wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CONTROLLING W ORGANIZACJACH POŻYTKU PUBLICZNEGO


DYCZKOWSKI T.

wydawnictwo: C.H.BECK, 2010, wydanie I

cena netto: 56.60 Twoja cena  53,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka ta jest skierowana do szerokiego kręgu osób zainteresowanych skutecznością działania organizacji pozarządowych, a w szczególności do kadry zarządzającej i pracowników służb finansowo-księgowych tych jednostek oraz osób odpowiedzialnych za współpracę między organami administracji państwowej i organizacjami społecznymi.

Z myślą o tej grupie Czytelników przedstawiono metodykę prowadzenia systematycznej obserwacji kluczowych obszarów działalności organizacji pożytku publicznego, zilustrowaną przykładami. Drugą grupą adresatów książki są przedstawiciele środowiska akademickiego oraz studenci – kierunków zarówno ekonomicznych, jak i społecznych.

Niniejsza publikacja uzupełnia listę obecnych na polskim rynku pozycji w zakresie controllingu, rachunkowości czy finansów o publikację zorientowaną na problematykę funkcjonowania organizacji pożytku publicznego. Omówiono w niej metody rachunku ekonomicznego, służące ocenie i prezentacji efektów działalności organizacji pozarządowych, oparte na praktykach i standardach stosowanych przez czołowe organizacje niekomercyjne w Niemczech i Wielkiej Brytanii, które nie są wystarczająco rozpropagowane w warunkach polskich.

Przedstawione rozwiązania dostosowano jednak do realiów funkcjonowania polskich organizacji pozarządowych, co powinno być dla Czytelnika ułatwieniem.


Spis treści:

Wstęp . . . . 7

1. Organizacje pożytku publicznego – cechy i znaczenie społeczne . . . 11
1.1. Działalność pozarządowa jako autonomiczny obszar aktywności społecznej. . . 11
1.1.1. Organizacje pozarządowe – główne osie podziału . . 11
1.1.2. Organizacje pozarządowe – ujęcie funkcjonalne . . 16
1.1.3. Organizacje pozarządowe organizacjami pożytku publicznego. . . 19
1.2. Organizacyjno-prawne uwarunkowania działalności pożytku publicznego . . . . 22
1.2.1. Ramy prawne dla sektora pozarządowego . . 22
1.2.2. Formy organizacyjne prowadzenia działalności społecznej . . . 28
1.2.3. Rozpoznanie organizacji pożytku publicznego przez prawo . . 36
1.2.4. Specyfika statusu organizacji pożytku publicznego . . . 42
1.2.5. Nadzór nad działalnością pożytku publicznego. . . . 45
1.3. Organizacje pożytku publicznego w realizacji zadań społecznych . . 50
1.3.1. Korzenie europejskiej działalności społecznej . . . 50
1.3.2. Profil działalności organizacji pożytku publicznego . 54

2. Rola informacji ekonomicznych w działalności organizacji pożytku publicznego. . 66
2.1. Finansowanie działalności pożytku publicznego . . 66
2.1.1. Struktura zasileń finansowych organizacji pozarządowych. . . . 66
2.1.2. Czynniki sukcesu polityki finansowej organizacji . . . . 73
2.2. Rachunkowość i sprawozdawczość organizacji pożytku publicznego . . 80
2.2.1. Ewidencja i ujawnianie informacji finansowych . . . . 80
2.2.2. Sprawozdanie z działalności organizacji pożytku publicznego . 90
2.2.3. Użyteczność informacji sprawozdawczych . 97
2.3. Odpowiedzialne gospodarowanie zasobami organizacji . . 102
2.3.1. Kształtowanie relacji organizacji z otoczeniem . . . . . 102
2.3.2. Rachunkowość społeczna w budowaniu wizerunku organizacji . . 110

3. Controlling w zarządzaniu organizacjami pożytku publicznego . . . . 117
3.1. Istota controllingu . 117
3.2. Stosowane w controllingu metody przetwarzania informacji . . . . 127
3.2.1. Analiza wskaźników . 127
3.2.2. Modelowanie ekonomiczne. . . 133
3.2.3. Systemy informatyczne zarządzania . . 137
3.3. Controlling w procesie decyzyjnym organizacji pożytku publicznego . 145
3.3.1. Rola controllingu w planowaniu działalności organizacji . 145
3.3.2. Controlling a weryfikacja efektów funkcjonowania organizacji . . 152
3.4. Opracowanie systemu controllingu w organizacji pożytku publicznego . 160
3.4.1. Etapy tworzenia systemu controllingu . . . . . 160
3.4.2. Ocena przygotowania organizacji pożytku publicznegodo prowadzenia controllingu . . . 171
4. Funkcjonowanie systemu controllingu w organizacji pożytku publicznego– studium przypadku . . 180
4.1. Adaptacja controllingu w organizacji. . . . 180
4.1.1. Analiza specyficznych uwarunkowań organizacyjnych . 180
4.1.2. Projektowanie systemu controllingu . . . 183
4.2. Controlling obszarów funkcjonalnych organizacji . . 191
4.2.1. Controlling w zarządzaniu zasobami ludzkimi . . 191
4.2.2. Controlling działalności usługowej . . . 198
4.2.3. Controlling finansowy. . . . 205
4.3. Controlling w pomiarze sprawności działania organizacji 210
4.4. Możliwości i ograniczenia stosowania controllingu . . 222
4.4.1. Skuteczność systemu controllingu. . . . . 222
4.4.2. Rozwój systemu controllingu . . 227

Bibliografia . . . 233
Regulacje prawne . . . 238
Indeks. . . . 239


244 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022