak, Marek Ziółkowski
8.1. Wprowadzenie
8.2. Istota zarządzania strategicznego w samorządzie gminnym
8.2.1. Strategia rozwoju gminy
8.2.2. Studia i plany zagospodarowania przestrzennego
8.2.3. Wieloletni plan inwestycyjny
8.2.4. Wieloletni plan finansowy
8.3. Polityka regionalna Unii Europejskiej i jej finansowe instrumenty
8.4. Finansowanie projektów inwestycyjnych gmin w Polsce
8.5. Studium wykonalności - efektywność finansowa i ekonomiczna projektu
8.5.1. Istota studium wykonalności projektu
8.5.2. Metodyka opracowywania studiów wykonalności dla wybranych projektów
8.5.2.1. Studia wykonalności z zakresu infrastruktury drogowej
8.5.2.2. Studia wykonalności w zakresie systemów wodociągów oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków
8.5.2.3. Studia wykonalności obiektów kubaturowych
8.6. Podsumowanie

Rozdział 9. Ocena zdolności kredytowej gminy przez bank - Jacek Sierak, Marek Ziółkowski
9.1. Wprowadzenie
9.2. Źródła finansowania inwestycji gmin
9.2.1. Wewnętrzne źródła finansowania
9.2.2. Zewnętrzne źródła finansowania
9.2.2.1. Zwrotne źródła finansowania
9.2.2.2. Partnerstwo publiczno-prywatne
9.2.2.3. Fundusze Unii Europejskiej
9.3. Podstawy prawne, procedury ostrożnościowe i sanacyjne długu publicznego
9.4. Instrumenty dłużne jako źródło finansowania inwestycji samorządu gminnego
9.5. Zdolność kredytowa gminy
9.6. Analiza wskaźnikowa jako narzędzie oceny zdolności kredytowej gminy
9.7. Metodyka oceny gminy przez bank
9.7.1. Ocena jakościowa
9.7.1.1. Atrakcyjność lokalizacyjna i turystyczna gminy
9.7.1.2. Aktywność władz i administracji gminy
9.7.2. Ocena ilościowa
9.7.2.1. Ocena bazy ekonomicznej gminy
9.7.2.2. Finanse gminy
9.7.3. Metodyka oceny ryzyka kredytowego banku
9.7.3.1. Dane wyjściowe
9.7.3.2. Metody klasyfikowania ryzyka kredytowego
9.8. Podsumowanie

Aneksy
Literatura

418 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022