wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.50 56,53   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DETERMINANTY I MODELE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW


RED. SKOCZYLAS W.

wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I

cena netto: 59.50 Twoja cena  56,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Maksymalizacja wartości jest coraz częściej wymieniana jako główny cel działalności przedsiębiorstwa. Trzeba jednak umieć ją zmierzyć i poznać czynniki na nią wpływające.

W książce przedstawiono: 

  • istotę zarządzania wartością przedsiębiorstwa

  • źródła informacji na potrzeby tego zarządzania 

  • mierniki wartości przedsiębiorstwa 

  • tworzenie modeli do badania determinant wartości przedsiębiorstwa 

  • ocenę przydatności modeli 

  • niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa


Spis treści:

 

Rozdział 1. Ogólne problemy zarządzania wartością przedsiębiorstwa
1.1. Geneza zarządzania wartością przedsiębiorstw
1.2. Istota wartości przedsiębiorstwa jako kategorii ekonomicznej
1.3. Teoretyczne podstawy zarządzania wartością przedsiębiorstwa i przesłanki jego wdrożenia
1.4. Koncepcja tworzenia wartości dla akcjonariuszy a koncepcja wartości dla wszystkich grup w otoczeniu przedsiębiorstwa
1.5. Entity Approach a Equity Approach
1.6. Cele, zadania i wymogi wyceny wartości przedsiębiorstwa

Rozdział 2. Źródła informacji na potrzeby zarządzania wartością przedsiębiorstwa
2.1. Określenie zapotrzebowania na informacje
2.2. Źródła informacji pochodzące z otoczenia przedsiębiorstwa
2.3. Wewnętrzne Źródła informacji i ich asymetria w analizach wewnętrznych oraz zewnętrznych
2.4. Value Reporting w likwidacji luki informacyjnej
2.5. Obowiązek publikacyjny w świetle aktów prawnych
2.6. Informacja wynikająca z badań bezpośrednich

Rozdział 3. Mierniki monitorowania wartości przedsiębiorstwa
3.1. Konstrukcja mierników wartości przedsiębiorstwa i ich klasyfikacja
3.2. Mierniki monitorowania rynkowej wartości przedsiębiorstwa
3.3. Charakterystyka mierników monitorowania wewnętrznej wartości przedsiębiorstwa
3.4. Pomiar czynników niefinansowych na potrzeby monitorowania wartości przedsiębiorstwa
3.5. Problem doboru właściwych mierników monitorowania wartości przedsiębiorstwa

Rozdział 4. Ogólne założenia konstrukcji modeli wykorzystywanych w badaniu determinant wartości przedsiębiorstwa
4.1. Model w badaniach ekonomicznych
4.2. Czynniki tworzące wartość przedsiębiorstwa
4.3. Operacjonalizacja zmiennych badawczych wykorzystywanych w identyfikacji determinant w sferze finansowej
4.4. Problem szacowania kosztu kapitału
4.5. Podejście deterministyczne a podejście stochastyczne w identyfikacji finansowych determinant
4.6. Metody deterministyczne w kwantyfikacji zależności przyczynowo - skutkowych
4.7. Założenia konstrukcji wybranych modeli wartości przedsiębiorstwa uwzględniających czynniki niefinansowe

Rozdział 5. Konstrukcja modeli deterministycznych i ich przydatność w identyfikacji i ocenie czynników tworzących wartość przedsiębiorstwa
5.1. Model rynkowej wartości przedsiębiorstwa
5.2. Możliwość uwzględnienia przepływów pieniężnych w modelu rynkowej wartości przedsiębiorstwa
5.3. Modele deterministyczne monitorowania wewnętrznej stopy zwrotu z kapitału własnego przedsiębiorstwa
5.4. Polityka dywidendowa przedsiębiorstwa

Rozdział 6. Stochastyczne modele w identyfikacji determinant wzrostu wartości przedsiębiorstwa
6.1. Wartość poznawcza podejścia stochastycznego
6.2. Metody wyboru zmiennych kształtujących zmiany wartości przedsiębiorstw
6.3. Uzasadnienie wyboru stosowanych metod
6.4. Wybrane komputerowe programy zawierające analizę regresji
6.5. Identyfikacja czynników determinujących wzrost wartości rynkowej spółek
6.6. Identyfikacja czynników determinujących wzrost wewnętrznej wartości spółek
6.7. Wnioski wynikające z zastosowania podejścia stochastycznego

Rozdział 7. Niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa
7.1. Potrzeba rozszerzenia badania determinant wartości przedsiębiorstwa o czynniki niefinansowe
7.2. Założenia metodyczne identyfikacji niefinansowych determinant wartości przedsiębiorstw
7.3. Czynniki wzrostu wartości w sferze klientów i rynków zbytu
7.4. Identyfikacja czynników wzrostu wartości w sferze zatrudnienia i zarządzania przedsiębiorstwem
7.5. Determinanty wzrostu wartości w sferze dostawców i rynków zaopatrzenia
7.6. Czynniki wzrostu wartości w sferze procesów i innowacji
7.7. Podstawowe czynniki niefinansowe tworzenia wartości przedsiębiorstw


231 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022