Publikacja jest obecnie niedostępna
Finansowanie oświaty w Polsce – diagnoza, dylematy, możliwości to pierwsza
kompleksowa monografia przedstawiająca system finansowania szkolnictwa w naszym kraju.
Daleko posunięta decentralizacja zarządzania polską oświatą oraz rozwiązania
przyjęte w innych krajach są tłem dla pogłębionych analiz, obejmujących między
innymi strukturę i rozkład terytorialny wydatków oświatowych, wysokość i
zróżnicowanie wynagrodzeń nauczycielskich oraz politykę oświatową samorządów.
Szczegółowo omówiono ewolucję, a także mocne i słabe strony głównego instrumentu
finansowania oświaty w Polsce, jakim jest część oświatowa subwencji ogólnej dla
samorządów terytorialnych. Autorzy rekomendują zmiany zarówno systemowych rozwiązań,
jak i poszczególnych instrumentów finansowania oświaty.
Jan Herczyński jest matematykiem, pracownikiem Interdyscyplinarnego
Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim
Anthony Levitas jest politologiem, pracownikiem Urban Institute w
Waszyngtonie
Mikołaj Herbst jest ekonomistą, adiunktem w Centrum Europejskich
Studiów Regionalnych i Lokalnych (EUROREG) na Uniwersytecie Warszawskim
286 stron, oprawa miękka