|
DETERMINANTY I MODELE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
RED. SKOCZYLAS W. wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I cena netto: 59.50 Twoja cena 56,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Maksymalizacja wartości jest coraz częściej wymieniana jako główny cel
działalności przedsiębiorstwa. Trzeba jednak umieć ją zmierzyć i poznać czynniki na
nią wpływające.
W książce przedstawiono:
istotę zarządzania wartością przedsiębiorstwa
źródła informacji na potrzeby tego zarządzania
mierniki wartości przedsiębiorstwa
tworzenie modeli do badania determinant wartości przedsiębiorstwa
ocenę przydatności modeli
niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa
Spis treści:
Rozdział 1. Ogólne problemy zarządzania wartością
przedsiębiorstwa
1.1. Geneza zarządzania wartością przedsiębiorstw
1.2. Istota wartości przedsiębiorstwa jako kategorii ekonomicznej
1.3. Teoretyczne podstawy zarządzania wartością przedsiębiorstwa i przesłanki jego
wdrożenia
1.4. Koncepcja tworzenia wartości dla akcjonariuszy a koncepcja wartości dla wszystkich
grup w otoczeniu przedsiębiorstwa
1.5. Entity Approach a Equity Approach
1.6. Cele, zadania i wymogi wyceny wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 2. Źródła informacji na potrzeby zarządzania wartością
przedsiębiorstwa
2.1. Określenie zapotrzebowania na informacje
2.2. Źródła informacji pochodzące z otoczenia przedsiębiorstwa
2.3. Wewnętrzne Źródła informacji i ich asymetria w analizach wewnętrznych oraz
zewnętrznych
2.4. Value Reporting w likwidacji luki informacyjnej
2.5. Obowiązek publikacyjny w świetle aktów prawnych
2.6. Informacja wynikająca z badań bezpośrednich
Rozdział 3. Mierniki monitorowania wartości przedsiębiorstwa
3.1. Konstrukcja mierników wartości przedsiębiorstwa i ich klasyfikacja
3.2. Mierniki monitorowania rynkowej wartości przedsiębiorstwa
3.3. Charakterystyka mierników monitorowania wewnętrznej wartości przedsiębiorstwa
3.4. Pomiar czynników niefinansowych na potrzeby monitorowania wartości
przedsiębiorstwa
3.5. Problem doboru właściwych mierników monitorowania wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Ogólne założenia konstrukcji modeli wykorzystywanych w badaniu
determinant wartości przedsiębiorstwa
4.1. Model w badaniach ekonomicznych
4.2. Czynniki tworzące wartość przedsiębiorstwa
4.3. Operacjonalizacja zmiennych badawczych wykorzystywanych w identyfikacji determinant w
sferze finansowej
4.4. Problem szacowania kosztu kapitału
4.5. Podejście deterministyczne a podejście stochastyczne w identyfikacji finansowych
determinant
4.6. Metody deterministyczne w kwantyfikacji zależności przyczynowo - skutkowych
4.7. Założenia konstrukcji wybranych modeli wartości przedsiębiorstwa
uwzględniających czynniki niefinansowe
Rozdział 5. Konstrukcja modeli deterministycznych i ich przydatność w
identyfikacji i ocenie czynników tworzących wartość przedsiębiorstwa
5.1. Model rynkowej wartości przedsiębiorstwa
5.2. Możliwość uwzględnienia przepływów pieniężnych w modelu rynkowej wartości
przedsiębiorstwa
5.3. Modele deterministyczne monitorowania wewnętrznej stopy zwrotu z kapitału własnego
przedsiębiorstwa
5.4. Polityka dywidendowa przedsiębiorstwa
Rozdział 6. Stochastyczne modele w identyfikacji determinant wzrostu wartości
przedsiębiorstwa
6.1. Wartość poznawcza podejścia stochastycznego
6.2. Metody wyboru zmiennych kształtujących zmiany wartości przedsiębiorstw
6.3. Uzasadnienie wyboru stosowanych metod
6.4. Wybrane komputerowe programy zawierające analizę regresji
6.5. Identyfikacja czynników determinujących wzrost wartości rynkowej spółek
6.6. Identyfikacja czynników determinujących wzrost wewnętrznej wartości spółek
6.7. Wnioski wynikające z zastosowania podejścia stochastycznego
Rozdział 7. Niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa
7.1. Potrzeba rozszerzenia badania determinant wartości przedsiębiorstwa o
czynniki niefinansowe
7.2. Założenia metodyczne identyfikacji niefinansowych determinant wartości
przedsiębiorstw
7.3. Czynniki wzrostu wartości w sferze klientów i rynków zbytu
7.4. Identyfikacja czynników wzrostu wartości w sferze zatrudnienia i zarządzania
przedsiębiorstwem
7.5. Determinanty wzrostu wartości w sferze dostawców i rynków zaopatrzenia
7.6. Czynniki wzrostu wartości w sferze procesów i innowacji
7.7. Podstawowe czynniki niefinansowe tworzenia wartości przedsiębiorstw
231 stron, B5, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|